Voorlopig heb ik dus geen verdere upgrade plannen met de F10 meer. Gewoon netjes zoveel mogelijk preventief onderhouden en vooral lekker mee knallen
De F10 M5 van snoep
-
snoep
- Club Member

- Berichten: 1582
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
En dan te bedenken dat het aanvankelijk helemaal niet de bedoeling was om zo ver te gaan met het project
. Het is een beetje uit de hand gelopen maar de auto is nu wel meer dan 100% naar mijn zin.
Voorlopig heb ik dus geen verdere upgrade plannen met de F10 meer. Gewoon netjes zoveel mogelijk preventief onderhouden en vooral lekker mee knallen
Voorlopig heb ik dus geen verdere upgrade plannen met de F10 meer. Gewoon netjes zoveel mogelijk preventief onderhouden en vooral lekker mee knallen
- AndréM
- Club Member

- Berichten: 625
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:14
- Ik bezit: een F02
- Locatie: Westland
Re: De F10 M5 van snoep
Zeer indrukwekkend!! Heb het met veel belangstelling gelezen. Heel veel knalplezier
gewenst, maar ook veilige kilometers.
Je zegt “voorlopig heb ik geen verdere upgrade plannen”. Wat zou er technisch nog meer mogelijk zijn dan?
Je zegt “voorlopig heb ik geen verdere upgrade plannen”. Wat zou er technisch nog meer mogelijk zijn dan?
BMW 760 Li Individual M (F02)
BMW 750 iL Highline M (E38)
BMW 540 I Executieve M (E34)
BMW 750 iL Highline M (E38)
BMW 540 I Executieve M (E34)
-
snoep
- Club Member

- Berichten: 1582
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Wat voor het onderstel nog zou kunnen is dat ik bijvoorbeeld Ohlins schokdempers op maat laat maken door deze jongens:
https://www.madenoracing.com
Maar dan raak ik de EDC kwijt en die wil ik graag behouden.
Aan de motorsetup valt niet veel meer te verbeteren. Als ik naar boven de 1000 pk wil (wat op zich kan met de Pure Stage 2 turbo's op 2 bar boost) is het noodzakelijk de drijfstangen en zuigers de vervangen door gesmede exemplaren. Dat is natuurlijk een nogal grote operatie omdat het blok er dan uit moet en uit elkaar worden gehaald. In dat geval is het handiger om een klaargemaakt blok van de plank te kopen. Zoiets bijvoorbeeld:
https://store.langracing.com/products/l ... eq=uniform
Maar dit zit dus niet in de planning
-
minuteman
- Club Member

- Berichten: 174
- Lid geworden op: vr 13 nov 2020, 23:31
- Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende
Re: De F10 M5 van snoep
Heb je ooit CCB's overwogen? Ik heb een M5 gehad met en eentje zonder maar het verschil is enorm.
BMW 760i
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster
-
Henkjan
- Club Member

- Berichten: 3068
- Lid geworden op: di 08 dec 2015, 16:12
- Ik bezit: een E32
- Locatie: Veluwezoom
Re: De F10 M5 van snoep
Mooi project. Je zou misschien nog wat aan gewichtsbesparing kunnen doen, zoals carbon wielen, remmen* en overige carbon onderdelen.
Voor de rest ga je alleen maar erg veel geld uitgeven om iets te winnen. En dan denk ik dat je beter meteen een Veyron oid kunt kopen
.
* met remmen bedoelde ik eigenlijk keramische remmen, maar je hebt het dus al met andere hoogwaardige materialen aangepakt
.
Voor de rest ga je alleen maar erg veel geld uitgeven om iets te winnen. En dan denk ik dat je beter meteen een Veyron oid kunt kopen
* met remmen bedoelde ik eigenlijk keramische remmen, maar je hebt het dus al met andere hoogwaardige materialen aangepakt
Laatst gewijzigd door Henkjan op di 08 okt 2024, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mag het misschien ietsje meer zijn? Nee, het MOET wat meer zijn!
[F01] BMW 760i.
[E32] BMW 750iL 1988 (renovatie project)
[K] BMW 1200RS Tourmotor [te koop]
[F01] BMW 760i.
[E32] BMW 750iL 1988 (renovatie project)
[K] BMW 1200RS Tourmotor [te koop]
-
snoep
- Club Member

- Berichten: 1582
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Ja. CCB's heb ik zeker overwogen. De wrijvingscoëfficiënt van OEM CCB remblokken ligt doorgaans in een soortgelijke range als die van Endless ME20, meestal rond de 0,30-0,35μ bij lagere temperaturen en kan oplopen naar 0,40μ bij hogere temperaturen (meestal boven de 500°C). Bij Endless ME20 gaat het om 0,35-0,40μ tot 800 graden. Dit maakt de OEM CCB remblokken geschikt voor een breed temperatuurbereik met een stabiele remprestatie, vooral bij hoge snelheden of langdurig zwaar gebruik.
Dus hoewel de Endless ME20 en OEM CCB-remblokken vergelijkbare wrijvingscoëfficiënten hebben, is het belangrijkste verschil dat de Endless ME20 remblokken iets hogere temperatuurbereiken aankunnen en iets consistenter presteren bij zeer hoge temperaturen. Bij een noodstop bij 300 km/u bereiken de blokken een temperatuur van 600-700 graden.
Wat ik overigens een heel groot voordeel vind van CCB's is dat ze praktisch geen remstof genereren. Want remstof op mijn velgen vind ik behoorlijk irritant
.
Dus hoewel de Endless ME20 en OEM CCB-remblokken vergelijkbare wrijvingscoëfficiënten hebben, is het belangrijkste verschil dat de Endless ME20 remblokken iets hogere temperatuurbereiken aankunnen en iets consistenter presteren bij zeer hoge temperaturen. Bij een noodstop bij 300 km/u bereiken de blokken een temperatuur van 600-700 graden.
Wat ik overigens een heel groot voordeel vind van CCB's is dat ze praktisch geen remstof genereren. Want remstof op mijn velgen vind ik behoorlijk irritant
-
minuteman
- Club Member

- Berichten: 174
- Lid geworden op: vr 13 nov 2020, 23:31
- Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende
Re: De F10 M5 van snoep
Koud zijn CCB's overigens niet zo heel vriendelijk. Bij de eerste echt koude dag schoot ik veel te ver door en moest hard insturen om de boel te redden, er is wel wat opwarming nodig om ze te activeren.
Geen remstof is inderdaad ideaal, het spul blijft lang schoon al blijf je alsnog wel poetsen met wielen.
Geen remstof is inderdaad ideaal, het spul blijft lang schoon al blijf je alsnog wel poetsen met wielen.
BMW 760i
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster
- Kees
- Bestuur, Voorzitter

- Berichten: 3569
- Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
- Ik bezit: een G11
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De F10 M5 van snoep
Geweldig verhaal,
ik kom er er nu pas aan toe om even goed te lezen.
Indrukwekkende aanpassingen,
en prachtige passie en toewijding, petje af!
ik kom er er nu pas aan toe om even goed te lezen.
Indrukwekkende aanpassingen,
en prachtige passie en toewijding, petje af!
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland
-
snoep
- Club Member

- Berichten: 1582
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Stukje in Duitsland gereden vandaag 
youtu.be/xuRkNyAqk9A
Heerlijk hoe stevig de F10 blijft doortrekken boven de 200 km/u. Bijna een rechte lijn van 200-250 km/u.

youtu.be/xuRkNyAqk9A
Heerlijk hoe stevig de F10 blijft doortrekken boven de 200 km/u. Bijna een rechte lijn van 200-250 km/u.

- 760i
- Bestuur Club

- Berichten: 23507
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De F10 M5 van snoep
Vol gas genieten!
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
-
Wicherhenk
- Club Member

- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Arnhem
Re: De F10 M5 van snoep
Vet! Je was lekker op snelheid, Emirto. Lukt boven de 250 km/h ook trouwens? De 1M doet zonder moeite 285 km/h 
E9 3.0 CSi
E24 M635CSi
E24 M635CSi
-
snoep
- Club Member

- Berichten: 1582
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
^ De F10 schakelt bij 290 km/u van de 6e naar de 7e versnelling en gaat dan met gemak ver boven de 300 km/u 
Hieronder een filmpje van voor de laatste tune en dus nog met de OEM turbo's. Hij is nu veel sneller.
youtu.be/VtUwbM4llMs
Hieronder een filmpje van voor de laatste tune en dus nog met de OEM turbo's. Hij is nu veel sneller.
youtu.be/VtUwbM4llMs
Laatst gewijzigd door snoep op zo 24 nov 2024, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wicherhenk
- Club Member

- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Arnhem
