Op één of andere manier krijg ik de foto's niet zichtbaar, alleen die van Rein wel. Ik weet dus niet wat er geplaatst is, maar ik houd m'n hart vast
Geachte clubleden, we kunnen terugkijken op een ontzettend geslaagd uitje. Dit is nou iets waarom je clublid bent. Tot zover een stichtelijk praatje voor de clubleden die niet mee waren. Jullie hebben echt iets gemist, dus volgend jaar nieuwe rondes nieuwe kansen!!.
Ik heb geen foto's gemaakt dus ik doe maar even een kort woordelijk verslagje van mijn kant.
Ik moest donderdagochtend nog werken, dus ik ben vanaf 13.00u achter de meute (die al bij het krieken van de dag vertrokken was) aangereden.
In NL lekker rustig gereden (als gevolg van een reeks van bekeuringen, mij pakken ze niet meer

) en met de good old Zwitserse schone een verbruik van 1:11 (!) gehaald. Dat werd in Duitsland wel anders! Tenminste als ik niet geteisterd werd door wegwerkzaamheden, inhalende vrachtwagens, voor je schietende medeweggebruikers (automobilisten wil ik het niet noemen) of de talrijke snelheidsbeperkingen. Maar er bleven genoeg ongelimiteerde stukken over, zodat ik m'n hart flink heb op kunnen halen. Over hart gesproken, mensen zeggen wel eens dat ik een groot hart heb qua snelheid, maar sjongejonge sommige Duitsers maken het zelfs mij te bont...
Rond 22.00u kwam ik aan in ons zeer gezellige en über Duitsche Gasthof, alwaar mij een hartelijk welkom wachtte en ik in mijn eerste goudgele pretcilinder kon happen. Ik had inmiddels wel een bezoek aan BMW-Welt gemist, én -en dat stond niet in de planning- een fabrieksbezoek in München waar de F30 gemaakt wordt. Ik heb zo mijn redenen om daar van te balen ;)
De volgende dag ging het na een lekker ontbijtje naar de BMW fabriek in Dingolfing. Op de reis erheen heeft de Zwitserse schone wederom verbaasd door verschrikkelijk hard te lopen. Aangekomen op het parkeerterrein wou Rein mij dwingen óf drie bougiekabels los te trekken, óf die supercharger te verwijderen
In Dingolfing staat de grootste BMW fabriek ter wereld. Paar kengetallen: 18.500 werknemers, 1.500 auto's per dag, waaronder naast de 7-serie, de 5-serie varianten en de 6-serie. Een zeer indrukwekkend fabriekscomplex, alwaar we onder leiding van onze gids tante Sidonia vrijwel het gehele productieproces hebben kunnen aanschouwen. Boeiend!!
Die avond hebben we in de Biergarten lekker zitten bieren. De stemming zat er goed in, dus het diner hebben we maar in een zaaltje achteraf laten serveren, da's wel zo netjes richting de rest van de gasten.
De volgende dag togen we met een punthoofd naar het museum. Ik kon BMW-welt ook nog even meepikken, maar eerlijk gezegd vond ik het niet erg speciaal. Wel is het gebouw an sich architectonisch interessant.
Ik was in 2000 voor het eerst en laatst in het museum geweest. Inmiddels is het stevig aangepakt en vergroot en ik moet zeggen: het is er 100 punten op voorruit gegaan. Wat stonden daar een juweeltjes

Prachtig om iconische BMW's van soms tientallen jaar oud IN NIEUWSTAAT te zien, wat een feest.
Helaas is het niet gelukt om BMW Classic te bezoeken (is normaliter niet geopend voor publiek), maar het leed werd voor mij wat verzacht doordat er wat van mijn favoriete auto's van Classic in het museum stonden, zoals de E21 320 Turbo en de E9 "Batmobile" . Het prototype van de E32 met V-16 motor staat dus nog op het verlanglijstje. Wie weet lukt Classic volgend jaar wél!
Al met al was het een met BMW en gezelligheid doorspekt tripje!
