Bezoek BMW Munchen
Re: Bezoek BMW Munchen
U vraagt wij draaien JaNo!
Hier vast een aantal van mn camera.
Hier vast een aantal van mn camera.
-
- Spammer
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012, 10:10
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
Re: Bezoek BMW Munchen
Leuke foto's. Dat reisje moet ik ook nog steeds een keertje maken.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”
― Mark Twain
― Mark Twain
Re: Bezoek BMW Munchen
afhankelijk van hoeveel geduld je hebt gaan we zeker volgend jaar weer iets organiseren!
Re: Bezoek BMW Munchen
Hier nog een aantal van mijn telefoon, was errug gezellig aangezien de fluitjes bier hier bij halve liters beginnen
Re: Bezoek BMW Munchen
Ziet er geweldig uit, prachtige foto's. Ga zo door. ;) ;)
ps neem die grote 'M' eff mee voor mij......
ps neem die grote 'M' eff mee voor mij......
Re: Bezoek BMW Munchen
Mooie fotoreportage hoor. het was een geslaagde dag aan jullie blije gezichten te zien
-
- Spammer
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012, 10:10
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
Re: Bezoek BMW Munchen
Ik ben in Mei nog in de buurt geweest, maar had niet genoeg tijd. Ik ga denk ik volgend jaar.BimmerGuido schreef:afhankelijk van hoeveel geduld je hebt gaan we zeker volgend jaar weer iets organiseren!
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”
― Mark Twain
― Mark Twain
Re: Bezoek BMW Munchen
BimmerGuido schreef:was errug gezellig aangezien de fluitjes bier hier bij halve liters beginnen
leuke plaatjes, roept veel herkenning op.
Ben vorig jaar met m,n e32 die kant op geweest, bmw welt vond ik zeer indrukwekkend en interessant.
Het museum viel beetje tegen, de art car collectie vond ik nog het meest boeiend.
Re: Bezoek BMW Munchen
Mooie plaatjes hoor!
Nog heel veel plezier daar. Volgende reis ben ik er wél bij!
Nog heel veel plezier daar. Volgende reis ben ik er wél bij!
-
- Intensieve gebruiker
- Berichten: 891
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 23:45
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Stww
Re: Bezoek BMW Munchen
Leuk om te zien!
Jammer dat ik er niet bij ben.
Ook ik was in mei in München maar moest diezelfde dag ook weer naar huis en dus helaas geen tijd!
De fabriek in Dingolfing heb ik gezien toen de E39 daar werd gemaakt, geweldig om te zien!
Veel kijkplezier daar!
Jammer dat ik er niet bij ben.
Ook ik was in mei in München maar moest diezelfde dag ook weer naar huis en dus helaas geen tijd!
De fabriek in Dingolfing heb ik gezien toen de E39 daar werd gemaakt, geweldig om te zien!
Veel kijkplezier daar!
Best in Life is 7's Drive!!
- EX 1990 E32 730iA
- EX 1995 E38 740iA
- EX 1999 E38 740iAL Highline
- 2006 E66 760Li Individual
- EX 1990 E32 730iA
- EX 1995 E38 740iA
- EX 1999 E38 740iAL Highline
- 2006 E66 760Li Individual
-
- Club Member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
- Ik bezit: een E32
- Contacteer:
Re: Bezoek BMW Munchen
Op één of andere manier krijg ik de foto's niet zichtbaar, alleen die van Rein wel. Ik weet dus niet wat er geplaatst is, maar ik houd m'n hart vast
Geachte clubleden, we kunnen terugkijken op een ontzettend geslaagd uitje. Dit is nou iets waarom je clublid bent. Tot zover een stichtelijk praatje voor de clubleden die niet mee waren. Jullie hebben echt iets gemist, dus volgend jaar nieuwe rondes nieuwe kansen!!.
Ik heb geen foto's gemaakt dus ik doe maar even een kort woordelijk verslagje van mijn kant.
Ik moest donderdagochtend nog werken, dus ik ben vanaf 13.00u achter de meute (die al bij het krieken van de dag vertrokken was) aangereden.
In NL lekker rustig gereden (als gevolg van een reeks van bekeuringen, mij pakken ze niet meer ) en met de good old Zwitserse schone een verbruik van 1:11 (!) gehaald. Dat werd in Duitsland wel anders! Tenminste als ik niet geteisterd werd door wegwerkzaamheden, inhalende vrachtwagens, voor je schietende medeweggebruikers (automobilisten wil ik het niet noemen) of de talrijke snelheidsbeperkingen. Maar er bleven genoeg ongelimiteerde stukken over, zodat ik m'n hart flink heb op kunnen halen. Over hart gesproken, mensen zeggen wel eens dat ik een groot hart heb qua snelheid, maar sjongejonge sommige Duitsers maken het zelfs mij te bont...
Rond 22.00u kwam ik aan in ons zeer gezellige en über Duitsche Gasthof, alwaar mij een hartelijk welkom wachtte en ik in mijn eerste goudgele pretcilinder kon happen. Ik had inmiddels wel een bezoek aan BMW-Welt gemist, én -en dat stond niet in de planning- een fabrieksbezoek in München waar de F30 gemaakt wordt. Ik heb zo mijn redenen om daar van te balen ;)
De volgende dag ging het na een lekker ontbijtje naar de BMW fabriek in Dingolfing. Op de reis erheen heeft de Zwitserse schone wederom verbaasd door verschrikkelijk hard te lopen. Aangekomen op het parkeerterrein wou Rein mij dwingen óf drie bougiekabels los te trekken, óf die supercharger te verwijderen
In Dingolfing staat de grootste BMW fabriek ter wereld. Paar kengetallen: 18.500 werknemers, 1.500 auto's per dag, waaronder naast de 7-serie, de 5-serie varianten en de 6-serie. Een zeer indrukwekkend fabriekscomplex, alwaar we onder leiding van onze gids tante Sidonia vrijwel het gehele productieproces hebben kunnen aanschouwen. Boeiend!!
Die avond hebben we in de Biergarten lekker zitten bieren. De stemming zat er goed in, dus het diner hebben we maar in een zaaltje achteraf laten serveren, da's wel zo netjes richting de rest van de gasten.
De volgende dag togen we met een punthoofd naar het museum. Ik kon BMW-welt ook nog even meepikken, maar eerlijk gezegd vond ik het niet erg speciaal. Wel is het gebouw an sich architectonisch interessant.
Ik was in 2000 voor het eerst en laatst in het museum geweest. Inmiddels is het stevig aangepakt en vergroot en ik moet zeggen: het is er 100 punten op voorruit gegaan. Wat stonden daar een juweeltjes Prachtig om iconische BMW's van soms tientallen jaar oud IN NIEUWSTAAT te zien, wat een feest.
Helaas is het niet gelukt om BMW Classic te bezoeken (is normaliter niet geopend voor publiek), maar het leed werd voor mij wat verzacht doordat er wat van mijn favoriete auto's van Classic in het museum stonden, zoals de E21 320 Turbo en de E9 "Batmobile" . Het prototype van de E32 met V-16 motor staat dus nog op het verlanglijstje. Wie weet lukt Classic volgend jaar wél!
Al met al was het een met BMW en gezelligheid doorspekt tripje!
Geachte clubleden, we kunnen terugkijken op een ontzettend geslaagd uitje. Dit is nou iets waarom je clublid bent. Tot zover een stichtelijk praatje voor de clubleden die niet mee waren. Jullie hebben echt iets gemist, dus volgend jaar nieuwe rondes nieuwe kansen!!.
Ik heb geen foto's gemaakt dus ik doe maar even een kort woordelijk verslagje van mijn kant.
Ik moest donderdagochtend nog werken, dus ik ben vanaf 13.00u achter de meute (die al bij het krieken van de dag vertrokken was) aangereden.
In NL lekker rustig gereden (als gevolg van een reeks van bekeuringen, mij pakken ze niet meer ) en met de good old Zwitserse schone een verbruik van 1:11 (!) gehaald. Dat werd in Duitsland wel anders! Tenminste als ik niet geteisterd werd door wegwerkzaamheden, inhalende vrachtwagens, voor je schietende medeweggebruikers (automobilisten wil ik het niet noemen) of de talrijke snelheidsbeperkingen. Maar er bleven genoeg ongelimiteerde stukken over, zodat ik m'n hart flink heb op kunnen halen. Over hart gesproken, mensen zeggen wel eens dat ik een groot hart heb qua snelheid, maar sjongejonge sommige Duitsers maken het zelfs mij te bont...
Rond 22.00u kwam ik aan in ons zeer gezellige en über Duitsche Gasthof, alwaar mij een hartelijk welkom wachtte en ik in mijn eerste goudgele pretcilinder kon happen. Ik had inmiddels wel een bezoek aan BMW-Welt gemist, én -en dat stond niet in de planning- een fabrieksbezoek in München waar de F30 gemaakt wordt. Ik heb zo mijn redenen om daar van te balen ;)
De volgende dag ging het na een lekker ontbijtje naar de BMW fabriek in Dingolfing. Op de reis erheen heeft de Zwitserse schone wederom verbaasd door verschrikkelijk hard te lopen. Aangekomen op het parkeerterrein wou Rein mij dwingen óf drie bougiekabels los te trekken, óf die supercharger te verwijderen
In Dingolfing staat de grootste BMW fabriek ter wereld. Paar kengetallen: 18.500 werknemers, 1.500 auto's per dag, waaronder naast de 7-serie, de 5-serie varianten en de 6-serie. Een zeer indrukwekkend fabriekscomplex, alwaar we onder leiding van onze gids tante Sidonia vrijwel het gehele productieproces hebben kunnen aanschouwen. Boeiend!!
Die avond hebben we in de Biergarten lekker zitten bieren. De stemming zat er goed in, dus het diner hebben we maar in een zaaltje achteraf laten serveren, da's wel zo netjes richting de rest van de gasten.
De volgende dag togen we met een punthoofd naar het museum. Ik kon BMW-welt ook nog even meepikken, maar eerlijk gezegd vond ik het niet erg speciaal. Wel is het gebouw an sich architectonisch interessant.
Ik was in 2000 voor het eerst en laatst in het museum geweest. Inmiddels is het stevig aangepakt en vergroot en ik moet zeggen: het is er 100 punten op voorruit gegaan. Wat stonden daar een juweeltjes Prachtig om iconische BMW's van soms tientallen jaar oud IN NIEUWSTAAT te zien, wat een feest.
Helaas is het niet gelukt om BMW Classic te bezoeken (is normaliter niet geopend voor publiek), maar het leed werd voor mij wat verzacht doordat er wat van mijn favoriete auto's van Classic in het museum stonden, zoals de E21 320 Turbo en de E9 "Batmobile" . Het prototype van de E32 met V-16 motor staat dus nog op het verlanglijstje. Wie weet lukt Classic volgend jaar wél!
Al met al was het een met BMW en gezelligheid doorspekt tripje!
Laatst gewijzigd door Magic Frankie op ma 24 sep 2012, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
Mercedes Benz CLS 500
Mercedes Benz CLA 250e Shooting Brake
E88 lci 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
Mercedes Benz CLS 500
Mercedes Benz CLA 250e Shooting Brake
E88 lci 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition