Los van het design ben ik benieuwd wat BMW brengt straks om de concurrentie aan te gaan met de nieuwe S-klasse, zeker qua veiligheidsvoorzieningen en comfort e.d.
Erg fraai, maar dan moeten ze wel weer wat degelijker worden als ik die verhalen over de F01 zo hoor...
x '95 E36 328i Cabrio x '98 E38 728iA x '97 E36 318i Touring x '81 E23 735iA x '00 E39 530dA Touring x '98 E38 728iA x '02 E46 330d Touring x '04 E61 525iA Touring x '04 E46 318i Touring x '00 E38 735iA v '08 E61 525dA Touring
Ze zullen inderdaad behoorlijk moeten uitpakken willen ze Mercedes een beetje bij kunnen benen. Maar het uiterlijk is in ieder geval wel geslaagd alleen dat was met de F01 ook zo en die rijdt toch niet zo fijn dus dat is nog even afwachten.
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace
Ik vind het zo zo, de algemene lijn is mooi maar het metaal van de deuren is veel te hoog. De zijramen beginnen niet laag genoeg waardoor ik er een beetje het "Leopard gevoel" bij heb. Het is gezichtsbedrog dat het om een lage, slanke wagen gaat.
Dat alleen je hoofd boven de raamlijn uitsteekt geeft mij een opgesloten gevoel, ik vindt het meer een X6 met een platgeslagen dak en een lagere zit.
De neus is dan weer wel mooi, er mag van mij wel wat meer onderscheid gemaakt worden tussen de diverse series want zo heeft inmiddels elke productielijn hetzelfde "gezicht".
De achterkant is een beetje simpel, veel plastic zoals je dat ook bij Japanners ziet. Dat doet voor mij af aan de luxe-cruiser uitstraling.
Dat probleem is tegenwoordig bij alle merken zichtbaar. De auto's beginnen vaak (te) veel op elkaar te lijken. Bijv. onze directeur heeft een nieuwe 5 en als je daar nu een Volvo-grill op denk zie je het verschil niet meer.
Dit is een animatie gemaakt op basis van de spy shots. Ik wacht met oordelen tot de eerste persfoto's naar buiten komen.
Over de F01/02 hoor ik graag nog veel meer negatieve verhalen, want dan zakken ze lekker in waarde en kan ik er eerder eentje kopen
Volgens mij zijn de verhalen over de recente S ook niet al te lovend als ik de ervaringen van Peter af en toe lees en voor de horrorverhalen van de A8 hoef je ook niet lang te Googlen. Maakt dat het minder erg? Nee, maar aangezien het tegenwoordig vaak zo is dat alleen de negatieve verhalen interessant zijn, denk ik dat het met de algemene kwaliteit wel meevalt.
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
Daar heb je gelijk in Rein van de A8 lees ik ook weinig goeds inderdaad. En over de V12 lees ik nog geen negatieve verhalen bij de F01/02 dus als ik dan voor een F02 ga dan moet dat hem maar worden
BMW E66 740Li Individual
Erg dikke auto geworden, helemaal goed. Wanneer wordt ie verwacht? Hopelijk blijft men in Munchen niet teveel hangen in het downsizen en bieden ze gewoon lekkere dikke blokken aan
V12 komt sowieso weer omdat de auto anders niet meer in de grootste afzetmarkt (China) te verkopen is. Of de V12 ook in Nederland leverbaar wordt is maar zeer de vraag aangezien de afzet van deze motor hier heel klein is.
BMW E66 740Li Individual