

Het belangrijkste aan een M4 is natuurlijk de motorisering en die is ten opzichte van de coupé gelukkig onveranderd gebleven. Het is de nieuwe 3,0-liter zes-in-lijn met twee turbo's, goed voor 431 pk en 550 Nm.
Met de optionele M DCT-transmissie kost de sprint naar 100 km/h 4,4 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is 8,7-9,1 l/100 km, de bijbehorende CO2-uitstoot is 203-213 g/km.
De nieuweling weegt 1.750 kilogram en is dus geen vedergewicht, maar nog altijd 60 kilogram lichter dan z'n voorganger, de E92 M3 Cabrio.





CFRP
BMW gebruikt uit het oogpunt van gewichtsbesparing veel met koolstofvezel versterkt plastic (CFRP) voor de M4 Cabrio. Het dak is echter gewoon van metaal. Met een druk op de knop kun je het in 20 seconden openen. Dat kan ook rijdend, mits de snelheid niet boven de 18 km/h ligt.
De M4 Cabrio onderscheidt zich van de andere versies van de 4-serie Cabrio door onder andere een 'power dome' op de motorkap, speciale 18-inch wielen (19-inch wielen zijn optioneel), andere buitenspiegels, uitgeklopte wielkasten, een diffuser en natuurlijk de vier uitlaatpijpen, kenmerkend voor de topmodellen van BMW M.
De auto debuteert later deze maand op de New York International Auto Show (NYIAS). De BMW M4 Cabrio staat rond de zomer bij de Nederlandse dealers.
Door: Autoweek