M6 gran coupe competition package
- 760i
- Bestuur Club
- Berichten: 23417
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M6 gran coupe competition package
Een 7 heeft een totaal andere karakteristiek. Ik zou wel zeker adviseren proef te gaan rijden.
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
-
- Club Member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: vr 13 nov 2020, 23:31
- Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende
Re: M6 gran coupe competition package
Dat heb ik wel al gedaan hoor, een 760 met luchtvering en adaptive drive van 2005 en dat reed al erg strak maar echt gas gegeven heb ik er nog niet mee.
BMW 760i
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster
- 760i
- Bestuur Club
- Berichten: 23417
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M6 gran coupe competition package
Voor een bolide van dik twee ton blijft het voor mij erg indrukwekkend hoe ‘smooth’ het allemaal gaat als je kickdown geeft. Ik heb ook in een M5 (E39, E60, F10 en F90) gereden en dat gaat natuurlijk als een kogel, maar dan veel rauwer.
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
-
- Intensieve gebruiker
- Berichten: 931
- Lid geworden op: di 02 aug 2016, 20:09
- Ik bezit: een F01
- Locatie: Roermond
Re: M6 gran coupe competition package
Ik had voor de M6 een F01 760 met 560 pk. Die was ook lekker snel van de plek alleen vergeleken met een M6 kan ik nu zeggen dat het bij de M6 inderdaad wat agressiever is ipv een 7.
[*][/color] BMW E65 740i 2005
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: M6 gran coupe competition package
Het verschil tussen een 7 en een M is ook goed merkbaar als je stevig bochten pakt (en bij aan het aanremmen voor de bocht). Dan merk je dat een 7 vooral gemaakt is om comfortabel rechtdoor te gaan.
Enige tijd geleden had ik een dag een training bij het BMW M Testcentre aan de Nurburgring. Daar werd toen de (nog gecamoufleerde) F90 M5 getest door testrijders van BMW (heb ik nog ergens fotos's van). De auto's zaten vol met met meetapparatuur. De feedback die de testrijders en meetinstrumenten gaven, werden direct geanalyseerd om onderstel, stuurgedrag, schakelmomenten etc. etc. mee te optimaliseren voor gebruik in omstandigheden als de Nurburgring.
Een 7 met een M vergelijken is als appels met peren.
Enige tijd geleden had ik een dag een training bij het BMW M Testcentre aan de Nurburgring. Daar werd toen de (nog gecamoufleerde) F90 M5 getest door testrijders van BMW (heb ik nog ergens fotos's van). De auto's zaten vol met met meetapparatuur. De feedback die de testrijders en meetinstrumenten gaven, werden direct geanalyseerd om onderstel, stuurgedrag, schakelmomenten etc. etc. mee te optimaliseren voor gebruik in omstandigheden als de Nurburgring.
Een 7 met een M vergelijken is als appels met peren.