Extreme BMW
- kraftbayer
- Professional
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Extreme BMW
Leuk speelgoed.
Al ben ik niet zo een fan van de allerlaatste bouwjaren met de motor van de E46 M3 in.
Veel dure problemen op gehad.
Eigenlijk BMW onwaardig.
Grtn,
Walter
Al ben ik niet zo een fan van de allerlaatste bouwjaren met de motor van de E46 M3 in.
Veel dure problemen op gehad.
Eigenlijk BMW onwaardig.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
Re: Extreme BMW
Echt waar? Ik dacht dat die S54's wel betrouwbaar waren (alleen vaak kleppen stellen)?
Wat voor problemen waren dat?
Wat voor problemen waren dat?
Re: Extreme BMW
Top issues van de S54 zijn volgens mij drijfstanglagers en de vanos.
- kraftbayer
- Professional
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Extreme BMW
Bij de laatste ZM3 en motoren vliegt de cilinderkoppakking er regelmatig door.
Net zoals bij de E46 M3.
Zo heb ik er al verschillende moet herstellen vroeger
Je hoort dan een raar motorgeluid dat je eigenlijk niet kan thuiswijzen.
De auto blijft wel zijn vermogen houden en geeft soms hele rare storingen als je die dan uitleest.
Eigenlijk moet je dan een ganse interventie doen met speciale cilinderkopbouten wel je de zaak echt in orde hebben.
Oliepompen zijn ook een delicaat iets.
Normaal moet je die elke 100.000 Km vervangen.
Samen met de drijfstanglagers.
Dingen die eigenlijk bij de E36 M3 3.2 gewoon geen problemen gaven.
Grtn,
Walter
Net zoals bij de E46 M3.
Zo heb ik er al verschillende moet herstellen vroeger
Je hoort dan een raar motorgeluid dat je eigenlijk niet kan thuiswijzen.
De auto blijft wel zijn vermogen houden en geeft soms hele rare storingen als je die dan uitleest.
Eigenlijk moet je dan een ganse interventie doen met speciale cilinderkopbouten wel je de zaak echt in orde hebben.
Oliepompen zijn ook een delicaat iets.
Normaal moet je die elke 100.000 Km vervangen.
Samen met de drijfstanglagers.
Dingen die eigenlijk bij de E36 M3 3.2 gewoon geen problemen gaven.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
Re: Extreme BMW
Ah ja drijfstanglagers en vanos zijn idd bekend.
De cilinderkoppakking wist ik niet.
De cilinderkoppakking wist ik niet.
- Kees
- Bestuur, Voorzitter
- Berichten: 3446
- Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
- Ik bezit: een G11
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Extreme BMW
Wacht even,
voordat we wat minpuntjes gaan opsommen
is deze coupé beslist niet BMW onwaardig.
Ik vind het een van de mooiste coupé die er rond rijden, wat een droomwagen.
Prachtig design en cockpit, en opvallend fraaie midden console.
Als je hier in rond rijdt zit je volgens mij met een smile van oor tot oor,
ik wel in ieder geval!
voordat we wat minpuntjes gaan opsommen
is deze coupé beslist niet BMW onwaardig.
Ik vind het een van de mooiste coupé die er rond rijden, wat een droomwagen.
Prachtig design en cockpit, en opvallend fraaie midden console.
Als je hier in rond rijdt zit je volgens mij met een smile van oor tot oor,
ik wel in ieder geval!
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: Extreme BMW
Dan heb je het over de S54 en niet over de S50 motor neem ik aan. De laatste is immers behoorlijk hufterproof en zie ik ook nog regelmatig op circuits.kraftbayer schreef: ↑di 29 okt 2019, 20:05Bij de laatste ZM3 en motoren vliegt de cilinderkoppakking er regelmatig door.
Net zoals bij de E46 M3.
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: Extreme BMW
Joost heeft meegereden in de oranje E36 M3. De S50 motor van deze auto wordt heel vaak zeer zwaar belast. En het enige wat de eigenaar na een mishandeling doet, is het olie en waterpeil checken.
youtu.be/vr8fVuZtwYg
youtu.be/vr8fVuZtwYg
- kraftbayer
- Professional
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Extreme BMW
Het gaat hem inderdaad over de S54 motoren.snoep schreef: ↑wo 30 okt 2019, 22:00Dan heb je het over de S54 en niet over de S50 motor neem ik aan. De laatste is immers behoorlijk hufterproof en zie ik ook nog regelmatig op circuits.kraftbayer schreef: ↑di 29 okt 2019, 20:05Bij de laatste ZM3 en motoren vliegt de cilinderkoppakking er regelmatig door.
Net zoals bij de E46 M3.
We hebben deze vroeger ook niet gebruikt in onze circuitauto's omdat ze veel te fragiel waren zonder veel aanpassingen.
Als je in de running bent voor zo een Z3 M coupe zorg dan dat je een S50 versie koopt.
Of houd een hoop centen opzij om de S54 in orde te zetten zodat die zo sterk is als een S50 ;)
Dan blijf je blij.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers