Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
- 760i
- Bestuur Club
- Berichten: 23417
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
BMW Group officieel statement over de huidige discussie omtrent dieselmotoren.
24.09.2015
De BMW Group manipuleert geen emissietesten. We houden ons aan de wettelijke eisen in elk land en aan alle lokale testeisen. Wat betreft onze voertuigen is er geen verschil in de behandeling van uitlaatgassen terwijl ze op een rollenbank (ofwel proefstand) staan of op de weg rijden.
Bij BMW Group zijn er duidelijke, bindende specificaties en processen in alle fasen van de ontwikkeling om misstanden te voorkomen.
Twee studies die door de ICCT (The International Council on Clean Transportation) zijn uitgevoerd, bevestigen dat de BMW X5 en 13 andere geteste BMW-modellen voldoen aan de wettelijke eisen ten aanzien van NOx-emissies. Men vond geen verschil tussen de NOx-emissies tijdens de laboratoriumtest en praktijktest.
Daarnaast zijn wij niet bekend met de op 24 september genoemde test in het Duitse autotijdschrift ‘Auto Bild’ die betrekking heeft op de uitstoot van een BMW X3 tijdens een proefrit. Aan ons zijn vooralsnog geen specifieke details van de test verstrekt en daarom kunnen wij deze resultaten niet verklaren. We hebben momenteel contact met de ICCT om opheldering te vragen over de uitgevoerde test.
We zijn bereid om onze testprocedures te bespreken met de betrokken autoriteiten en onze voertuigen ter beschikking te stellen zodat ze op elk gewenst moment getest kunnen worden.
Het belang van dieselmotoren in het bereiken van CO2-doelstellingen
Beleidsmakers wereldwijd, en in het bijzonder in de Europese Unie, stellen strenge normen op voor de uitstoot van CO2 en andere emissies. De doelstellingen voor 2020 in Europa kunnen alleen worden gehaald door gebruik te maken van zowel moderne dieselmotoren als verdere elektrificatie.
De tot dusver geboekte vooruitgang in CO2-reductie in Europa is grotendeels toe te schrijven aan het gebruik van dieseltechnologie. Voldoen aan toekomstige eisen is niet haalbaar zonder diesel-aandrijflijnen. Immers, een dieselmotor stoot gemiddeld ongeveer 15 tot 20 procent minder CO2 uit ten opzichte van een vergelijkbare benzinemotor.
Bij de BMW Group hebben we in de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in het verfijnen en optimaliseren van dieseltechnologie als onderdeel van ons EfficientDynamics programma.
Vorig jaar waren de dieselmodellen bij BMW goed voor 38% van de totale verkoop: Europa 80%; Duitsland 73%; VS 6%. Dit komt neer op circa 20.000 voertuigen in de Verenigde Staten in 2014.
De Euro 6 emissienorm, die van kracht ging op 1 september 2015 en bindend is voor alle nieuw geregistreerde auto’s, verbetert de bescherming van zowel het milieu als de consument.
Om de kloof tussen testresultaten enerzijds en praktijkverbruik en emissies anderzijds te dichten, werkt de Europese Unie aan een nieuwe testcyclus (WLTP). Daarnaast wordt een emissietest voor rijsituaties in de praktijk ontwikkeld die bekendstaat als ‘real driving emissions’, ofwel RDE. Wij steunen de vlotte invoering van deze nieuwe regelgeving om zo snel mogelijk duidelijkheid te verkrijgen voor de consument en de industrie.
24.09.2015
De BMW Group manipuleert geen emissietesten. We houden ons aan de wettelijke eisen in elk land en aan alle lokale testeisen. Wat betreft onze voertuigen is er geen verschil in de behandeling van uitlaatgassen terwijl ze op een rollenbank (ofwel proefstand) staan of op de weg rijden.
Bij BMW Group zijn er duidelijke, bindende specificaties en processen in alle fasen van de ontwikkeling om misstanden te voorkomen.
Twee studies die door de ICCT (The International Council on Clean Transportation) zijn uitgevoerd, bevestigen dat de BMW X5 en 13 andere geteste BMW-modellen voldoen aan de wettelijke eisen ten aanzien van NOx-emissies. Men vond geen verschil tussen de NOx-emissies tijdens de laboratoriumtest en praktijktest.
Daarnaast zijn wij niet bekend met de op 24 september genoemde test in het Duitse autotijdschrift ‘Auto Bild’ die betrekking heeft op de uitstoot van een BMW X3 tijdens een proefrit. Aan ons zijn vooralsnog geen specifieke details van de test verstrekt en daarom kunnen wij deze resultaten niet verklaren. We hebben momenteel contact met de ICCT om opheldering te vragen over de uitgevoerde test.
We zijn bereid om onze testprocedures te bespreken met de betrokken autoriteiten en onze voertuigen ter beschikking te stellen zodat ze op elk gewenst moment getest kunnen worden.
Het belang van dieselmotoren in het bereiken van CO2-doelstellingen
Beleidsmakers wereldwijd, en in het bijzonder in de Europese Unie, stellen strenge normen op voor de uitstoot van CO2 en andere emissies. De doelstellingen voor 2020 in Europa kunnen alleen worden gehaald door gebruik te maken van zowel moderne dieselmotoren als verdere elektrificatie.
De tot dusver geboekte vooruitgang in CO2-reductie in Europa is grotendeels toe te schrijven aan het gebruik van dieseltechnologie. Voldoen aan toekomstige eisen is niet haalbaar zonder diesel-aandrijflijnen. Immers, een dieselmotor stoot gemiddeld ongeveer 15 tot 20 procent minder CO2 uit ten opzichte van een vergelijkbare benzinemotor.
Bij de BMW Group hebben we in de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in het verfijnen en optimaliseren van dieseltechnologie als onderdeel van ons EfficientDynamics programma.
Vorig jaar waren de dieselmodellen bij BMW goed voor 38% van de totale verkoop: Europa 80%; Duitsland 73%; VS 6%. Dit komt neer op circa 20.000 voertuigen in de Verenigde Staten in 2014.
De Euro 6 emissienorm, die van kracht ging op 1 september 2015 en bindend is voor alle nieuw geregistreerde auto’s, verbetert de bescherming van zowel het milieu als de consument.
Om de kloof tussen testresultaten enerzijds en praktijkverbruik en emissies anderzijds te dichten, werkt de Europese Unie aan een nieuwe testcyclus (WLTP). Daarnaast wordt een emissietest voor rijsituaties in de praktijk ontwikkeld die bekendstaat als ‘real driving emissions’, ofwel RDE. Wij steunen de vlotte invoering van deze nieuwe regelgeving om zo snel mogelijk duidelijkheid te verkrijgen voor de consument en de industrie.
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
-
- Club Member
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Daarom ik natuurlijk ook geen vag diesel maar een mooie bmw commonrail 

Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
- Hendrikseven
- Club Member
- Berichten: 8920
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
- Ik bezit: een E66
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Helaas is het kwaad als geschiedt en zijn de aandelen BMW enorm gedaald.
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace
-
- Club Member
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Inderdaad niet alleen vag gaat er onder lijden maar denk wel meer fabrikanten uit Duitsland de impact is groter dan men denkt
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
- Hendrikseven
- Club Member
- Berichten: 8920
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
- Ik bezit: een E66
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Ja de hele Duitse industrie gaat hier last van hebben vergeet niet dat er bijna 1 miljoen mensen in de auto fabricage sector werkzaam zijn in Duitsland alleen al.
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace
-
- Club Member
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Precies.
Als er klappen vallen zijn die zeer groot.
Duitsland zorg nog voor een goede positie van de euro.
Als dat omvalt is dat best een aardig probleem.
Vag is fout geweest maar vind de boete ook wel erg hoog.
Een vag tdi zal niet meer Nox uitstoten dan een ramvan lijkt me.
Dat het opgeven verbruik niet klopt is natuurlijk al lang bekend een polo bm rijd geen 1 op 30 feitelijk net zo zuinig als de 1.6 tdi alle 2 1 op 20 gemiddeld.
Zitten nu in Italië maar hier zie je al die brommobiel motoren niet gewoon 4 cil.
Als er klappen vallen zijn die zeer groot.
Duitsland zorg nog voor een goede positie van de euro.
Als dat omvalt is dat best een aardig probleem.
Vag is fout geweest maar vind de boete ook wel erg hoog.
Een vag tdi zal niet meer Nox uitstoten dan een ramvan lijkt me.
Dat het opgeven verbruik niet klopt is natuurlijk al lang bekend een polo bm rijd geen 1 op 30 feitelijk net zo zuinig als de 1.6 tdi alle 2 1 op 20 gemiddeld.
Zitten nu in Italië maar hier zie je al die brommobiel motoren niet gewoon 4 cil.
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Ehm, dat doet ie wel.laurens-e39 schreef:
Een vag tdi zal niet meer Nox uitstoten dan een ramvan lijkt me.
Heeft namelijk te maken met de hogere verbrandingstemperatuur waarbij NOx ontstaat.
-
- Club Member
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Zou een V8 diesel meer uitstoten dan een 4 cil tdi.
Jah het kan maar heb het nooit gemeten natuurlijk
Jah het kan maar heb het nooit gemeten natuurlijk

Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
- 760i
- Bestuur Club
- Berichten: 23417
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Iets met hogedrukverstuivers enzo ;)
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
-
- Club Member
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Een diesel is sowieso een hele aparte techniek als je ziet hoe de techniek voorruit is gegaan de afgelopen jaren met commonrail.
Bij de laatste generatie voel je amper dat het een diesel is vind ik persoonlijk.
Bij de laatste generatie voel je amper dat het een diesel is vind ik persoonlijk.
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
-
- Club Member
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
- Ik bezit: een E32
- Contacteer:
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Ik denk dat Autobild al een aansprakelijkstelling ontvangen heeftHendrikseven schreef:Helaas is het kwaad als geschiedt en zijn de aandelen BMW enorm gedaald.

"Tot mij wendde zich de directie van BMW Group AG in verband met het navolgende."

0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
W221 Mercedes-Benz S 350L
E88 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
W221 Mercedes-Benz S 350L
E88 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
BMW komt als eerlijkste uit de dieselgate test van TNO
http://nos.nl/artikel/2081649-meer-verv ... ekend.html
http://nos.nl/artikel/2081649-meer-verv ... ekend.html
-
- Club Member
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
- Ik bezit: een E32
- Contacteer:
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Kijk heren autofabrikanten: het kan dus wél!
0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
W221 Mercedes-Benz S 350L
E88 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
W221 Mercedes-Benz S 350L
E88 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
-
- Club Member
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Hoogstens de minst slechte.Die stootte op de weg gemiddeld 150 milligram per kilometer uit. Dat is nog altijd boven de norm van 80 milligram
E38 740i 2001 Titansilber
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.
- 760i
- Bestuur Club
- Berichten: 23417
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Persbericht BMW m.b.t. uitstoot dieselmotoren
Ook mogelijk door afwijkende meetapparatuur.
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts