In een gesprek met Detroit Bureau gaf hij inzicht in een aantal komende modellen van BMW M. Zowel het gebruik van carbon als carrosseriedelen en een BMW M7 waren onderwerp van het gesprek.

Voor een M7 ziet Ludwig een toereikende markt. Vooral in de Verenigde Staten. Maar ook in China zouden ze op een sport 7 Serie zitten te wachten. Volgens hem is het een kwestie van tijd voordat BMW op deze vraag reageert. Hiermee spreekt hij uitspraken van de chef van BMW M GmbH, Dr. Kay Segler, tegen. Er zijn echter de laatste jaren al vreemdere dingen gebeurd. Dus wij vinden het ook nog niet zo’n gek idee. Vroeger was er trouwens ook al een M7. In Zuid Afrika is er een beperkte oplage gebouwd van een 745i E23 met de 286 pk sterke motor uit de M635CSi en de M5 (E28).

Ook zegt Ludwig dat, in het kader van project i, BMW heel ver is om goedkoper gebruik te kunnen maken van carbon. Hiermee is gebruik in de serieprodukten dichterbij dan ooit. Denk daarbij aan het lichter maken van M produkten ten opzichte van de gewone versies. Ook zal carbon rijkelijk gebruikt gaan worden bij de volgende generatie van de BMW 7 Serie. In de toekomst zal zelfs een BMW 3 Serie voor een groot deel uit carbon kunnen bestaan. Dit zal zeker helpen om het gewicht en de daarbij horende uitstoot te reduceren.
Bron: bimmertoday.de