nick wood schreef:Aha !!! Nu wordt me ook meteen duidelijk waarom die Omega diesel zo soepel liep, dat was begin 90'er jaren ook 1 van de weinige diesels die 180 km/h haalde.
M'n Croma 2.5 TD en de opvolger Tid liepen ook op hun Italiaanse slofjes 200 echte km/u.
Net als de CX 2.5TRD en de 300Turbodiesel...
De Croma's waren overigens wel zuinig.
* gaat voor de gein eens een rondje struinen naar een Croma...
nick wood schreef:Aha !!! Nu wordt me ook meteen duidelijk waarom die Omega diesel zo soepel liep, dat was begin 90'er jaren ook 1 van de weinige diesels die 180 km/h haalde.
Eerder midden jaren 90 in het 2e type omega. Begin jaren 90 had je een Isuzu 2.3 diesel die alleen bergaf snelweg snelheid haalde
jan-w schreef:GM heeft zweedse en japanse techniek in huis.
Ik dacht dat het eerder andersom was. Dus dat Saab delen van GM gebruikte. Zo was de 9-3 gewoon een Vectra met status.
Wat heeft GM tegenwoordig nog aan japanse techniek dan? Volgens mij hebben ze hun aandeel in Isuzu, Suzuki en Fuji Heavy Industries (moeder bedrijf van Subaru) meer dan 4 jaar geleden alweer verkocht.
Maar goed GM heeft wel een redelijk aantal ontwikkel labs in de VS. Ik gok dat ze bij BMW achter enviromental research aanzitten. Want groen is nog steeds een toverwoord.