Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Hier komen alle media berichten over BMW
bimmerfrits

Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

Afbeelding
Zandvoort/Rijswijk. Tijdens het DTM raceweekend in Zandvoort is BMW Driving Experience Slotemakers officieel geopend; het eerste merk-eigen rijvaardigheidcenter van Nederland. Jan Lammers, oud-F1 coureur, Le Mans winnaar en onlosmakelijk verbonden aan Slotemakers nam afgelopen zaterdag de sleutels van de eerste BMW 1 Serie cursusauto in ontvangst van Jan-Christiaan Koenders, Algemeen Directeur BMW Group Nederland.


BMW Driving Experience Slotemaker komt voort uit Slotemakers anti-slipschool, sinds 1956 hét adres in Nederland voor lessen in voertuigbeheersing. BMW Group Nederland heeft Slotemaker gecontracteerd als rijvaardigheidinstituut voor onder andere (potentiële) klanten, relaties en BMW dealers. Het center staat open voor zowel BMW rijders als bestuurders van een ander merk: de jonge chauffeur die ervaring mist, maar ook de ervaren bestuurder die zich wil perfectioneren in nog veiliger en efficiënter rijgedrag.


Het BMW Driving Experience Center kent drie pijlers: veiligheid, rijvaardigheid en efficiency.

Veiligheid
Elke BMW is uitgerust met de meest vooruitstrevende actieve en passieve veiligheidssystemen. Maar technologie alleen volstaat niet. Er blijft nog steeds een bestuurder nodig die over de juiste ervaring en reflexen beschikt om al deze systemen correct te bedienen, zeker in noodsituaties.

Juist dát leert men bij de BMW Safety training.


Rijvaardigheid
Het rijplezier van een BMW kan optimaal ervaren worden, als de bestuurder alle technologie in de auto juist weet te gebruiken. Zo leren cursisten tijdens de BMW M training om correct te reageren in situaties bij hogere snelheden en wordt de bijzondere M dynamiek optimaal ervaren.


Efficiency
Bij de Eco Pro trainingen krijgen deelnemers bruikbare tips om hun brandstofverbruik te verminderen en inzicht in ecologisch verantwoord autorijden. Ook de verkeersveiligheid wordt verhoogd door deelnemers verder vooruit te laten kijken en het verkeer ‘te laten lezen’ met een kleinere kans op schades tot gevolg. Op deze manier kunnen individuele bestuurders en wagenparkbeheerders kosten besparen en CO2-uitstoot verlagen.


In 1977 begon BMW als één van de eerste autofabrikanten met rijvaardigheidtraining. Doel was het – en is het nog steeds – om onder andere klanten hun auto beter te laten leren kennen, hun waarneming van potentiële gevaren in het verkeer te verbeteren en het gevoel voor techniek te verbeteren.


BMW Group Nederland is de eerste importeur die een officieel merkgebonden rijvaardigheidprogramma in Nederland heeft. De totale vloot cursusauto`s bestaat uit 11 gloednieuwe BMW 1 Series, die elk jaar vervangen worden. Daarnaast zijn op maat gesneden trainingen mogelijk in elk gewenst ander BMW of MINI model. Op deze manier heeft elke cursist altijd het nieuwste en beste materiaal ter beschikking.


bron:BMW group

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23182
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door 760i »

Hmmm, dat lijkt me wel wat :d
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Johnnie Turbo
Club Member
Club Member
Berichten: 1014
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 19:13
Ik bezit: Ik bezit...
Locatie: wormer

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door Johnnie Turbo »

hoor ik een meet aankomen???
elke uil is ooit een uilskuiken geweest

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23182
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door 760i »

Ik zal eens een balletje opgooien daar ;)
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

orgelleeuw

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door orgelleeuw »

750i schreef:Ik zal eens een balletje opgooien daar ;)
Ja, doe maar! :ymparty:

Menno
Intensieve gebruiker
Berichten: 998
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
Ik bezit: een E38
Locatie: UTRECHT

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door Menno »

Wanneer gaan we ? Wel voor de M - training aub ;)
1999 Bmw 740 IL Individual : Cosmoszwart Shadowline / Nappa Champagne / Zwarte dakhemel / 20 inch Alpina's

Gebruikersavatar
Sjonnie
Club Member Sponsor
Club Member Sponsor
Berichten: 5819
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:01
Ik bezit: een E38
Locatie: E61 525d Touring

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door Sjonnie »

Hmm dat klinkt wel aanlokkelijk ja... :)

x '95 E36 328i Cabrio
x '98 E38 728iA
x '97 E36 318i Touring
x '81 E23 735iA
x '00 E39 530dA Touring
x '98 E38 728iA
x '02 E46 330d Touring
x '04 E61 525iA Touring
x '04 E46 318i Touring
x '00 E38 735iA
v '08 E61 525dA Touring

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23182
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door 760i »

Er is in ieder geval animo :D
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door nick wood »

Jan Lammers, oud-F1 coureur, Le Mans winnaar en onlosmakelijk verbonden aan Slotemakers
Beetje verkeerde publiciteit, Jan Lammers.....

Formule 1 coureur, hij mocht 30 ronden meerijden en was 3 hele seconden langzamer dan de rest.
Le Mans winnaar, alsof hij dat alleen gedaan heeft, er waren nóg 3 coureurs in zijn team.

En dan Slotemaker, Rob, een autoriteit als het op slip-cursussen aankwam, heeft toch de Tarzanbocht niet kunnen bedwingen en betaalde, droevig genoeg, met zijn leven......

Ik ben niet negatief, realistisch is meer toepasselijk.

Dat nu net een BMW dealer zich daaraan gewaagd heeft is op zijn minst opmerkelijk, provocerend bijna. Of gewoon puur onbenul, het spreekt voor mij in ieder geval niet uit gedegen kennis van het verleden, daardoor vind ik dit afstootwekkend.

Dhr Lammers moet zich gewoon blijven bezig houden met bijvoorbeeld de Clio-cup en als hij nog geld over heeft met de Carrera races, Cynisch genoeg heeft hij nog nooit een BMW in welke race dan ook gereden.
Marketing en publiciteit, op de foute manier mijns inziens.
Afbeelding

orgelleeuw

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door orgelleeuw »

Zo kun je het ook bekijken en helemaal ongelijk geef ik je niet. Het zijn feiten die je opsomt.
Alleen, ik zou het leuk vinden eens een dagje zoiets als een rijtraining mee te maken en dan zal het me verder worst wezen welke 'grote' namen er als marketing-truuk aan verbonden worden.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door nick wood »

orgelleeuw schreef:ik zou het leuk vinden eens een dagje zoiets als een rijtraining mee te maken en dan zal het me verder worst wezen welke 'grote' namen er als marketing-truuk aan verbonden worden.
Jawel, dat begrijp ik heel goed. Dat zou ik ook leuk vinden, maar niet met een dode Rob Slotemaker en een mislukte formule 1 piloot in mijn achterhoofd. Het mist dan toch iets van vertrouwen op de één of andere manier.
Afbeelding

Johnnie Turbo
Club Member
Club Member
Berichten: 1014
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 19:13
Ik bezit: Ik bezit...
Locatie: wormer

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door Johnnie Turbo »

Hij mag dan in de f1 niet hoog ebben gescoord, maar in bijna alle andere klasses was hij erg goed.
Zelfs in de TWR jaguar.
elke uil is ooit een uilskuiken geweest

Peter735
Actieve gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 00:05
Ik bezit: een E32
Locatie: Bennekom

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door Peter735 »

Jan Lammers heeft alles zelf moeten doen zonder grote sponsor of steenrijke vader.
Hij heeft slimme en minder slimme dingen gedaan maar ik heb veel respect voor hem.
Als iedereen die tijdens een wedstrijd door een ongeluk om het leven gekomen is slecht kan rijden vallen vele grote der aarde af. Bijv. een Senna maar ook Gilles Villeneuve wiens powerslides tot het mooste behoren uit de race geschiedenis.

Dit zijn mensen die autosport in Nederland verder hebben geholpen. Of ze nu BMW gereden hebben of niet. Ik persoonlijk zou het een eer vinden om een dagje met Jan Lammers te mogen optrekken.

Kortom als de club hier een dag van kan maken meld ik me graag aan.
Ook al is dit allemaal marketing en niet meer dan een bekende slipschool die BMW's gaat gebruiken dan nog vind ik dit leuker dan Polo, Golf, tennis en andere suffe sporten.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door nick wood »

Daar ben ik het best wel mee eens!

Feit dat Lammers niet om zijn verdiensten in de LeMans en toerwagenraces, maar als formule1 coureur genoemd wordt stuit mij een beetje veel tegen de borst. Zal best een fijne gozer zijn.

Overigens ken ik Olav Mol persoonlijk en die is niet zo over hem te spreken, maar goed, ieder zijn mening.
Afbeelding

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23182
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Opening BMW Driving Experience Center in Zandvoort.

Ongelezen bericht door 760i »

Ach, ik ben weer niet zo over Olav Mol te spreken :))

Ik ga binnenkort eens informeren wat de megelijkheden zijn ;)
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Plaats reactie