Richtprijzen BMW i3 en i8 naar buiten gekomen

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
bimmerfrits

Richtprijzen BMW i3 en i8 naar buiten gekomen

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

Ian Robertson, BMW salesmanager, heeft enkele prijzen van de aankomende elektrische BMW i3 en i8 genoemd.

Zo moet de i3 een prijs krijgen van zo’n 40.000 euro. De i8 gaat over het bedrag van 100.000 euro heen volgens Robertson. Wanneer volgend jaar de elektrische BMW i3 op de markt verschijnt wil BMW de klant ook de mogelijkheid bieden de auto online te kopen. Dat schrijft Bloomberg. BMW wil op een goedkope manier een grotere groep klanten bereiken. Het mogelijk maken om online een auto te kopen is volgens het merk een stap in de goede richting om deze nieuwe kopersgroep aan te spreken. Ze beginnen met het online aanbieden van de i3 die eind 2013 op de markt arriveert. Een jaar later komt de BMW i8 op de markt.

Afbeelding

En het kopen van een auto in de showroom dan? Ook dat blijft mogelijk, want BMW opent wereldwijd speciale showrooms waar de modellen gekocht kunnen worden. Kortgeleden werd zo’n dealer geopend in de metropool Londen. De BMW i brand store.

BMW werkt naast een vierpersoons i3 en tweezits i8 ook aan een MPV-achtige BMW i5. Dit model kan concurreren met een auto als de Toyota Prius Wagon. De productieversie van de i5 moet rond 2015 op de markt arriveren. Of deze volledig elektrisch wordt of een plug-in hybride is nog onduidelijk.

Afbeelding

De BMW i3 met eDrive is een compromisloos duurzame auto die is ontworpen voor stedelijke gebieden. Puur aangedreven door elektrische energie en gebouwd als antwoord op de behoefte aan duurzame en emissievrije mobiliteit. De BMW i8 combineert lichtgewicht design en geavanceerde BMW eDrive technologie die dit nieuwe model de performance en looks geeft van een echte sportwagen. Toch verbruikt hij niet meer brandstof dan een auto die veel kleiner is.

Bron: Bloomberg

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23181
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Richtprijzen BMW i3 en i8 naar buiten gekomen

Ongelezen bericht door 760i »

Die i8 vind ik echt dik hoor!!! B-)
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Peter735
Actieve gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 00:05
Ik bezit: een E32
Locatie: Bennekom

Re: Richtprijzen BMW i3 en i8 naar buiten gekomen

Ongelezen bericht door Peter735 »

Die I8 voor 100.000 euro en 0% bijtelling wordt een verkoop hit.
Kan me dus voorstellen dat die 100k wanneer de auto te koop is eerder 150/200k zal worden.

Maar als het werkelijk 100k wordt doet BMW er verstandig aan voor NL een paar treinladingen extra te reserveren.
Dat betekent een BMW sportwagen voor de prijs van een Mini one voor ondernemers.

Waarschijnlijk zal onze fijne regering dat wel voorkomen tegen die tijd, maar met huidige belastingstelsel is het een koopje. Nu maar hopen dat Rutte niet op zit te letten wanneer de I8 uitkomt, zou niet zijn eerste keer zijn dus er is nog hoop.

Gebruikersavatar
Hendrikseven
Club Member
Club Member
Berichten: 8915
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
Ik bezit: een E66
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Richtprijzen BMW i3 en i8 naar buiten gekomen

Ongelezen bericht door Hendrikseven »

Ik heb het niet zo hoog op met electrische auto's maar deze modelletjes spreken mij ook wel aan, vindt ze er erg mooi uitzien, en denk idd dat BMW hiermee aardig succes zal hebben.
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Richtprijzen BMW i3 en i8 naar buiten gekomen

Ongelezen bericht door nick wood »

Zitten er zonnencellen in het dak gebouwd? Leuk voor de SRV-man maar niet voor mij.

Inderdaad wat "hij zei", leuke modelletjes, jammer dat het electrisch is.

Maar uhhh, daar kunnen we toch wel een V8 of V12 in modden?? :))
Afbeelding

Plaats reactie