Uitgelekt: de BMW 114d

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
bimmerfrits

Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

Een verrassing die gevonden werd op de website van BMW.be. Er komt een BMW 114d. Ook naar Nederland.

Op de Belgische website van BMW staat een 114d in de prijslijst vermeld, inclusief specificaties. Uit hetzelfde blok dat ook in de 116d dienst doet haalt de nieuweling 95 pk en 235 Nm. Zowel de drie- als de vijfdeurs versie kan besteld worden met de nieuwe motor. Daarmee gaat het sprintje naar de 100 in 12,2 seconden en de topsnelheid ligt op 185 km/h. Volgens de website ligt het gemiddelde verbruik op 4,1 liter per 100 kilometer. Dat is 0,2 liter per 100 kilometer minder dan de 116d, maar de 116d EfficientDynamics Edition is met 3,8 liter per 100 kilometer nog wat zuiniger.

Afbeelding

Een woordvoerster van de Nederlandse BMW importeur kan nog geen duidelijkheid geven over de Nederlandse prijs. “De uitstoot is officieel nog niet vastgesteld, dus de exacte prijs weten we op dit moment nog niet.” Ondanks het feit dat men de 116d EDE al in het gamma heeft, is men toch van plan de 114d te gaan voeren. “ Wij gaan de 114d zeker voeren, in december zal de auto bij de dealer staan. Rond september kunnen we ook meer duidelijkheid geven over de prijzen.”

Bron: Autoweek

Gebruikersavatar
Hendrikseven
Club Member
Club Member
Berichten: 8915
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
Ik bezit: een E66
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door Hendrikseven »

Kan het me wel voorstellen dat ze dit doen de concurentie heeft ook dit soort motoren in hun gamma, het verbruik schiet je niet veel mee op maar denk dat de aanschafprijs en dus ook de bijtelling zo een stuk naar benden kan. Alhoewel mijn Audi van 8 jaar oud eenzelfde verbruik laat noteren en dat met 130PK.
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23181
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door 760i »

Hmmm, ik vind het verbruik van mijn 118d nogal tegenvallen, maar dat zou ook met mijn rijstijl te maken kunnen hebben :whistle:
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door nick wood »

Jij had toch een schakelaar ipv een gaspedaal?? Aan en uit, oftewel gas en geen gas. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23181
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door 760i »

Zoiets ja :d
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Tjaard

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door Tjaard »

Hmmm, ik vind het verbruik van mijn 118d nogal tegenvallen
Heeft mijn 118i ook last van ... na 550 km is het tankje van 51 liter toch echt leeg, en ik rij er nou niet echt als een mongool mee ... het ding is alleen zuinig als je langere afstanden gaat rijden.

Magic Frankie
Club Member
Club Member
Berichten: 2819
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
Ik bezit: een E32
Contacteer:

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door Magic Frankie »

Dat geldt voor een 7 (op gas) ook.

Heel rustig optrekken, en vooral lange afstanden rustig rijden (ik moet wel, want ik zit nu in een flow van de ene na de andere bekeuring, mijn vrouw begint nu écht moeilijk te doen) dan gaat het verbruik wel.

Maar goed, ik zou wel eens in een "zuinige" 1-serie willen rijden om eens te kijken wat ik verstook.
0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728

Mercedes Benz CLS 500
Mercedes Benz CLA 250e Shooting Brake
E88 lci 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23181
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door 760i »

Morgen ff ruilen? :d
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door nick wood »

Een kleine(re) motor is nog geen garantie voor een laag verbruik.
Afbeelding

bimmerfrits

Re: Uitgelekt: de BMW 114d

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

Magic Frankie schreef:Dat geldt voor een 7 (op gas) ook.

Heel rustig optrekken, en vooral lange afstanden rustig rijden (ik moet wel, want ik zit nu in een flow van de ene na de andere bekeuring, mijn vrouw begint nu écht moeilijk te doen) dan gaat het verbruik wel.

Maar goed, ik zou wel eens in een "zuinige" 1-serie willen rijden om eens te kijken wat ik verstook.

Rijd jij 550km op 51 liter gas??? :-o
Da red ik noooit man :D

Ik rijd gemiddeld 1:8 en veel zuiniger lukt me niet ;;) :D

Plaats reactie