Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
BMWnewsfeed
News Feed Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 10:07
Contacteer:

Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door BMWnewsfeed »

EINDHOVEN (AFN) - De toch al hoge brandstofprijzen krijgen vanaf 1 januari een extra zetje van de overheid die per 1 januari de accijnzen op benzine, diesel en lpg met 0,6 procent verhoogt. Volgens consumentencollectief UnitedConsumers wordt benzine daardoor bijna een halve cent duurder, diesel een kwart cent en de recordprijs van lpg loopt verder op tot ruim 0,86 cent per liter.

Afbeelding


,Op zich lijken de accijnsverhogingen voor inflatiecorrectie heel kleine verhogingen'', aldus Paul van Selms van UnitedConsumers. Maar al met al is het accijnsaandeel in benzine en diesel bijna de helft van de totaalprijs. ,,Omgerekend per tank hebben we het over accijnzen van meer dan 30 euro per benzinetankbeurt en bij diesel over ongeveer 25 euro.'' Voor lpg gaat het om een paar euro. Bovendien wordt er over de accijns ook nog btw geheven.
Los van de accijnsverhogingen is de brandstof in Nederland dit jaar ruim een dubbeltje in prijs gestegen. ,,Dat wil zeggen dat de gemiddelde automobilist dit jaar ruim 50 euro meer aan brandstof heeft uitgegeven.''
De brandstof E10
Verder wijst UnitedConsumers erop dat de brandstof E10 komend jaar aan een opmars zal beginnen. Op termijn moet die euro95 gaan vervangen. Het is een mengsel waar 10 procent ethanol in zit. ,,Mensen gaan dus meer accijns betalen voor minder benzine'', concludeert Van Selms. In Frankrijk hebben vrijwel alle pompen langs de snelweg deze milieuvriendelijkere variant al.
De overheid haalt volgens UnitedConsumers jaarlijks bijna 4 miljard euro op aan benzineaccijns en nog eens ruim 3 miljard euro aan andere brandstofaccijnzen

Dfgvbae

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door Dfgvbae »

En dat allemaal zonder te zoenen :((

Ad.bohne

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

Dat zeg ik,
Afbeelding

BigFreak

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door BigFreak »

Stelletje Schooiers X(

Gebruikersavatar
Hendrikseven
Club Member
Club Member
Berichten: 8915
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
Ik bezit: een E66
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door Hendrikseven »

Ha eindelijk :ymhug: hoe duurder hoe beter lekker rustig op de weg !!!
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace

plorie

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door plorie »

Hendrikseven schreef:Ha eindelijk :ymhug: hoe duurder hoe beter lekker rustig op de weg !!!
Dat is nou net het enige wat ze níet bereiken hiermee....

Ad.bohne

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

Ha eindelijk hoe duurder hoe beter lekker rustig op de weg
Helemaal MIS Hendrik !!
Er zullen integendeel steeds meer van die kleine dieseltjes (1 op 30) gekocht gaan worden, belasting-vrij en géén (of weinig) bijtelling wordt het motto nu, ergo steeds DRUKKER op de weg met al die kleine K.... wagentjes X(

Waldmann

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door Waldmann »

Absoluut met Ad eens, dit leidt tot een nog vervuilder straatbeeld.
Nederland is sowieso koploper wat betreft brandstofprijzen. Eigenlijk is de prijs van brandstof - sowieso benzine - overal lager: http://www.unitedconsumers.com/vakantie

mart

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door mart »

mn mond valt open weer een eurotje van kok dr boven op , lekker verdienen zo door de staat en terug geven ho maar X(

Edit we hebben wel weer banken die weer gezond zijn en dat allemaal door ons geld
huh banken hebben ons geld toch al en dan nog een x steun krijgen van de overheid conclussie we hebben dus 2 x betaald toch wel leuk economie =;

niels750i

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door niels750i »

Staat is de grootste boef die er is blijk maar weer!

BeekMW

Re: Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs

Ongelezen bericht door BeekMW »

Ad.bohne schreef:
Ha eindelijk hoe duurder hoe beter lekker rustig op de weg
Helemaal MIS Hendrik !!
Er zullen integendeel steeds meer van die kleine dieseltjes (1 op 30) gekocht gaan worden, belasting-vrij en géén (of weinig) bijtelling wordt het motto nu, ergo steeds DRUKKER op de weg met al die kleine K.... wagentjes X(
Dat klopt Ad, ik heb er al eentje : Ik lag mijn ballen uit de broek bij de pomp :p

Maar zonder gekheid, we worden idd flink genaait door de overheid maar blijven daarnaast wel dikke BMW's rijden :-? Voor zowel de 6 als mijn Accord blijf ik gewoon de duurste brandstof tanken, daar gaat geen E10 in gegooid worden!!

Groetjes,
Jeroen.

Plaats reactie