Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
frumble

Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door frumble »

http://nos.nl/artikel/202717-akkoord-ov ... recht.html

Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Het kabinet en de provincie Utrecht willen de snelweg A27 aan de oostkant van Utrecht verbreden tot twee keer zeven rijbanen. Dit is een van de voorstellen van het kabinet om de files op de ringweg rond Utrecht aan te pakken.

Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft verder met de provincie Utrecht afgesproken dat er extra rijbanen komen op de A12 aan de zuidkant van Utrecht en dat de Noordelijke randweg Utrecht een snelweg wordt met twee keer twee rijbanen.

Amelisweerd
De verbreding van de A27 betekent volgens het kabinet dat er geen extra snelweg door het natuurgebied Amelisweerd komt. Het is de bedoeling dat een gedeelte verdiept en overdekt wordt aangelegd.

De kosten voor de wegenaanleg bedragen in totaal 1,25 miljard euro. De regio betaalt daar 50 miljoen euro aan mee.

Tramlijn
Naast de aanleg van wegen wil het kabinet een tramlijn aanleggen tussen Utrecht CS en De Uithof, op voorwaarde dat de lijn rendabel is. Het rijk betaalt hiervoor 110 miljoen euro.

Als de voorbereidingen zijn afgerond, kan in 2016 worden begonnen met de aanleg van de wegen. De eerste projecten moeten in 2020 klaar zijn.

Maandag overlegt minister Schultz met de Tweede Kamer over infrastructuurprojecten.

Ad.bohne

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

De eerste projecten moeten in 2020 klaar zijn.
Pfff, dan ben ik inmiddels TACHTIG, nou ja ik ga ,t zien of niet natuurlijk :D

Menno
Intensieve gebruiker
Berichten: 998
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
Ik bezit: een E38
Locatie: UTRECHT

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door Menno »

1 rijstrook was al gereserveerd voor de bobo's van de FIFA maar die komen dus niet meer dus het zal wel 6 baans worden dan
1999 Bmw 740 IL Individual : Cosmoszwart Shadowline / Nappa Champagne / Zwarte dakhemel / 20 inch Alpina's

Frank87
Intensieve gebruiker
Berichten: 786
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 20:43
Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door Frank87 »

Vaak ben ik sceptisch maar nu is het gelukkig eindelijk tijd voor actie.

We kunnen leren van landen zoals japan en Zuid Korea waar men snelwegen boven snelwegen boven snelwegen bouwt en het systeem werkt prachtig.

Tevens is het in Japan crimineel en ongehoord om als machinist 10 seconden of meer te laat te komen... Kunnen we ook wat van leren..

Ik wil best mijn huidige kleine studentenautotje weg doen maar dan wil ik wel de trein en metro als GOED alternatief.. en geen slippende treinwielen in de winter omdat
de NS te trots was de Pruis om hulp te vragen.

Ad.bohne

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

1 rijstrook was al gereserveerd voor de bobo's van de FIFA maar die komen dus niet
Ahhh, da,s mooi ff voorstel indienen om ,m voor alle zevens in NL te reserveren ;;) :D :D

alle8aantafel

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door alle8aantafel »

En dan per baantje opschuiven gelijk de snelheid 10 km omhoog, beginnend bij 120 km :x

martyn

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door martyn »

Menno schreef:1 rijstrook was al gereserveerd voor de bobo's van de FIFA maar die komen dus niet meer dus het zal wel 6 baans worden dan
gelukkig gaat die onzin niet door, hou best van voetbal maar het halve land verbouwen voor een WK, wat miljoenen aan verbouwen en stroom kost vindt ik belachelijk, en daarna weer huichelachtige reclames over stroombesparen en ledlampen ;)

Jos

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door Jos »

Ad.bohne schreef: Ahhh, da,s mooi ff voorstel indienen om ,m voor alle zevens in NL te reserveren ;;) :D :D
Als het maar de zevende rijstrook is dan ;) :p

RogierV12

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door RogierV12 »

Dit is goed nieuws!
Ik rij dagelijks rondom Utrecht dus lijkt me heerlijk zoveel asfalt :-BD

alle8aantafel

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door alle8aantafel »

Maar hoor vanavond op het nieuws dat die verrekte omwonenden alweer beginnen te zeiken dus zal het wel weer knap wat vertraging oplopen.

Jos

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door Jos »

Die staan zeker graag in de file...

Ad.bohne

Re: Akkoord over zevenbaans weg bij Utrecht

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

Nee, die zijn al thuis ;;)
die verrekte omwonenden

Plaats reactie