Maximumsnelheid in maart naar 130

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
BMWnewsfeed
News Feed Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 10:07
Contacteer:

Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door BMWnewsfeed »

Maximumsnelheid in maart naar 130

Afbeelding

(Novum) - Vanaf maart volgend jaar kan al op de eerste snelwegen 130 kilometer per uur worden gereden. Dat maakte minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz (VVD) woensdagavond bekend tijdens het debat over haar begroting. "We gaan het snel invoeren."

Op die wegen zal worden geëxperimenteerd met dynamische maximumsnelheden. Dat betekent dat alleen 130 kilometer per uur kan worden gereden wanneer dat verantwoord is, bijvoorbeeld 's avonds. Na maart wordt ook op andere wegen een hogere maximumsnelheid ingevoerd, wanneer blijkt dat het kan.

Om welke snelwegen het gaat, zei Schultz niet. VVD en PVV pleitten ervoor om in januari de snelheid al te verhogen. Dat zou onder meer al kunnen op delen van de A6 en de A4, zei Charlie Aptroot (VVD).

Schultz zei dat de hogere maximumsnelheid zorgvuldig wordt ingevoerd. "We gaan de komende maanden de effecten op de doorstroming, luchtkwaliteit, geluid, natuur en verkeersveiligheid goed in kaart brengen." Maar ze wil niet wachten tot al deze onderzoeken klaar zijn voordat de snelheid wordt verhoogd. "Ik ga niet wachten tot ik alles bestudeerd heb en een totaalplaatje heb."

De verkeersveiligheid is daarbij 'vanzelfsprekend' heel belangrijk, benadrukte de bewindsvrouw. Experts hebben al gewaarschuwd dat de hogere snelheid leidt tot meer verkeersdoden. "De ambitie om het aantal verkeersdoden verder omlaag te brengen, daar houden wij onverkort aan vast", aldus Schultz.

frankv

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door frankv »

Als ik hier iets over hoor wordt ik altijd een beetje triest. We hebben problemen met onze huizenmarkt, pensioenstelsel, onderwijs, innovatie, integratie. Maar waar gaat het over? Dat we 130 mogen rijden. Nou boeien!

Ik "cruise" wel eens op 100, 140 rijd ik als het kan, 150 ook nog wel, 180 als ik er eens zin in heb en voor harder ga ik naar Duitsland. Op Zandvoort kan ik zo hard door de bocht als ik wil en haal ik maar 180 aan het einde van het rechte eind, en ga ik daarna wel vol in de ankers, iets dat je op de snelweg niet veilig kunt doen.

Dit is zo'n overbodige discussie, echt er zijn zoveel mensen die 120 al genoeg vinden, wat gaan we straks doen? Ze allemaal opjagen?

Ze kunnen veel beter overal 2x3 banen neerleggen. Rechts tot 100km/u, midden tot 120km/u en links voor meer dan 120km/u. Zolang er geen 2x3 ligt, heeft dit helemaal geen nut.

Overigens moet de 100 wel overal afgeschaft worden :D zeker op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam is dat de grootste onzin die er is.

frumble

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door frumble »

Het hele regeerakkoord staat toch vol met dit soort symbolen die helemaal niks uithalen? (-|

RogierV12

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door RogierV12 »

Ik ben er wel blij mee, het houdt namelijk in dat mn bekeuring voor 150 km/u een stukkie goedkoper wordt :D

Dfgvbae

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door Dfgvbae »

Eerst zien dan geloven :))

Gebruikersavatar
Hendrikseven
Club Member
Club Member
Berichten: 8915
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
Ik bezit: een E66
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door Hendrikseven »

Tsja het is maar op een paar wegen en de rustigste snelweg van NL de A7 staat er niet tussen dus op de afsluitdijk straks nog gewoon 120???? Ik snap er echt niks meer van....,
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace

Ad.bohne

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

Ze kunnen beter alle beperkingen van nu 100 naar 120 brengen i.p.v. een paar wegen naar 130
schiet véél meer op :-?

Gebruikersavatar
Hendrikseven
Club Member
Club Member
Berichten: 8915
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
Ik bezit: een E66
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door Hendrikseven »

Ad.bohne schreef:Ze kunnen beter alle beperkingen van nu 100 naar 120 brengen i.p.v. een paar wegen naar 130
schiet véél meer op :-?
Helemaal mee eens AD!!!
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace

plorie

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door plorie »

RogierV12 schreef:Ik ben er wel blij mee, het houdt namelijk in dat mn bekeuring voor 150 km/u een stukkie goedkoper wordt :D
Als je m al hebt niet he ;) toen was het 120 dus pech.....

joogie
Actieve gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:34
Ik bezit: een E38
Locatie: Aalsmeer

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door joogie »

T'is inderdaad triest om te zien dat onze "regering" zich met dit soort dingen bezig houdt in plaats van de echt belangrijke zaken eens bij de basis aan te pakken en er voor te zorgen dat we weer een enigszins gezond land krijgen. De kaasschaaf techniek die ze met de bezuinigingen momenteel toepassen slaat natuurlijk ook nergens op en lost het probleem in de basis niet op.

130 ipv 120, grappig als of je uberhaupt nog ergens de kans krijgt met al die files om het gas een beetje in te trappen.

RogierV12

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door RogierV12 »

File is echt niet de hele dag, om de tijden dat ik naar mn werk ga kan ik flink op het gas.

En nee, die bekeuring heb ik nog niet maar ga ik vast een keer krijgen ;)

frankv

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door frankv »

Ad.bohne schreef:Ze kunnen beter alle beperkingen van nu 100 naar 120 brengen i.p.v. een paar wegen naar 130
schiet véél meer op :-?
+1

van Utrecht Noord tot aan Vianen = 100
van Amsterdam tot aan Vianen = 100
van Schiphol tot aan Rotterdam = 100 (of 80)
van Baarn tot Amsterdam = 100 (soms een stukje 120 voorbij Bussum)

is dit het langste stuk "100 op een 6-baans of meer weg"?

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... =UTF8&z=10

BeekMW

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door BeekMW »

Vind ik ook, +100 in mijn geval. Er is alleen een klein probleempje en dat is dat veel wegen een maximum snelheid van 100 hebben vanwege "natuurgebieden" of "poldergebieden", kijk bijvoorbeeld maar naar de A4 van Den-Haag naar Amsterdam.

Ik vind het ook bijzonder triest dat "onze" regering zich hier mee bezig houd terwijl er legio andere onderwerpen zijn die wat mij betreft voorrang zouden moeten krijgen.

Magic Frankie
Club Member
Club Member
Berichten: 2819
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
Ik bezit: een E32
Contacteer:

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door Magic Frankie »

De meeste km's maak in het Noorden en daar rijd ik op de snelwegen (A7 en A6) lekker door (meestal 150+) en ik vind dat dat hier ook wel kan. Ik vind het dan wel raar dat die wegen niet op de nominatie van 130km/h staan...
0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728

Mercedes Benz CLS 500
Mercedes Benz CLA 250e Shooting Brake
E88 lci 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition

Ad.bohne

Re: Maximumsnelheid in maart naar 130

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

(meestal 150+) en ik vind dat dat hier ook wel kan. Ik vind het dan wel raar dat die wegen niet op de nominatie van 130km/h
Uhh, 130 = - 20 dan hoor ;;) :D

Plaats reactie