Wie moeten er?

Hier komen alle media berichten over BMW
Gesloten
Arar

Wie moeten er?

Ongelezen bericht door Arar »

http://www.nu.nl/economie/2346551/bmw-r ... terug.html

BMW roept wereldwijd 350.000 auto's terug
Uitgegeven: 1 oktober 2010 15:01
Laatst gewijzigd: 1 oktober 2010 15:56
MUNCHEN - De Duitse autofabrikant BMW roept wereldwijd circa 350.000 auto's terug naar de garage wegens remproblemen. In Nederland worden tweeduizend auto's teruggeroepen. Dat liet BMW vrijdag weten.
© Autoweek

Het gaat om BMW's van de 5-, 6- en 7-serie en 5800 Rolls-Royce Phantoms. In de Verenigde Staten worden de meeste auto's teruggeroepen (198.000). Er zijn problemen met de rembekrachtiging, waardoor remmen moeizamer gaat dan normaal. Er zijn geen berichten over ongelukken door het defect.

In Nederland worden alleen BMW's naar de garage teruggeroepen, aldus een woordvoerder van BMW Nederland. Eigenaars krijgen daar volgende week bericht over. De reparatie duurt ongeveer een uur en is geheel gratis.

De BMW's die worden teruggeroepen, werden gebouwd tussen juli 2001 en november 2009. BMW is de grootste fabrikant van luxeauto's ter wereld.

Veel terugroepacties

Het afgelopen jaar moesten meerdere autoproducenten grote terugroepacties doen. Zo riep Ferrari in september 1250 auto's van het type 458 Italia terug omdat de sportwagen in brand kon vliegen.

In augustus haalde Ford in Noord-Amerika 575.000 wagens van het type Windstar terug vanwege een defecte achteras en Mazda riep een half miljoen wagens terug wegens een gebrek aan de stuurbekrachtiging. Honda haalde in augustus in de VS en Canada 428.000 auto's terug.

Toyota

Het Japanse Toyota ging begin dit jaar diep door het stof met een wereldwijde terugroepactie van ongeveer tien miljoen auto's door problemen met wegglijdende vloermatten, haperende gaspedalen en slecht functionerende remsystemen.

De ijzersterke reputatie van Toyota als kwaliteitsmerk liep daardoor grote schade op.

Dfgvbae

Re: Wie moeten er?

Ongelezen bericht door Dfgvbae »

Juli 2001 dan is de E38 er niet bij

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23185
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wie moeten er?

Ongelezen bericht door 760i »

Er zitten genoeg E65/66'ers op het forum. Ik ben benieuwd.
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Siebener
Actieve gebruiker
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 18:42
Ik bezit: een E38
Locatie: Dieren

Re: Wie moeten er?

Ongelezen bericht door Siebener »

Jammer want als ik jullie zo verneem remt de zwaardere versies niet goed :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Sch

Re: Wie moeten er?

Ongelezen bericht door Sch »

Mijn E38 is geproduceerd op 9 juli 2001, ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Hendrikseven
Club Member
Club Member
Berichten: 8915
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
Ik bezit: een E66
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie moeten er?

Ongelezen bericht door Hendrikseven »

Was vandaag bij de dealer en geldt niet voor de E38 ook niet voor de laast geproduceerde wel voor de E65/66 schijnt het.
Laatst gewijzigd door Hendrikseven op vr 01 okt 2010, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace

Gebruikersavatar
Flip7
Club Member
Club Member
Berichten: 106
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 21:47
Ik bezit: een G12

Re: Wie moeten er?

Ongelezen bericht door Flip7 »

Ik zal het wel horen, als het nodig is.

Michel

Re: Wie moeten er?

Ongelezen bericht door Michel »

Toch heeft de E38 ook niet zulke beste remmen ;)

Gesloten