Binnen in de ontvangstruimte stond de M8 op ons te wachten
Ander oud spul was er ook. Dit zijn Dixi's voor degene die het nog niet had gezien.
In een museum in Dingolfing was een robot druk in de weer met modelletjes.
Op zaterdag waren we uitgenodigd bij Welt en het Museum.
Bij de ingang van het museum. Geel is echt een fantastische kleur voor een 8 serie.
In de ontvangsthal van het museum was de cabrio neergezet.
In Welt liepen we een i8 tegen het lijf. Deze is waarschijnlijk op zondag in Welt neergezet zodat iedereen er in kan zitten.
Laatst gewijzigd door Joost op za 03 feb 2018, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid"
- Albert Einstein - (1879-1955)
Ik heb me nl. wel eens laten vertellen dat de ontwikkelingskosten van de E31 zo exorbitant uit de hand gelopen waren, dat de directie woest op de ingenieurs was!
0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
Het was bijzonder gaaf om zoveel 8en bij elkaar te zien. Er is er werkelijk geen één hetzelfde.
Klein beetje cijfers.
120 8-series
260 deelnemers van verschillende clubs.
Deelnemers uit 20 verschillende landen
Deelnemers die het verst hebben gereisd zonder 8, IJsland, USA en Nieuw Zeeland.
Deelnemers die het verst hebben gereisd met 8,
met ongeveer 1500 km de Noorse club
met ongeveer 1850 km de Spaanse club
en met ongeveer 2500 km de Russische club.
@ Frankie: Het 20 jarig jubileum zal een wat moeilijker te organiseren meeting geweest zijn. Toen waren ze nog kwaad op de 8-serie. Het project E31 heeft 2.000.000.000 DM verlies opgeleverd bij BMW.
Toen ze het volgende (in 2009) op de oprit hadden staan is het hartje waarschijnlijk weer een beetje gaan kloppen bij BMW.
BMW had wel de moeite gedaan om wat oud ingenieurs uit te nodigen om over de ontwikkeling te praten. Toen deze mensen met blauwdrukken kwamen om uit te leggen waarom de auto's zo gebouwd waren kwam het schaamrood op de gezichten van de directie. Deze blauwdrukken wilde BMW zelf vernietigen omdat ze niets met de 8-serie te maken wilde hebben. Deze zijn gered door de ingenieurs van toen. BMW had wel iets goed te maken dus.
@ GJS: In totaal 3 NL auto's. 2 van de 8 club en Tom zijn auto. Was Tom nog op het Bimmerfest? Hij zei dat hij daar nog heen wilde.
@ Bram: Die gele alpina is een hele speciale en stond vorig jaar op het Bimmerfest in Venlo. Zover ik weet is dat de enige originele gele E31 B12 alpina op de wereld. Van de Alpina B12 5.0 zijn er 97 gebouwd. Van de Alpina B12 5.7 zijn er 57 gebouwd. Van die totale productie is er dus 1 geel, een B12 5.7.
Ik heb nog een filmpje gevonden van 1 van de deelnemers. Die ik zonder problemen mocht posten.
Laatst gewijzigd door Joost op za 03 feb 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid"
- Albert Einstein - (1879-1955)
Blijft een mooi verhaal van de Productie&ontwikkeling van de 8 en de directie
Toch mogen ze blij zijn dat de auto gemaakt is, nu echt een klassieker van de toekomst!
Tom en Len waren tussen 12:30 en 13:00 in Venlo inderdaad, haha, stelletje gekken.
Geweldig event om bij geweest te zijn lijkt me!
Best in Life is 7's Drive!!
- EX 1990 E32 730iA
- EX 1995 E38 740iA
- EX 1999 E38 740iAL Highline