Wiesmann failliet?

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23182
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Wiesmann failliet?

Ongelezen bericht door 760i »

We hebben nog geen bevestiging, maar volgens de Duitse nieuwssite Motor Talk heeft Wiesmann faillissement aangevraagd.

Afbeelding

De Duitse sportwagenfabrikant opereert sinds de introductie van z'n eerste model in 1993 in de niches van autoland. Vandaag meldt de nieuwssite Auto Talk dat de gebroeders Martin en Friedhelm Wiesmann bij een rechtbank in het Duitse Münster faillissement hebben aangevraagd.

Nadere informatie over de zaak is nog niet bekend, maar heel erg verwonderlijk is het nieuws niet. Wiesmann heeft z'n modellengamma de laatste jaren alleen vernieuwd met wat speciale uitvoeringen en door nieuwe krachtbronnen voor z'n sportievelingen toe te voegen.

Wiesmann bouwt sinds 1993 retro sportwagens met motoren van BMW onder de kap. Vorig jaar zou het merk 200 auto's op de weg hebben gezet, blijkbaar niet genoeg om de tent draaiende te houden. In maart presenteerde het merk nog de GT MF4-CS, een brute bandenroker met een 420 pk sterke 4,4-liter V8 onder de kap. We zijn nog in afwachting van een officiële reactie van Wiesmann.

Bron: Autoweek
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Wiep Corbier
Spammer
Berichten: 1703
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 19:37
Ik bezit: een E38
Locatie: Sneek

Re: Wiesmann failliet?

Ongelezen bericht door Wiep Corbier »

Ik slaap er niet een minuut minder om hoor. B-)
Des te meer ik weet, des te meer moet ik nog leren.
Afbeelding

GJS
Intensieve gebruiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 23:45
Ik bezit: een E38
Locatie: Stww

Re: Wiesmann failliet?

Ongelezen bericht door GJS »

Zonde van dit speciale en kleine merk dat zich alleen bezig houdt met hele exclusieve auto's.
Superauto's!

Dit is voor een groot merk als BMW dan ook 1 van de redenen om met een 1GT te starten, dan kan het merk in stand gehouden over de hele linie.
Best in Life is 7's Drive!!


Afbeelding

- EX 1990 E32 730iA
- EX 1995 E38 740iA
- EX 1999 E38 740iAL Highline

- 2006 E66 760Li Individual

Peter735
Actieve gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 00:05
Ik bezit: een E32
Locatie: Bennekom

Re: Wiesmann failliet?

Ongelezen bericht door Peter735 »

Hopelijk is dit niet waar. Het zijn knap gebouwde auto's die een vaste groep liefhebbers kent.
Gebruikte prijzen zijn stabiel dus wordt de kwaliteit en exclusiviteit van deze auto's algemeen erkent.

Hou in dat licht ook mijn hart vast voor bijvoorbeeld Donkervoort. Hopelijk komt daar de GTO (stomme naam) net op tijd.

Maar met de huidige economie is waarschijnlijk elke exclusieve autobouwer zonder kanaal in Azie en VS bijna zeker van de ondergang. Zelfs een merk als Ferrari zou het lastig hebben zonder Azie en midden Oosten. Die merken kunnen alleen de dalende omzet ruimschoots compenseren met stijgende verkoop in nieuwe markten.

Plaats reactie