Met de M van meer: De BMW M4 Concept!

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
bimmerfrits

Met de M van meer: De BMW M4 Concept!

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

Het wachten is voorbij! We weten nu eindelijk met welke looks de opvolger van de M3 Coupé over het asfalt zal denderen. BMW heeft namelijk de M4 onder het doek vandaan getoverd!

Afbeelding

Eerlijk is eerlijk, de definitieve M4 is het nog niet, maar zoals we gewend zijn bij BMW's concept-cars wordt het uiterlijk voor minimaal 90 procent overgeheveld naar het productiemodel. We zien een dik gemaakte 4-serie die met z'n agressieve spoilerwerk venijnig de wereld in tuurt.

Wat er onder de kap van BMW's straatschooier komt te liggen, is nog niet helemaal zeker. Het blijft een concept-car, en geheel volgens M-traditie wordt er over krachtbronnen nog niets vrijgegeven. Feit is dat de achtcilinder het veld moet ruimen en plaats moet maken voor een zespitter met twee of misschien wel drie turbo's. We verwachten dat-ie uiteindelijk tussen de 420 en 450 pk naar de achterwielen zal sturen.

Meer dan ooit hebben de Beierse ingenieurs ingezet op gewichtsbesparing. Zowel het dak als de splitter aan de voorzijde en de difusser onderaan de achterbumper zijn vervaardigd uit met koolstofvezel versterkt plastic (CFRP). Ook de voor een M-model typerende vier uitlaatpijpen zijn afgewerkt met dit lichtgewicht goedje. Een ander vernuftige vondst is de zogenaamde Air Breather, een installatie die de wielkasten deels kan afsluiten om de luchtweerstand te verminderen. We zijn erg benieuwd hoe dat er in de praktijk uit komt te zien.

Meer primeurtjes? Jazeker, achter de forse 20-inch lichtmetalen wielen schuilen - en dat zagen we nooit op een M3 - keramische remschijven. We verwachten dat deze ook hun weg zullen vinden naar het productiemodel. Vandaag kunnen we de M4 Concept in levenden lijve bewonderen op het jaarlijkse autofeestje in Pebble Beach.

bron: Autoweek.nl

Wiep Corbier
Spammer
Berichten: 1703
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 19:37
Ik bezit: een E38
Locatie: Sneek

Re: Met de M van meer: De BMW M4 Concept!

Ongelezen bericht door Wiep Corbier »

Whooo, zeker niet verkeerd :ymapplause:
Des te meer ik weet, des te meer moet ik nog leren.
Afbeelding

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Met de M van meer: De BMW M4 Concept!

Ongelezen bericht door nick wood »

Oké, je neemt het front van een Z4, de daklijn van een M3 coupé, de zijkant jat je van de Mercedes SLS en je hebt een M4. 8-}

Alles bij elkaar ziet het er niet verkeerd uit !! :ymhug:
Afbeelding

Wiep Corbier
Spammer
Berichten: 1703
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 19:37
Ik bezit: een E38
Locatie: Sneek

Re: Met de M van meer: De BMW M4 Concept!

Ongelezen bericht door Wiep Corbier »

Steve Jobs zei het al: wil je dingen goed dan kun je dingen kopieren maar nog beter is het om dingen te stelen.
Des te meer ik weet, des te meer moet ik nog leren.
Afbeelding

Plaats reactie