5 NCAP sterren voor de nieuwe 5 serie

Hier komen alle media berichten over BMW
ivo
Bestuur Club
Bestuur Club
Berichten: 2097
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 09:51
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: 5 NCAP sterren voor de nieuwe 5 serie

Ongelezen bericht door ivo »

Goede resultaten van de nieuwe 5.
Voor side impact is het echt lastig om een hoge score te behalen daarvoor.
Michel schreef:Leuk die 5 sterren maar er zijn zoveel auto's die 5 sterren hebben, misschien tijd om het systeem weer aan te passen.

Ik denk dat mensen niets anders verwachten bij een nieuwe auto
Een auto krijgt al een (halve) ster volgens mij als er een verklikker inzit voor 'vergeten gordel'. Tuurlijk draagt een gordel bij aan de passieve veiligheid maar om daar nu een punt aan toe te kennen vind ik persoonlijk beetje overdreven.

In 1e instantie heb ik liever een stukje actieve veiligheid in de vorm van goede remmen en een goed onderstel, dan volgt de passieve veiligheid wel verder.
Zie die rare Dacia's, ongetwijfeld goede resulataten in de crashtest maar dat heb je ook wel nodig als je ziet hoe de wegligging van die dingen is (incl. die Kumho banden...)....

frumble

Re: 5 NCAP sterren voor de nieuwe 5 serie

Ongelezen bericht door frumble »

Tja een halve ster voor die gordellampjes... Als je ziet hoeveel idioten nog steeds zonder gordel rijden, en vaak ook nog eens bewust omdat ze nog steeds denken dat een gordel onveilig is :-\ :((

biesy04

Re: 5 NCAP sterren voor de nieuwe 5 serie

Ongelezen bericht door biesy04 »

Me vader draagt nooit een gordel (wat me niet slim lijkt). Hij zit al vele jaren bij de brandweer en heeft vaak meegemaakt dat mensen niet uit de auto konden komen tijdens een crash in water vanwege de gordel. Overigens lijkt mij de kans groter dat je niet in het water raakt met een ongeluk.

Ad.bohne

Re: 5 NCAP sterren voor de nieuwe 5 serie

Ongelezen bericht door Ad.bohne »

Hmm, hij zou beter moeten weten ;;) #-o

Johan
Professional
Berichten: 6898
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 15:16
Ik bezit: een E32

Re: 5 NCAP sterren voor de nieuwe 5 serie

Ongelezen bericht door Johan »

Volgens mij doet je vader wel meer dingen die niet zo slim zijn....of was het iemand anders' e38 die in de prak lag?

Gesloten