De F10 M5 van snoep

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1547
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door snoep »

En dan te bedenken dat het aanvankelijk helemaal niet de bedoeling was om zo ver te gaan met het project :D . Het is een beetje uit de hand gelopen maar de auto is nu wel meer dan 100% naar mijn zin.
Voorlopig heb ik dus geen verdere upgrade plannen met de F10 meer. Gewoon netjes zoveel mogelijk preventief onderhouden en vooral lekker mee knallen :YMPARTY:

Gebruikersavatar
AndréM
Club Member
Club Member
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:14
Ik bezit: een F02
Locatie: Westland

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door AndréM »

Zeer indrukwekkend!! Heb het met veel belangstelling gelezen. Heel veel knalplezier 😉 gewenst, maar ook veilige kilometers.
Je zegt “voorlopig heb ik geen verdere upgrade plannen”. Wat zou er technisch nog meer mogelijk zijn dan?
BMW 760 Li Individual M (F02)
BMW 750 iL Highline M (E38)
BMW 540 I Executieve M (E34)

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1547
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door snoep »

AndréM schreef:
ma 07 okt 2024, 08:50
“voorlopig heb ik geen verdere upgrade plannen”. Wat zou er technisch nog meer mogelijk zijn dan?

Wat voor het onderstel nog zou kunnen is dat ik bijvoorbeeld Ohlins schokdempers op maat laat maken door deze jongens:

https://www.madenoracing.com

Maar dan raak ik de EDC kwijt en die wil ik graag behouden.

Aan de motorsetup valt niet veel meer te verbeteren. Als ik naar boven de 1000 pk wil (wat op zich kan met de Pure Stage 2 turbo's op 2 bar boost) is het noodzakelijk de drijfstangen en zuigers de vervangen door gesmede exemplaren. Dat is natuurlijk een nogal grote operatie omdat het blok er dan uit moet en uit elkaar worden gehaald. In dat geval is het handiger om een klaargemaakt blok van de plank te kopen. Zoiets bijvoorbeeld:

https://store.langracing.com/products/l ... eq=uniform

Maar dit zit dus niet in de planning ;)

minuteman
Club Member
Club Member
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 13 nov 2020, 23:31
Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door minuteman »

Heb je ooit CCB's overwogen? Ik heb een M5 gehad met en eentje zonder maar het verschil is enorm.
BMW 760i
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster

Henkjan
Club Member
Club Member
Berichten: 2902
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 16:12
Ik bezit: een E32
Locatie: Veluwezoom

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door Henkjan »

Mooi project. Je zou misschien nog wat aan gewichtsbesparing kunnen doen, zoals carbon wielen, remmen* en overige carbon onderdelen.

Voor de rest ga je alleen maar erg veel geld uitgeven om iets te winnen. En dan denk ik dat je beter meteen een Veyron oid kunt kopen :violin:.

* met remmen bedoelde ik eigenlijk keramische remmen, maar je hebt het dus al met andere hoogwaardige materialen aangepakt :dance:.
Laatst gewijzigd door Henkjan op di 08 okt 2024, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudi, het racevarken 😀.

[F01] BMW 760i.
[E32] BMW 750iL 1988 (renovatie project)
[K] BMW 1200RS Tourmotor.
[F] BMW 650 Funduro (verkocht).

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1547
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door snoep »

Ja. CCB's heb ik zeker overwogen. De wrijvingscoëfficiënt van OEM CCB remblokken ligt doorgaans in een soortgelijke range als die van Endless ME20, meestal rond de 0,30-0,35μ bij lagere temperaturen en kan oplopen naar 0,40μ bij hogere temperaturen (meestal boven de 500°C). Bij Endless ME20 gaat het om 0,35-0,40μ tot 800 graden. Dit maakt de OEM CCB remblokken geschikt voor een breed temperatuurbereik met een stabiele remprestatie, vooral bij hoge snelheden of langdurig zwaar gebruik.

Dus hoewel de Endless ME20 en OEM CCB-remblokken vergelijkbare wrijvingscoëfficiënten hebben, is het belangrijkste verschil dat de Endless ME20 remblokken iets hogere temperatuurbereiken aankunnen en iets consistenter presteren bij zeer hoge temperaturen. Bij een noodstop bij 300 km/u bereiken de blokken een temperatuur van 600-700 graden.

Wat ik overigens een heel groot voordeel vind van CCB's is dat ze praktisch geen remstof genereren. Want remstof op mijn velgen vind ik behoorlijk irritant :ymsick: .

minuteman
Club Member
Club Member
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 13 nov 2020, 23:31
Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door minuteman »

Koud zijn CCB's overigens niet zo heel vriendelijk. Bij de eerste echt koude dag schoot ik veel te ver door en moest hard insturen om de boel te redden, er is wel wat opwarming nodig om ze te activeren.

Geen remstof is inderdaad ideaal, het spul blijft lang schoon al blijf je alsnog wel poetsen met wielen.
BMW 760i
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3422
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door Kees »

Geweldig verhaal,
ik kom er er nu pas aan toe om even goed te lezen.
Indrukwekkende aanpassingen,
en prachtige passie en toewijding, petje af!
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1547
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door snoep »

Stukje in Duitsland gereden vandaag :-)


youtu.be/xuRkNyAqk9A

Heerlijk hoe stevig de F10 blijft doortrekken boven de 200 km/u. Bijna een rechte lijn van 200-250 km/u.

Afbeelding

Gebruikersavatar
760i
Bestuur Club
Bestuur Club
Berichten: 23394
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door 760i »

Vol gas genieten!
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts

Wicherhenk
Club Member
Club Member
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door Wicherhenk »

Vet! Je was lekker op snelheid, Emirto. Lukt boven de 250 km/h ook trouwens? De 1M doet zonder moeite 285 km/h :-)
E9 3.0 CSi
E24 M635CSi

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1547
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door snoep »

^ De F10 schakelt bij 290 km/u van de 6e naar de 7e versnelling en gaat dan met gemak ver boven de 300 km/u ;-)

Hieronder een filmpje van voor de laatste tune en dus nog met de OEM turbo's. Hij is nu veel sneller.


youtu.be/VtUwbM4llMs
Laatst gewijzigd door snoep op zo 24 nov 2024, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Wicherhenk
Club Member
Club Member
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: De F10 M5 van snoep

Ongelezen bericht door Wicherhenk »

Oef.....baas boven baas :-)
E9 3.0 CSi
E24 M635CSi

Plaats reactie