De F10 M5 van snoep
- Kees
- Bestuur, Voorzitter
- Berichten: 3446
- Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
- Ik bezit: een G11
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De F10 M5 van snoep
Gefeliciteerd Emirto, prachtige wagen wederom.
Ik ben heel benieuwd wat de tuning gaat brengen.
Ik ben heel benieuwd wat de tuning gaat brengen.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland
-
- Club Member
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
- Ik bezit: een E32
- Contacteer:
Re: De F10 M5 van snoep
Gefeliciteerd Emirto!
E12 M535i - in progress
E28 M5 - in progress
E34 M5 - in progress
E39 M5 - check
E60 M5 - check
F10 M5 - check
Spaar ze allemaal
E12 M535i - in progress
E28 M5 - in progress
E34 M5 - in progress
E39 M5 - check
E60 M5 - check
F10 M5 - check
Spaar ze allemaal

0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
W221 Mercedes-Benz S 350L
E88 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
W221 Mercedes-Benz S 350L
E88 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
-
- Club Member
- Berichten: 959
- Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Arnhem
Re: De F10 M5 van snoep
Hi Emirto,
'De Qual der Wahl" speelt blijkbaar bij jou niet, want je koopt er steeds iets bij. Gefeliciteerd met deze aankoop en als ik me niet vergis staan er dan nu inmiddels drie M-versies op je oprijlaan, veronderstellende dat je oprijlaan lang genoeg, want er hoort natuurlijk ook je Oxford Grüne nog bij. En niet te vergeten je leuke circuit-auto. Neemt niet weg dat bij mij ook al enige tijd oriënteer op een opvolger van de E38, maar voor een M-versie ben ik al een beetje te oud vrees ik.
'De Qual der Wahl" speelt blijkbaar bij jou niet, want je koopt er steeds iets bij. Gefeliciteerd met deze aankoop en als ik me niet vergis staan er dan nu inmiddels drie M-versies op je oprijlaan, veronderstellende dat je oprijlaan lang genoeg, want er hoort natuurlijk ook je Oxford Grüne nog bij. En niet te vergeten je leuke circuit-auto. Neemt niet weg dat bij mij ook al enige tijd oriënteer op een opvolger van de E38, maar voor een M-versie ben ik al een beetje te oud vrees ik.
E9 3.0 CSi
E24 M635CSi
E24 M635CSi
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Dank voor de felicitaties allemaal!
Hierbij nog wat foto's.








Hierbij nog wat foto's.








- Sjonnie
- Club Member Sponsor
- Berichten: 5819
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:01
- Ik bezit: een E38
- Locatie: E61 525d Touring
Re: De F10 M5 van snoep
poeh.... dikke wagen zeg!
x '95 E36 328i Cabrio
x '98 E38 728iA
x '97 E36 318i Touring
x '81 E23 735iA
x '00 E39 530dA Touring
x '98 E38 728iA
x '02 E46 330d Touring
x '04 E61 525iA Touring
x '04 E46 318i Touring
x '00 E38 735iA
v '08 E61 525dA Touring
- AndréM
- Club Member
- Berichten: 617
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:14
- Ik bezit: een F02
- Locatie: Westland
Re: De F10 M5 van snoep
Geweldig! Van harte gefeliciteerd Emirto.
Je wordt inmiddels al een serieuze M5 verzamelaar van schaal 1:1 modellen
Heel veel plezier met deze nieuwste aankoop.
Misschien leuk om eens een vergelijkingstopic te maken m.b.t. de M5's die je nu hebt ?!?!?!
Je wordt inmiddels al een serieuze M5 verzamelaar van schaal 1:1 modellen

Heel veel plezier met deze nieuwste aankoop.
Misschien leuk om eens een vergelijkingstopic te maken m.b.t. de M5's die je nu hebt ?!?!?!
BMW 760 Li Individual M (F02)
BMW 750 iL Highline M (E38)
BMW 540 I Executieve M (E34)
BMW 750 iL Highline M (E38)
BMW 540 I Executieve M (E34)
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Dankjewel André!
Zo'n vergelijkingstopic ben ik zeker voornemens te gaan maken. De verschillen tussen de verschillende M5-en zijn levensgroot kan ik je nu al zeggen. Maar dat zal je niet verbazen ;)
Zo'n vergelijkingstopic ben ik zeker voornemens te gaan maken. De verschillen tussen de verschillende M5-en zijn levensgroot kan ik je nu al zeggen. Maar dat zal je niet verbazen ;)
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Inmiddels is het motormanagement geoptimaliseerd van 560 pk / 680 Nm naar 680 pk / 850 Nm. Het verschil is enorm. Niet alleen door het toegenomen vermogen (dat ongeveer beschikbaar is vanaf stationair) maar ook door de directere gasrespons .
In de stad is het echt overkill. Zeker met nat kudtweer zoals vandaag, moet je echt voorzichtig met het gaspedaal omgaan en de aanwezige systemen die de auto op de weg moeten houden, aan laten staan. En dan nog...
Het plan is om morgen naar Duitsland te rijden voor wat nader testwerk
In de stad is het echt overkill. Zeker met nat kudtweer zoals vandaag, moet je echt voorzichtig met het gaspedaal omgaan en de aanwezige systemen die de auto op de weg moeten houden, aan laten staan. En dan nog...
Het plan is om morgen naar Duitsland te rijden voor wat nader testwerk

Laatst gewijzigd door snoep op vr 01 nov 2019, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De F10 M5 van snoep
morgen ook regen dus doe voorzichtig
BMW Alpina b11 E32 en een 750il en 760li
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Dit ziet er goed uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Club Member
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Rotterdam
Re: De F10 M5 van snoep
Het had vannacht veel geregend in Düsseldorf maar het was droog toen ik rond 8 uur vertrok. Het plan was om naar Leer te rijden (met dank aan Rein voor de tip) via de Bundesbahn 31 omdat je daar zo lekker door kunt rijden. Ik was benieuwd naar hoe de auto aan zou voelen boven de 300 km/u. De omstandigheden waren aanvankelijk niet optimaal. Vanwege het nog natte wegdek, mijn nog lege maag en misschien ook omdat ik gisteravond in de rooftopbar van het hotel net een single malt teveel had gedronken. Door de waterkoeling van het wegdek kwam de temperatuur van de banden niet boven de 18 graden.
Maar gelukkig kwam er - nadat ik wat had gegeten - droog asfalt daarmee ook de gelegenheid om het gas in te trappen.

Uiteindelijk heb ik 328 km/u gereden in de auto. Hij zat toen nog niet op zijn topsnelheid. Ik denk dat die 5-10 km/u hoger ligt.
Wat me verraste was het formidabele acceleratievermogen toen de auto al boven de 270 km/u zat. Wat me opviel was het geluid van de turbo’s. Boven de 310 km/u hoor je die echt gieren om de cilinders van de nodige drukvulling te voorzien.

Het weggedrag is ook bij hoge snelheden dik in orde. Ik rijd dan in de M Dynamic Modus (MDM) waarbij het stuur, de vering en versnellingsbak in meest sportieve stand gaan. Er gaan dan wel wat veiligheidssystemen uit dus dit is niet iets voor op een natte weg want je raakt dan zo in een onbedoelde slip.
Al met al ben ik erg tevreden over de auto. De F10 verraste me in positieve zin en mag blijven
.
Maar gelukkig kwam er - nadat ik wat had gegeten - droog asfalt daarmee ook de gelegenheid om het gas in te trappen.

Uiteindelijk heb ik 328 km/u gereden in de auto. Hij zat toen nog niet op zijn topsnelheid. Ik denk dat die 5-10 km/u hoger ligt.
Wat me verraste was het formidabele acceleratievermogen toen de auto al boven de 270 km/u zat. Wat me opviel was het geluid van de turbo’s. Boven de 310 km/u hoor je die echt gieren om de cilinders van de nodige drukvulling te voorzien.

Het weggedrag is ook bij hoge snelheden dik in orde. Ik rijd dan in de M Dynamic Modus (MDM) waarbij het stuur, de vering en versnellingsbak in meest sportieve stand gaan. Er gaan dan wel wat veiligheidssystemen uit dus dit is niet iets voor op een natte weg want je raakt dan zo in een onbedoelde slip.
Al met al ben ik erg tevreden over de auto. De F10 verraste me in positieve zin en mag blijven

- kraftbayer
- Professional
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: De F10 M5 van snoep
Ik denk dat het zeker een beter gevoel geeft om mee te rijden dan de E60.
Volgens mij mis je de V10 niet en doet deze in de F10 zijn werk meer dan voldoende.
Het acceleratievermogen op hoge snelheid is iets waar BMW echt op gewerkt heeft tegenover zijn voorganger de E60.
En ik ben blij dat je dat ook ervaren hebt.
Nu dezelfde trip nog eens doen met de E39 M5 om een wereld van verschil te voelen.
Veel rijplezier nog met die auto want je leeft maar 1 keer.
Grtn,
Walter
Volgens mij mis je de V10 niet en doet deze in de F10 zijn werk meer dan voldoende.
Het acceleratievermogen op hoge snelheid is iets waar BMW echt op gewerkt heeft tegenover zijn voorganger de E60.
En ik ben blij dat je dat ook ervaren hebt.
Nu dezelfde trip nog eens doen met de E39 M5 om een wereld van verschil te voelen.
Veel rijplezier nog met die auto want je leeft maar 1 keer.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
- marco555
- Club Member
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 15:17
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Amersfoort
Re: De F10 M5 van snoep
Hoor je de turbo's niet bij een sprintje van 0 naar 100 dan? Andere auto natuurlijk maar bij de Subaru die ik ooit had was de turbo altijd nadrukkelijk aanwezig qua geluid. Hetzelfde geld voor de Scania, als ik de 730PK vraag dan is de turbo vanaf 700 toeren volledig bij de les en dat laat hij horen ook. Die turbo is overigens net zo groot als een Suzuki Alto motor uit de jaren 80.




Honda Accord 2.0 16v 1989
Honda CRX 1.6 16v 1991
Subaru Impreza GTturbo 555 1997
BMW E46 323CI 2002
Chevrolet El Camino 1974
BMW E38 740I 1997
BMW E65 760I 2005