Restylemeeting 06-10-2018
- Kees
- Bestuur, Voorzitter
- Berichten: 3327
- Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
- Ik bezit: een G11
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Restylemeeting 06-10-2018
Vandaag een geweldig leuke dag gehad.
De weg er naar toe was al prachtig.
De weg er naar toe was al prachtig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland
- Kees
- Bestuur, Voorzitter
- Berichten: 3327
- Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
- Ik bezit: een G11
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Restylemeeting 06-10-2018
Volgens mij heeft de beste man bijna alle deuken kunnen herstellen.
Verrassing: Ook bij mijn auto moest een deukje worden weggewerkt.
Verrassing: Ook bij mijn auto moest een deukje worden weggewerkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland
- Kees
- Bestuur, Voorzitter
- Berichten: 3327
- Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
- Ik bezit: een G11
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Restylemeeting 06-10-2018
Nog een paar wagen shots:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland
- Kees
- Bestuur, Voorzitter
- Berichten: 3327
- Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
- Ik bezit: een G11
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Restylemeeting 06-10-2018
En de catering van Amberjr moet echt genoemd worden.
Wat een fantastisch goede broodjes had de man gemaakt,
zalm carpaccio en runderlende carpaccio, uit de kunst.
Nogmaals dank!
Wat een fantastisch goede broodjes had de man gemaakt,
zalm carpaccio en runderlende carpaccio, uit de kunst.
Nogmaals dank!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland
- 760i
- Club Member
- Berichten: 23312
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Restylemeeting 06-10-2018
Leuke foto’s! Gezien de lunch baal ik nog harder dat ik er niet bij kon zijn!
V12
Only milk and juice come in 2 litres
Only milk and juice come in 2 litres
-
- Club Member Sponsor
- Berichten: 961
- Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 11:20
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Soestdijk
Re: Restylemeeting 06-10-2018
Kees & Ivo, ontzettend veel dank voor het organiseren van wederom een geweldige meeting!
Sommige mensen, zoals Jarno, hebben toch gouden handen.....
Maarten, jij ook hartelijk bedankt voor de geweldige lunch, heerlijk smullen.
Alle andere aanwezigen ook bedankt voor de gezelligheid en perfecte sfeer.
Tot een volgende keer,
F.-J.
Sommige mensen, zoals Jarno, hebben toch gouden handen.....
Maarten, jij ook hartelijk bedankt voor de geweldige lunch, heerlijk smullen.
Alle andere aanwezigen ook bedankt voor de gezelligheid en perfecte sfeer.
Tot een volgende keer,
F.-J.
E34 BMW 530 I aut.
E34 BMW 535 I aut.
E34 BMW 540 I Touring EXE aut.
Audi A8
E38 BMW 740 I EXE aut, helaas gesloopt door APK 'keurmeester'..
E39 BMW 525 I EXE aut, daily driver
E34 BMW 535 I aut.
E34 BMW 540 I Touring EXE aut.
Audi A8
E38 BMW 740 I EXE aut, helaas gesloopt door APK 'keurmeester'..
E39 BMW 525 I EXE aut, daily driver
Re: Restylemeeting 06-10-2018
ook hier geslaagde dag, top weer leuke mensen en bij dat iedereen genoten heeft van de broodjes, graag gedaan
- kraftbayer
- Professional
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Restylemeeting 06-10-2018
Blijkbaar was het weer een geslaagde meeting.
En werd er ook voor de inwendige mens gezorgd.
Grtn,
Walter
En werd er ook voor de inwendige mens gezorgd.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
-
- Bestuur Club
- Berichten: 2107
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 09:51
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Arnhem
Re: Restylemeeting 06-10-2018
Na een intensieve dag kunnen we wel concluderen een erg geslaagde meeting!
Goede opkomst al meteen aan het begin van de dag. Na een korte kennismaking kon de eerste wagen naar binnen, werden er deukjes ontdekt die voorheen gewoonweg niet gezien werden.
Van relatief makkelijke deukjes tot lastige deukjes in daken, voorschermen en deuren. Maar geen enkele uitdaging werd uit de weg gegaan, ook omdat het de eer te na is van Jarno van de restyler.
Doordat de werkplaatst goed verlicht is zie je dingen die misschien niet wilt zien.....
De auto van Joost mocht als eerste naar binnen, eerst inspecteren rondom en aan de slag!
Ook de achterbumper werd nog even met precieze hand bijgewerkt met kleur
De E38 van F-J had enkele nare deukjes bovenop het voorscherm, maar daarvoor deinzen we niet terug.
Met de lange lepels werden de deukjes vakkundig verwijderd via de wielkuip.
De motorkapbekleding werd gedeeltelijk gedemonteerd en na korte tijd ook hier een deukje minder
De E38 730d van André bleek enkele nare deukjes in het dak te hebben. Handgreep demonteren, deurrubber een kleinstukje verwijderen aan de bovenzijde en onder de hemelbekleding langs op naar een perfect resultaat!
In veel gevallen wordt een deuk met de lepels iets naar buiten geduwd tezamen met omliggend plaatwerk. Hiermee komt het gebied rondom de deuk net iets hoger te liggen. De BMW's zijn (nog) gemaakt van stevig materiaal dus je moet flink kracht zetten om een deuk terug te drukken.
Het lijkt tegenstrijdig maar met een metalen pen en een hamer, de achterzijde van een steel van een plaatwerkershamer in dit geval, wordt rondom het plaatwerk bewerkt en geklopt zodat het weer helemaal netjes is.
Evt. nog met korrel 2000 opschuren en polijsten daarna.
Soms is een deuk slecht of niet bereikbaar. Zo kan het zijn dat een auto dubbel glas heeft, met een traditionele manier van uitdeuken via de binnenzijde van een portier heb je vrijwel zeker een gebroken ruit als resultaat, de deuk zit er dan trouwens ook nog steeds...... Ook kan het zijn dat een deukje net achter een spant zit of bij een omgeslagen felsrand van een portier.
In die gevallen wordt een stift op het plaatwerk gelijmd en met een trekker eruit getrokken. Waar nodig volgt daarna ook weer het betere "klopwerk" met de metalen pen/drijver.
De auto van André had een deukje waar je met een lepel niet bij kon komen. Stift erop gelijmd en aan de slag maar
Toen kregen we honger.... Tijd voor een erg lekker broodje, verzorgd door de cateraar in de vorm van Maarten.
Super bedankt voor de bijdrage in deze vorm!
Na een pauze, een broodje, lekkere koffie, fris en bijkletsen weer vol energie aan de slag met de rest!
De auto van Kees moest er aan geloven, niemand kon wat ontdekken. Dachten we....
Maar ook die bolide had een deukje, voor ons als leken vrijwel niet te zien.
In de tussentijd konden we ons zelf ook uitleven op een deur met schade. Zelf deuken erin slaan! Toen werd pas duidelijk hoe moeilijk het is, hoeveel kracht je eigenlijk moet zetten e.d. En dit was dan nog makkelijk op een gedemonteerde deur, op een bokje, op de goede werkhoogte...
Paul is een echte pro en zal naar verwachting een dependance openen in Friesland
Het bewerken van zijn eigen auto heb ik helaas niet op de gevoelige plaat.
De 760Li van Ben had een paar vervelende plekjes....
Onder andere op het dak, scherm en portieren.
De E32 van Maarten had wat meer aandacht nodig. Lastig te herkennen met een witte lak als de auto buiten stond, binnen in de werkplaats werden de deukjes meer uitgelicht. Maar ach, zoals Maarten al zei, het blijft een oude auto en laten we eerlijk zijn je ontkomt er niet aan.... hoe zuinig we er ook op zijn.
Een erg geslaagde dag met goede opkomst. Veel geleerd en er rijden weer wat BMW's in de rondte met minder deukjes dan voor die zaterdag
Goede opkomst al meteen aan het begin van de dag. Na een korte kennismaking kon de eerste wagen naar binnen, werden er deukjes ontdekt die voorheen gewoonweg niet gezien werden.
Van relatief makkelijke deukjes tot lastige deukjes in daken, voorschermen en deuren. Maar geen enkele uitdaging werd uit de weg gegaan, ook omdat het de eer te na is van Jarno van de restyler.
Doordat de werkplaatst goed verlicht is zie je dingen die misschien niet wilt zien.....
De auto van Joost mocht als eerste naar binnen, eerst inspecteren rondom en aan de slag!
Ook de achterbumper werd nog even met precieze hand bijgewerkt met kleur
De E38 van F-J had enkele nare deukjes bovenop het voorscherm, maar daarvoor deinzen we niet terug.
Met de lange lepels werden de deukjes vakkundig verwijderd via de wielkuip.
De motorkapbekleding werd gedeeltelijk gedemonteerd en na korte tijd ook hier een deukje minder
De E38 730d van André bleek enkele nare deukjes in het dak te hebben. Handgreep demonteren, deurrubber een kleinstukje verwijderen aan de bovenzijde en onder de hemelbekleding langs op naar een perfect resultaat!
In veel gevallen wordt een deuk met de lepels iets naar buiten geduwd tezamen met omliggend plaatwerk. Hiermee komt het gebied rondom de deuk net iets hoger te liggen. De BMW's zijn (nog) gemaakt van stevig materiaal dus je moet flink kracht zetten om een deuk terug te drukken.
Het lijkt tegenstrijdig maar met een metalen pen en een hamer, de achterzijde van een steel van een plaatwerkershamer in dit geval, wordt rondom het plaatwerk bewerkt en geklopt zodat het weer helemaal netjes is.
Evt. nog met korrel 2000 opschuren en polijsten daarna.
Soms is een deuk slecht of niet bereikbaar. Zo kan het zijn dat een auto dubbel glas heeft, met een traditionele manier van uitdeuken via de binnenzijde van een portier heb je vrijwel zeker een gebroken ruit als resultaat, de deuk zit er dan trouwens ook nog steeds...... Ook kan het zijn dat een deukje net achter een spant zit of bij een omgeslagen felsrand van een portier.
In die gevallen wordt een stift op het plaatwerk gelijmd en met een trekker eruit getrokken. Waar nodig volgt daarna ook weer het betere "klopwerk" met de metalen pen/drijver.
De auto van André had een deukje waar je met een lepel niet bij kon komen. Stift erop gelijmd en aan de slag maar
Toen kregen we honger.... Tijd voor een erg lekker broodje, verzorgd door de cateraar in de vorm van Maarten.
Super bedankt voor de bijdrage in deze vorm!
Na een pauze, een broodje, lekkere koffie, fris en bijkletsen weer vol energie aan de slag met de rest!
De auto van Kees moest er aan geloven, niemand kon wat ontdekken. Dachten we....
Maar ook die bolide had een deukje, voor ons als leken vrijwel niet te zien.
In de tussentijd konden we ons zelf ook uitleven op een deur met schade. Zelf deuken erin slaan! Toen werd pas duidelijk hoe moeilijk het is, hoeveel kracht je eigenlijk moet zetten e.d. En dit was dan nog makkelijk op een gedemonteerde deur, op een bokje, op de goede werkhoogte...
Paul is een echte pro en zal naar verwachting een dependance openen in Friesland
Het bewerken van zijn eigen auto heb ik helaas niet op de gevoelige plaat.
De 760Li van Ben had een paar vervelende plekjes....
Onder andere op het dak, scherm en portieren.
De E32 van Maarten had wat meer aandacht nodig. Lastig te herkennen met een witte lak als de auto buiten stond, binnen in de werkplaats werden de deukjes meer uitgelicht. Maar ach, zoals Maarten al zei, het blijft een oude auto en laten we eerlijk zijn je ontkomt er niet aan.... hoe zuinig we er ook op zijn.
Een erg geslaagde dag met goede opkomst. Veel geleerd en er rijden weer wat BMW's in de rondte met minder deukjes dan voor die zaterdag
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Club Member
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Restylemeeting 06-10-2018
Mooi verslag van een zeer geslaagde meeting Ivo.
E38 740i 2001 Titansilber
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.