
Tijdens de introductie van de BMW 2-serie en 4-serie Cabrio in Las Vegas liet een medewerker van BMW zich ontvallen dat de volgende generatie van de Z4 – sinds 2009 op de markt – zo’n 200 kilo lichter wordt dan het huidige model. Op de vraag of die gewichtsafname het gevolg zou kunnen zijn van de komst van een stoffen vouwdak, werd niet ontkennend geantwoord.
Dat zou betekenen dat BMW afscheid neemt van het stalen vouwdak. Zo’n constructie is weliswaar fraai en het isoleert beter dan een canvas exemplaar met het betekent ook veel extra gewicht. En dat is nu eenmaal niet altijd gewenst bij een sportieve roadster.
Niet alleen wordt de nieuwe Z4 zodoende lichter dan het huidige model, de kans is ook groot dat de M-versie terugkeert, volgens onze gesprekspartner. “Het moet raar lopen als er geen M-versie komt” kunnen we moeilijk anders interpreteren. Dat zou betekenen dat het 430 pk sterke geblazen zescilinderblok van de M3/M4 ook in de roadster beschikbaar komt.
Tegen de tijd dat BMW de nieuwe Z4 presenteert, staat de kalender zeker al op 2015. Vorig jaar kwam de facelift van het huidige model op de markt.
bron:autoweek.nl