bimmerfrits schreef:De prijs voor de i8 zal in Duitsland vanaf circa € 120.000,00 zijn.
ivo schreef:Of een accupack kapot of de accumulator, laatst een Benz A-klasse die kapot was en of je "eventjes" 22k wil aftikken...
Als BMW het nu goed wil aanpakken doen ze het eerst in "private lease" voor de B2C markt. Waarom?
- De huidige BMW doel/afnemersgroep (dus ook 2e hands gebruikers!) heeft geen 120k voor een dergelijk vervoersmiddel
- De huidige BMW doel/afnemersgroep zou via het "tanken" de "lening" hetzij leasebedrag kunnen afdragen die men anders had verstookt aan diesel of benzine.
- Kan dergelijke onkosten niet dragen, zie voorbeeld Ivo.
- Onderhoud kan (nog) niet door een universeel bedrijf uitgevoerd worden, zie investeringskosten en onduidelijke afnemersgroep.
Dit even buiten het actieradius verhaal om. Dat moet minimaal 600 km zijn om een dag te kunnen inplannen kijkend naar de laadduur. Door bovenstaande strategie zou je de ontwikkel en productiekosten drastisch kunnen verlagen om uiteindelijk de E-auto,s "gewoon" te kunnen verkopen met dito periodiek onderhoud.