BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Hier komen alle media berichten over BMW
nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door nick wood »

Hendrikseven schreef: En die I8 is nu nog duur maar over 10 jaar waarschijnlijk wel te betalen voor ons.
Ja maar dan moet je een nieuw accu-pak hebben en dat kost dan weer net zoveel als een nieuwe golf.

Volgens mij zijn al die electrocars binnen 3 jaar economisch total loss.
Afbeelding

ivo
Bestuur Club
Bestuur Club
Berichten: 2095
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 09:51
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door ivo »

Of een accupack kapot of de accumulator, laatst een Benz A-klasse die kapot was en of je "eventjes" 22k wil aftikken...

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door nick wood »

Precies wat ik bedoel !! :ymhug:
Afbeelding

Siebener
Actieve gebruiker
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 18:42
Ik bezit: een E38
Locatie: Dieren

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door Siebener »

bimmerfrits schreef:De prijs voor de i8 zal in Duitsland vanaf circa € 120.000,00 zijn.
ivo schreef:Of een accupack kapot of de accumulator, laatst een Benz A-klasse die kapot was en of je "eventjes" 22k wil aftikken...

Als BMW het nu goed wil aanpakken doen ze het eerst in "private lease" voor de B2C markt. Waarom?

- De huidige BMW doel/afnemersgroep (dus ook 2e hands gebruikers!) heeft geen 120k voor een dergelijk vervoersmiddel
- De huidige BMW doel/afnemersgroep zou via het "tanken" de "lening" hetzij leasebedrag kunnen afdragen die men anders had verstookt aan diesel of benzine.
- Kan dergelijke onkosten niet dragen, zie voorbeeld Ivo.
- Onderhoud kan (nog) niet door een universeel bedrijf uitgevoerd worden, zie investeringskosten en onduidelijke afnemersgroep.

Dit even buiten het actieradius verhaal om. Dat moet minimaal 600 km zijn om een dag te kunnen inplannen kijkend naar de laadduur. Door bovenstaande strategie zou je de ontwikkel en productiekosten drastisch kunnen verlagen om uiteindelijk de E-auto,s "gewoon" te kunnen verkopen met dito periodiek onderhoud.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Johan
Professional
Berichten: 6897
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 15:16
Ik bezit: een E32

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door Johan »

Mensen worden helemaal warm van die i8 en kopen vervolgens een i3. Die i8 is wat mij betreft gewoon de reclame spot voor de i3.

chris
Intensieve gebruiker
Berichten: 701
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 16:09
Ik bezit: een E38
Locatie: Utrecht

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door chris »

Zag m gister op m'n werk in de parkeergarage staan..
Maar eeh dit is geen Bmw meer. Ding ziet er niet uit...
T alternatief voor de wat stoerdere Prius rijder..
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
E38 728i 2000

Gebruikersavatar
Hendrikseven
Club Member
Club Member
Berichten: 8915
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
Ik bezit: een E66
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door Hendrikseven »

nick wood schreef:
Hendrikseven schreef: En die I8 is nu nog duur maar over 10 jaar waarschijnlijk wel te betalen voor ons.
Ja maar dan moet je een nieuw accu-pak hebben en dat kost dan weer net zoveel als een nieuwe golf.

Volgens mij zijn al die electrocars binnen 3 jaar economisch total loss.
Na 10 jaar voor een prikje opkopen en er een dikke V12 inlepelen ;) ;)
Modelletje staat me wel aan :ymhug:
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace

martyn

Re: BMW verhoogt i3-productie vanwege hoge vraag

Ongelezen bericht door martyn »

nick wood schreef:
Hendrikseven schreef: En die I8 is nu nog duur maar over 10 jaar waarschijnlijk wel te betalen voor ons.
Ja maar dan moet je een nieuw accu-pak hebben en dat kost dan weer net zoveel als een nieuwe golf.

Volgens mij zijn al die electrocars binnen 3 jaar economisch total loss.
Hier ben ik het absoluut mee eens, de techniek van electrisch rijden i.c.m duurzaamheid heeft nog een lange weg te gaan dus voor mij voorlopig geen rijdend varta-voertuig.

Plaats reactie