BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
bimmerfrits

BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

Tot nu toe hield BMW zich verre van de mpv, maar inmiddels heeft het Beierse merk dit type auto helemaal omarmd. De 1-serie GT komt er namelijk niet alleen als vijfzitter, er zit ook een zevenzits versie in de pijplijn.

Afbeelding

Afbeelding

BMW dat de aanval op C-segment mpv's als de Grand C-Max, Grand Scénic en 5008 opent, het moet niet gekker worden. Toch is dat precies wat ze in München willen. Daarmee zou BMW voorlopen op de andere premiummerken. Audi heeft immers helemaal geen concurrent in huis en Mercedes heeft weliswaar de B-klasse als rechtstreekse concurrent van de gewone 1-serie GT, maar van de B-klasse is er geen zevenzits versie beschikbaar.

De naam '1-serie' doet wellicht anders vermoeden, maar de 1-serie GT is géén achterwielaandrijver. In tegenstelling tot de hatchback heeft deze GT-versie namelijk voorwielaandrijving. De auto deelt z'n platform dan ook niet met de huidige 1-serie, maar met de volgende generatie van de Mini. Die rolt vanaf volgend jaar ook in Born van de band.

Onder de kap komen in ieder geval ook driecilinders te liggen: BMW presenteerde de Active Tourer Concept, feitelijk de voorbode van de 1-serie GT, namelijk ook met een driecilinder onder de kap. De driecilinder is in staat tot het leveren van vermogens boven de 200 pk, dus het is goed mogelijk dat er geen krachtbronnen met meer cilinders beschikbaar komen.

De BMW 1-serie GT komt in 2014 in ieder geval als vijfzitter beschikbaar. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat de zevenzits versie niet veel later komt.

bron:Autoweek.nl

Bram
Spammer
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 18:24
Ik bezit: een E38

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door Bram »

En dat noemen ze nog een BMW ....

Voorwielaandrijving .... :roll:
3 cilinder .... :roll:

GJS
Intensieve gebruiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 23:45
Ik bezit: een E38
Locatie: Stww

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door GJS »

Dit lijkt meer op een Zafira met een BMW designsausje zoals de nieren, lampen, flank en hofmeisterknik.

Jammer dat BMW toch moet inhaken op deze trend om bij te kunnen blijven, maar BMW-waardig is het in mijn ogen niet.

Ik vond de X3 in mindere mate en devX1 al niet echt BMW waardig, de 5GT en 3GT zijn technisch schitterende automobielen maar hebben ook niet hèt BMW ding waardoor ze er echt bij horen, mijn mening :D

Ach, Mercedes heeft de A en B ook lopen en voorziet daar ook een andere doelgroep mee dan ze met de 'echte' sterren doen.

En een 3 cilinder met twin- of tri-turbo zal zeker leuk zijn in de turbo-downsizingtrend, zolang ze het niet in een 5, X5, 6 of een 7 plakken B-)
Best in Life is 7's Drive!!


Afbeelding

- EX 1990 E32 730iA
- EX 1995 E38 740iA
- EX 1999 E38 740iAL Highline

- 2006 E66 760Li Individual

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door nick wood »

Ach, de geschiedenis herhaalt zich.

Is BMW ooit na de 2e wereldoorlog door kleine autootjes groot geworden zo zal het wederom geschieden om groot te blijven.

Als je mijn werkelijke mening wilt weten .... Gatver! Wat een belediging voor de status die BMW heeft bereikt! Ik kan hier niet vrolijk van worden, design en techniek zijn zwaar beneden de maat.

Waarom? Design zal duidelijk zijn. Techniek is 1 op 1 gekopiëerd van de VW Golf 7. En dan vraag ik me af als er over de Golf 7 verteld wordt dat je het 1.4L 3-cylinder motortje na ruim een ton op de teller kunt weggooien hoe BMW degelijkheid en duurzaamheid kan bieden. 200pk uit een minuscuul klein motortje is geen lang leven beschoren.

Al met al hadden ze beter Messerschmidt opnieuw kunnen reanimeren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23181
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door 760i »

BMW is en blijft de beste motorenbouwer die er is (met hulp van Castrol uiteraard B-) ) en ik verwacht dat men met deze motoren daar geen andere strategie op na zal houden. Daarnaast reden ze tig jaar geleden al met een 1,5L 4 cilinder turbo motor in de formule 1 en daar haalden ze én bijna 800pk uit én gewoon de eindstreep.
Daarnaast is BMW nog steeds één van de weinige autobouwers die het wél lukt om winst te maken.
Ik denk dat deze auto een doelgroep kan bedienen (grote gezinnen) die misschien wel graag BMW wilde rijden, maar dat nooit konden. Ik herken ook wel een beetje de discussie over de 1-serie hierin, want dat was ook BMW onwaardig etc, etc. Ondertussen is het wel een van de best verkochte modellen ;)
Ik zal zelf niet snel voor een 1 GT gaan, maar ik zou het wel een aangename variatie op de weg vinden tussen de rest van de MPV's :D
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door nick wood »

Daarnaast reden ze tig jaar geleden al met een 1,5L 4 cilinder turbo motor in de formule 1 en daar haalden ze én bijna 800pk uit én gewoon de eindstreep.
Je bedoelt dat ze het ruim 300 kilometer volhielden......
Afbeelding

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23181
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door 760i »

Inderdaad B-) In tegenstelling tot de competitie :d
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Wiep Corbier
Spammer
Berichten: 1703
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 19:37
Ik bezit: een E38
Locatie: Sneek

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door Wiep Corbier »

Ik denk meteen aan de "mislukte" A en B-klasse van Mercedes.
Maar goed, het zal volgens mij wel aanslaan bij de grijze brigade( 65+)
Des te meer ik weet, des te meer moet ik nog leren.
Afbeelding

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door nick wood »

Dus over 9 jaar moet ik het ding ook verplicht leuk gaan vinden volgens jou ??
Afbeelding

Joost
Club Member
Club Member
Berichten: 531
Lid geworden op: di 28 jun 2011, 16:36
Ik bezit: een E65
Locatie: KvNH

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door Joost »

nick wood schreef:
Daarnaast reden ze tig jaar geleden al met een 1,5L 4 cilinder turbo motor in de formule 1 en daar haalden ze én bijna 800pk uit én gewoon de eindstreep.
Je bedoelt dat ze het ruim 300 kilometer volhielden......
Het is toch ook bekend dat deze onderblokken allemaal ruim een ton hadden gelopen in een productiemodel anders scheurden ze door de midden.

ontopic: Ik moet de auto in het echt zien. De 3GT is ook niet mijn auto met zijn Audi spoiler.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid"
- Albert Einstein - (1879-1955)

Wiep Corbier
Spammer
Berichten: 1703
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 19:37
Ik bezit: een E38
Locatie: Sneek

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door Wiep Corbier »

nick wood schreef:Dus over 9 jaar moet ik het ding ook verplicht leuk gaan vinden volgens jou ??
Waar zeg ik dat?
Daarnaast, ik had het over 65+ en daar hoor jij allang bij =))
Des te meer ik weet, des te meer moet ik nog leren.
Afbeelding

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door nick wood »

Ik zit nog in mijn proeftijd .... nog 9 jaar. En uhhhh, bedankt hé. :snooty:
Afbeelding

frumble

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door frumble »

750i schreef:Daarnaast is BMW nog steeds één van de weinige autobouwers die het wél lukt om winst te maken.
Uh dat moet je toch even uitleggen...

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23181
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW 1-serie GT ook als zevenzitter

Ongelezen bericht door 760i »

Ik kan het zo snel niet terug vinden, maar op volgens mij autoblog stond pas nog een lijstje met de kwartaalcijfers van een aantal autobedrijven en daar waren er maar een paar die daadwerkelijk winst maakten. Van een aantal van mijn klanten hoor ik het ook, dus vandaar ;)
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Plaats reactie