
Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
- 760i
- Bestuur Club
- Berichten: 23417
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Cijfers liegen niet idd! Even wachten dus nog 

Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
-
- Club Member
- Berichten: 16140
- Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
- Ik bezit: verschillende 7's
- Locatie: Civray (Frankrijk)
- Contacteer:
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Daar wil ik bij zijn want die jongens van Unlimited Tuning zijn mij een beetje té discreet!
Even de foto's uploaden.

Even de foto's uploaden.

-
- Intensieve gebruiker
- Berichten: 998
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
- Ik bezit: een E38
- Locatie: UTRECHT
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
375 pk terwijl 445 is opgegeven ? Vind ik teveel verschil eerlijk gezegd
1999 Bmw 740 IL Individual : Cosmoszwart Shadowline / Nappa Champagne / Zwarte dakhemel / 20 inch Alpina's
-
- Club Member
- Berichten: 16140
- Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
- Ik bezit: verschillende 7's
- Locatie: Civray (Frankrijk)
- Contacteer:
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
De E65 van GJS had last van alle mogelijke regelsystemen tijdens de run, de auto snapte om te beginnen al helemaal niet dat er een verschil in snelheid zat tussen de voor- en achterwielen. Dat heeft er zelfs toe geleid dat zijn 7 heel erg onverwachte dingen op de testbank ging doen. Na een aantal van die systemen buiten werking te hebben gesteld is de run gedaan. Ik twijfel er niet aan dat het volledige vermogen gemeten had kunnen worden als de electronica geen roet in het eten had gegooid.
Ik heb nog nooit daarvoor een V12 tot 7000 toeren zien doortrekken, en dan dat geluid erbij! Bizar gewoon!
Waren de omstandigheden ideaal geweest (dus zonder dat de electronica zich er zonodig mee moest gaan bemoeien) was er naar mijn mening veel meer uit gekomen. Feit is ook dat de run in de 4e versnelling is gedaan terwijl de E65 er 6 heeft, de topsnelheid op de testbank is tot 235km/h gekomen, ter vergelijking liep mijn 7 255km/h. Geen optimale testrun in mijn ogen.
Ik heb nog nooit daarvoor een V12 tot 7000 toeren zien doortrekken, en dan dat geluid erbij! Bizar gewoon!
Waren de omstandigheden ideaal geweest (dus zonder dat de electronica zich er zonodig mee moest gaan bemoeien) was er naar mijn mening veel meer uit gekomen. Feit is ook dat de run in de 4e versnelling is gedaan terwijl de E65 er 6 heeft, de topsnelheid op de testbank is tot 235km/h gekomen, ter vergelijking liep mijn 7 255km/h. Geen optimale testrun in mijn ogen.

-
- Club Member
- Berichten: 16140
- Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
- Ik bezit: verschillende 7's
- Locatie: Civray (Frankrijk)
- Contacteer:
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Hier zijn mijn foto's....
Het eerste "slachtoffer" maakt zich klaar voor de dynorun.

De meet-monitor in rust.

Goed vastmaken zodat de 7 niet met 250km/h de zaak uitschiet.

Een paar extra ventilatoren om de motortemperatuur niet al te hoog te laten oplopen.

En daar gaan we, eerst warmdraaien en het terugschakelpunt vinden om een mooie dynorun te kunnen maken.

Dan voluit op de testbank, de eerste run was in ieder geval heel erg impressionerend.

De resultaten, voor een V12 niet echt goed.

Deze pre-7 was er ook, een dynorun doe je zo'n auto echt niet aan.

Wat een mooie auto is zo'n E3 toch! Maar weet iemand van welk persoon hij is?
Hier een plaatje van enkele aanwezigen, zoek de eigenaar.

De winnaar mag een weekje bij mij in Frankrijk helemaal gratis doorbrengen, de aanwezige leden op dat moment zijn uitgesloten van competitie. Sorry mannen, aan de andere kant is iedereen welkom hoor.
De opkomst rond 11 uur, gezien het weer helemaal niet slecht!

Later kwamen er nog meer leden.

Ter controle van de testbank is er nog een andere 7 met een V12 op de testbank geweest, die gooide er wel 307pk uit!
Als derde ikke zei de gek.

Duo J en J zijn bezig mijn "beest" vast te maken.

En daar gaan we.

Even warmdraaien op 4000 toeren.

Dan het resultaat!! Bedankt voor de foto, ik had het moment gemist.

Daarna kwam het ultieme beest op de testbank, de E65 van GJS!!

Die 7 is zo breed dat er ongeveer 8 pogingen nodig waren om het ding in het midden van de testbank te parkeren.

Zo, die staat, let the games begin!

Verder heb ik geen foto's, de run van de E65 was zo overweldigend dat zelfs mijn fototoestel zich verstopt had in zijn tas.
Dat kan je natuurlijk wel ervaren als je het filmpje van Rein afspeelt wat op de eerste pagina van dit topic staat.
Het eerste "slachtoffer" maakt zich klaar voor de dynorun.

De meet-monitor in rust.

Goed vastmaken zodat de 7 niet met 250km/h de zaak uitschiet.

Een paar extra ventilatoren om de motortemperatuur niet al te hoog te laten oplopen.

En daar gaan we, eerst warmdraaien en het terugschakelpunt vinden om een mooie dynorun te kunnen maken.

Dan voluit op de testbank, de eerste run was in ieder geval heel erg impressionerend.

De resultaten, voor een V12 niet echt goed.

Deze pre-7 was er ook, een dynorun doe je zo'n auto echt niet aan.

Wat een mooie auto is zo'n E3 toch! Maar weet iemand van welk persoon hij is?
Hier een plaatje van enkele aanwezigen, zoek de eigenaar.

De winnaar mag een weekje bij mij in Frankrijk helemaal gratis doorbrengen, de aanwezige leden op dat moment zijn uitgesloten van competitie. Sorry mannen, aan de andere kant is iedereen welkom hoor.

De opkomst rond 11 uur, gezien het weer helemaal niet slecht!

Later kwamen er nog meer leden.

Ter controle van de testbank is er nog een andere 7 met een V12 op de testbank geweest, die gooide er wel 307pk uit!
Als derde ikke zei de gek.

Duo J en J zijn bezig mijn "beest" vast te maken.

En daar gaan we.

Even warmdraaien op 4000 toeren.

Dan het resultaat!! Bedankt voor de foto, ik had het moment gemist.

Daarna kwam het ultieme beest op de testbank, de E65 van GJS!!

Die 7 is zo breed dat er ongeveer 8 pogingen nodig waren om het ding in het midden van de testbank te parkeren.

Zo, die staat, let the games begin!

Verder heb ik geen foto's, de run van de E65 was zo overweldigend dat zelfs mijn fototoestel zich verstopt had in zijn tas.
Dat kan je natuurlijk wel ervaren als je het filmpje van Rein afspeelt wat op de eerste pagina van dit topic staat.

- 760i
- Bestuur Club
- Berichten: 23417
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
- Ik bezit: een E65
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Mooie foto's!!!
Its not just about how fast you go, but how you go fast that counts
-
- Spammer
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: wo 13 jul 2011, 23:18
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Noordwolde (Frl)
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Ja, mooie foto's! ;)
[E38] 735iL High Executive Orientblau-Metallic
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Ik hoef ook niet te weten hoeveel power mijn wagens nog hebben. Als het onvoldoende is staat er in notime een ander blok in de garage...en daar ligt o.a. nog een gloednieuwe voortrein te wachten op montage in de 750. En een aircopomp en een set dikke remklauwen voor de 525,..etc.
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Tja, bij 300k km kom je er natuurlijk ook achter dat sensoren slijten en onderdelen vervuilen. Bijvoorbeeld de lambda's en de luchtmeters.orgelleeuw schreef:![]()
Ik heb de traaaaaaaaagste V12 van het forum en misschien wel ter wereld!
![]()
![]()
![]()
Er klopt iets ontzettend niet met die auto. 197 pk is toch erg?
Wat is er aan de hand? Een paar mogelijke oorzaken zijn afgelopen zondag al genoemd (kat vol, uitlaatsysteem in 't algemeen) maar ideeën en suggesties meer dan welkom. Ik zou dit heel graag opgelost zien.
Hoe is het verbruik in vergelijking met andere e38 750s?
Ik zou zelf beginnen met een compressie test en daarna tja. Hoe meet je zonder testbank dat je power weer terug is?!?
-
- Spammer
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: wo 13 jul 2011, 23:18
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Noordwolde (Frl)
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
ff wedstrijdje tegen Nico.... 

[E38] 735iL High Executive Orientblau-Metallic
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Nortepee schreef:ff wedstrijdje tegen Nico....

@Johan: de dingen die jij noemt waren bij mij ook in gedachten voorbij gekomen. Eerst maar eens een paar van die zaken proberen vast te stellen. Dan zien we weer. Ik ben me bijv. al geestelijk aan het voorbereiden op een motorrevisie + aanpakken van het uitlaatsysteem. De auto bevalt me op zich prima en het zal gewoon goed komen.
En o ja, het verbruik is normaal en zeker niet aan de hoge kant. Eerder, mede door mijn 'luie' rijstijl, wat aan de zuinige kant, zo'n 1 op 8 à 10. Misschien veroorzaakt die rijstijl ook wel een luie auto, wie zal het zeggen?
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Dat ga ik direct merken! Ik reed afgelopen zondag één blokje in een 750 met de juiste hoeveelheid pk's en dat verschil was overduidelijk!Johan schreef:Hoe meet je zonder testbank dat je power weer terug is?!?
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
orgelleeuw schreef:Nortepee schreef:ff wedstrijdje tegen Nico....Nou hoor!
@Johan: de dingen die jij noemt waren bij mij ook in gedachten voorbij gekomen. Eerst maar eens een paar van die zaken proberen vast te stellen. Dan zien we weer. Ik ben me bijv. al geestelijk aan het voorbereiden op een motorrevisie + aanpakken van het uitlaatsysteem. De auto bevalt me op zich prima en het zal gewoon goed komen.
En o ja, het verbruik is normaal en zeker niet aan de hoge kant. Eerder, mede door mijn 'luie' rijstijl, wat aan de zuinige kant, zo'n 1 op 8 à 10. Misschien veroorzaakt die rijstijl ook wel een luie auto, wie zal het zeggen?
die van jou staat gewoon te veel stil. Rijden met dat ding!
Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
Je hebt helemaal gelijk! Er komen vast en zeker betere tijden.Bmtouring schreef:Rijden met dat ding!

Re: Dyno meeting bij Unlimited Tuning 24-02-2013
parkeer m hier maar een poosje. de autobahn is om de hoek 
