Rijden met de BMW Active E

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
BMW_max

Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door BMW_max »

Afbeelding

Wij(een vriend van mij en mijn persoon) zijn gisteren vanaf 11.00 in de weer geweest met een elektrische wagen van BMW waar een Siemens el. motor in zit.
We hadden de gelegenheid om de hele dag met die wagen te toeren, nou ja toeren, zeg maar een kort ritje te maken. Bij volledig geladen accu gaat hij tot ongeveer 200km.
Je moet dan wel heel zuinig rijden, wij reden 90km/h, zodra je even moet optrekken zie je de verbruikers meter snel terug lopen. Dit kun je weer inlopen door bv. even achter een vrachtwagen aan te rijden, dat je net in de goede luchtstroming zit en dan zie je het verbruik ook weer minder worden.

De ervaring met zo'n el. wagen is echt zo raar de eerste keer, wat natuurlijk opvalt is dat je geen geluid hoort, alleen een zacht zoemen van de el- regelaars.
Op 90km/h hoor je alleen de banden, kan zeggen dat ie dan zo stil is als een V12 zeg maar met dubbele beglazing.

We zijn van Siemens Den Haag naar Eindhoven gereden, en weer terug de volgende ochtend.
Ik ben.....jawel, voor het eerst in 7jaar weer in de trein geweest, nou ook een hele happening.

Twee hele bijzondere ervaringen op één dag, nou van de Elektrische BMW was ik erg onder de indruk. Dat is de toekomst hoop ik.

Afbeelding
Natuurlijk zat de wagen nog aan de lader bij Siemens Den Haag, dit is een drie fasen lader.
Met drie fasen lader duurt het laden drie uur ongeveer en met 220v duurt dit acht uur.

Afbeelding
Hij stond nu dik twee uur te laden bij Siemens, dus was al redelijk vol en actieradius was volgens de computer 160km.
ohhh, dat redden we dan wel naar Eindhoven..

Afbeelding

Afbeelding
accu blok, ik gelijk de afdekplaat eff slopen om te kijken wat daar nou onder zit...... niks dus.

Afbeelding

Afbeelding
We hebben nog 92 km te gaan, door de ringweg van Rotterdam en de Van Brienenoortbrug, later de tunnel bij Dordrecht, ging het snel met het verbruik opeens. In Tilburg zouden we eventueel kunnen laden als het nodig zou zijn.

Afbeelding
Nou het zal nog wel gaan dachten we, nog 140 km over.

Afbeelding
Gehaald, direct aan de 220v lader. Het verlengsnoer was te lang en dunne aders. Gevolg, een rood knipperend ledje, geen lading mogelijk!
De wagen dichterbij gereden en een kort dikke snoer gebruikt en daar ging het wel goed mee, drie Led's op groen.

Afbeelding
Dit was een hele ervaring met de BMW Active E, ik zou mijn wagen er wel op willen ruilen.
Nu vanaf station Eindhoven met de trein naar Den Haag weer, daar staat mijn wagen..

Ik heb ook nog een filmpje, dat moet ik eerst nog monteren, komt later nog.

BimmerGuido

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door BimmerGuido »

Wel een gave ervaring Max!

Timmy
Spammer
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:10
Ik bezit: een E38
Locatie: Antwerpen (België)

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door Timmy »

Leuke ervaring Max! Zal ook wel serieus wat koppel hebben zeker zo'n elektro motor?
E38 730dA 03/1999 Orientblue
MKIV - DSP - CP600BMW mp3 player - chrome line - fondclima - active comfort seats - S EDC shocks => Bilstein B4 shocks - styling 42 rims - xenon - PDC - hydraulic trunk - SES voice recognition - ASC

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23182
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door 760i »

Ik vind de ontwikkeling wel leuk, maar er zit totaal geen emotie bij... Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met de trein :d
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Bmtouring

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door Bmtouring »

Veel koppel, geen geluid. Das toch waar dubbelglas, boel isolatiemateriaal en boel cylinders voor bedacht zijn. Alle kansen dus voor een E maar dan met grotere actieradius. Komt wel, evenals stillere banden en andere dingen die nu opeens hoorbaar zijnn zoals ruitenwissers, spiegels, pompen, motortjes etc.

Op zich gaat het al best snel met de ontwikkeling van niks naar electromotoren in een motorauto proppen. Straks kunnen we vormgeving gaan zien die specifiek voor E autos zal zijn, misschien komt er dan weer wat variatie.

Dan die wielen nog, dat mag ook wel eens een update.....

BMW_max

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door BMW_max »

750i schreef:Ik vind de ontwikkeling wel leuk, maar er zit totaal geen emotie bij... Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met de trein :d
Nou zoals je wel weet was het gister er warm, nou dan is het ook geen pretje in de trein hoor. pfffff.
Wel heel veel 'knakkige" figuren gezien, dat mis je wel als je in een auto zit. tsssss :-s :-s

Die BMW Active E, dat trekt op als een beest, dan hoor je dat prachtige geluid van die el regelaars.
Best pittig nog zo'n el. wagen.

Johnnie Turbo
Club Member
Club Member
Berichten: 1014
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 19:13
Ik bezit: Ik bezit...
Locatie: wormer

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door Johnnie Turbo »

Ik vind je T-shirt super. helemaal in combinatie met een groene auto :mrgreen:
elke uil is ooit een uilskuiken geweest

BMW_max

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door BMW_max »

Johnnie Turbo schreef:Ik vind je T-shirt super. helemaal in combinatie met een groene auto :mrgreen:
ha ha ha, ja als je het zo bekijkt idd. dank je wel John. =)) =))

bimmerfrits

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

Heel gaaf hoor Max, hoe trekt dat nou op? Moet je ook schakelen of is het gewoon 1 stand, net als bij een scooter?

BMW_max

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door BMW_max »

Zoals beloofd nog een filmpje. het is wel een beetje komisch geworden, vooral als ik mijzelf zo hoor. tsssss.

Maar maakt mij niet uit, spontane reactie's af en toe. =)) =)) =))


youtu.be/8Q9NrR_MjNg

orgelleeuw

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door orgelleeuw »

Dat moet een aparte ervaring geweest zijn, Max!
Zou ik bij gelegenheid wel eens willen proberen. Krijg er een beetje tegenstrijdige gevoelens bij. Aan de ene kant spreekt die stilte mij wel aan. Lekker muziek luisteren onderweg. Maar aan de andere kant....
Dat heerlijke geluid van zo'n V12. Ik weet niet of ik dat zou willen missen. Heeft toch ook iets heel bijzonders.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Rijden met de BMW Active E

Ongelezen bericht door nick wood »

Max, als je bekeert tot het electro-gilde wordt je hier verbannen hoor!! :))
Afbeelding

Plaats reactie