Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Als in 2015 de nieuwe BMW 7 Serie verschijnt zal BMW de lat weer een flink stuk hoger leggen. Met een slank design, lichtgewicht constructie, de modernste motoren en gestegen comfort zal de nieuwe 7 Serie weer de maatstaf zijn in de luxe klasse.
Na veel technische en directievergaderingen hebben ze bij BMW besloten veel Carbon delen (CRFP) toe te passen in het nieuwe vlaggeschip. Maar ze willen nog niet zover gaan als bij het project i waarbij de volledige carrosserie van dit materiaal is gemaakt. Samen met aluminium en hoogwaardig staal zal Carbon deel gaan uitmaken van de dragende structuur. Hiermee zal het gewicht naar beneden gaan en de carrosseriestijfheid omhoog. BMW zal dit materiaal in samenwerking met SGL Carbon gaan produceren. De nieuwe BMW 7 Serie zal het eerste model zijn dat op dit nieuwe modelplatvorm, 35up genaamd, is gebaseerd. Dit platvorm zal voor alle achter- en vierwielaangedreven BMW’s gebruikt gaan worden. Van de volgende 3 Serie tot en met de nieuwe 7 Serie. Voor nog meer veercomfort zal het nu op de achteras leverbare luchtveersysteem ook op de vooras leverbaar worden. Uiteraard zullen de modellen ook in verlengde uitvoering op de markt komen. Vooral in de Verenigde Staten en China is hier veel vraag naar.
Nadat de concurrenten het niet schuwen om vier-cilindermotoren in hun toplimousines te stoppen zal BMW met de volgende generatie 7 Serie niet achterblijven. Dit zal dan een 730i worden met een vier-cilinder turbo motor die ongeveer 260 pk zal gaan leveren. Genoeg? Zeker als je bedenkt dat deze twee liter motor een auto moet voortbewegen die ongeveer 200 kilo lichter is dan zijn voorganger. Een definitieve beslissing hierover is echter nog niet gevallen. De drie liter zes-cilinder in de 740i gaat waarschijnlijk van 326 naar 340 pk en de 4,4 liter V8 uit de 750i gaat naar ongeveer 462 pk. Daar komen nog drie diesels bij (730d, 740d, 750d). Bij deze motoren zal niet veel veranderen met respectievelijk 260, 315 en 385 pk. Wel volledig nieuw zal de 12-cilinder worden. Het gaat wel weer een bi-turbo uitvoering worden maar het vermogen zal stijgen naar ongeveer 571 pk. Het koppel zal stijgen naar een verpletterende 900 Nm. De huidige ActiveHybrid zal plaats gaan maken voor een soort plug-in oplossing. Wel in combinatie met een krachtige zes-cilinder benzine motor. Georg Kacher van AutomobileMag.com heeft het zelfs nog over een M770i xDrive M Performance model met 475 pk. Deze zou zelfs nog als laatste F01 kunnen komen. Dit lost gelijk het probleem van BMW op dat ze geen ”echte” M7 uitbrengen. Een M Performance model is al een heel stuk sportiever dan een gewone 7 Serie, maar niet zo “hard core” als een M. De krachtoverbrenging zal bij de 7-er via een nieuwe, door ZF ontwikkelde, 9-traps automaat gaan. Het verbruik zal over de hele linie weer flink dalen. De zuinigste diesel moet strak gemiddeld 1 op 20 kunnen halen. Maar ook de benzine motoren worden efficiënter.
De nieuwe BMW 7 Serie wordt ontworpen onder leiding van karim Habib, die sinds 1 juni 2012 de afdeling BMW-Design onder zijn hoede heeft. Hij moet ervoor zorgen dat de moedige 7 Serie van Chris Bangle en de elegente huidige 7 Serie vergeten wordt met de komst van de nieuwe 7 Serie (intere benaming G11). Alles moet kloppen. De proporties, de lijnvoering, de stijlelementen en het voorzichtige gebruik van chroomdelen. De nieuwe BMW 7 Serie zal eind 2015 worden geïntroduceerd.
Bron: AutoBild
Na veel technische en directievergaderingen hebben ze bij BMW besloten veel Carbon delen (CRFP) toe te passen in het nieuwe vlaggeschip. Maar ze willen nog niet zover gaan als bij het project i waarbij de volledige carrosserie van dit materiaal is gemaakt. Samen met aluminium en hoogwaardig staal zal Carbon deel gaan uitmaken van de dragende structuur. Hiermee zal het gewicht naar beneden gaan en de carrosseriestijfheid omhoog. BMW zal dit materiaal in samenwerking met SGL Carbon gaan produceren. De nieuwe BMW 7 Serie zal het eerste model zijn dat op dit nieuwe modelplatvorm, 35up genaamd, is gebaseerd. Dit platvorm zal voor alle achter- en vierwielaangedreven BMW’s gebruikt gaan worden. Van de volgende 3 Serie tot en met de nieuwe 7 Serie. Voor nog meer veercomfort zal het nu op de achteras leverbare luchtveersysteem ook op de vooras leverbaar worden. Uiteraard zullen de modellen ook in verlengde uitvoering op de markt komen. Vooral in de Verenigde Staten en China is hier veel vraag naar.
Nadat de concurrenten het niet schuwen om vier-cilindermotoren in hun toplimousines te stoppen zal BMW met de volgende generatie 7 Serie niet achterblijven. Dit zal dan een 730i worden met een vier-cilinder turbo motor die ongeveer 260 pk zal gaan leveren. Genoeg? Zeker als je bedenkt dat deze twee liter motor een auto moet voortbewegen die ongeveer 200 kilo lichter is dan zijn voorganger. Een definitieve beslissing hierover is echter nog niet gevallen. De drie liter zes-cilinder in de 740i gaat waarschijnlijk van 326 naar 340 pk en de 4,4 liter V8 uit de 750i gaat naar ongeveer 462 pk. Daar komen nog drie diesels bij (730d, 740d, 750d). Bij deze motoren zal niet veel veranderen met respectievelijk 260, 315 en 385 pk. Wel volledig nieuw zal de 12-cilinder worden. Het gaat wel weer een bi-turbo uitvoering worden maar het vermogen zal stijgen naar ongeveer 571 pk. Het koppel zal stijgen naar een verpletterende 900 Nm. De huidige ActiveHybrid zal plaats gaan maken voor een soort plug-in oplossing. Wel in combinatie met een krachtige zes-cilinder benzine motor. Georg Kacher van AutomobileMag.com heeft het zelfs nog over een M770i xDrive M Performance model met 475 pk. Deze zou zelfs nog als laatste F01 kunnen komen. Dit lost gelijk het probleem van BMW op dat ze geen ”echte” M7 uitbrengen. Een M Performance model is al een heel stuk sportiever dan een gewone 7 Serie, maar niet zo “hard core” als een M. De krachtoverbrenging zal bij de 7-er via een nieuwe, door ZF ontwikkelde, 9-traps automaat gaan. Het verbruik zal over de hele linie weer flink dalen. De zuinigste diesel moet strak gemiddeld 1 op 20 kunnen halen. Maar ook de benzine motoren worden efficiënter.
De nieuwe BMW 7 Serie wordt ontworpen onder leiding van karim Habib, die sinds 1 juni 2012 de afdeling BMW-Design onder zijn hoede heeft. Hij moet ervoor zorgen dat de moedige 7 Serie van Chris Bangle en de elegente huidige 7 Serie vergeten wordt met de komst van de nieuwe 7 Serie (intere benaming G11). Alles moet kloppen. De proporties, de lijnvoering, de stijlelementen en het voorzichtige gebruik van chroomdelen. De nieuwe BMW 7 Serie zal eind 2015 worden geïntroduceerd.
Bron: AutoBild
- Sjonnie
- Club Member Sponsor
- Berichten: 5819
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:01
- Ik bezit: een E38
- Locatie: E61 525d Touring
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Wow! Da's een mooi karretje! Achterlichten moet ik een beetje aan Lexus ofzo denken? Maakt niet uit verder...zet maar neer!
x '95 E36 328i Cabrio
x '98 E38 728iA
x '97 E36 318i Touring
x '81 E23 735iA
x '00 E39 530dA Touring
x '98 E38 728iA
x '02 E46 330d Touring
x '04 E61 525iA Touring
x '04 E46 318i Touring
x '00 E38 735iA
v '08 E61 525dA Touring
-
- Club Member
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
* Zucht * kwam er maar eens een bak geld vrij.
E38 740i 2001 Titansilber
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.
-
- Club Member
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 19:13
- Ik bezit: Ik bezit...
- Locatie: wormer
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Erg mooi, maar de achterlichten doen mij te veel aan een ford denken.
elke uil is ooit een uilskuiken geweest
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Hmmm, in 2015 loopt het huidige leasecontract af....
- Hendrikseven
- Club Member
- Berichten: 8915
- Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:28
- Ik bezit: een E66
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Zo dan das wel een hele mooie, weet alleen niet of hij er uiteindelijk ook zo uit komt te zien maar deze mag wel bij mij op de oprit!!
BMW E66 740Li Individual
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace
BMW E70 X5 3.0d High Executive M-Pakket
Yamaha YZF 1000R Thunderace
-
- Club Member
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
- Ik bezit: een E32
- Contacteer:
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Deze is wel heul erg mooi zeg. Ik hoop dat ie zo in productie gaat
0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
Mercedes Benz CLS 500
Mercedes Benz CLA 250e Shooting Brake
E88 lci 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728
Mercedes Benz CLS 500
Mercedes Benz CLA 250e Shooting Brake
E88 lci 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
Was ook mijn eerste gedachte: Ford MondeoJohnnie Turbo schreef:Erg mooi, maar de achterlichten doen mij te veel aan een ford denken.
Alhoewel hij er in het echt wel veel dikker uit zal zien
Re: Perfecter dan ooit: de nieuwe BMW 7 Serie (G11)
waren ze daar maar een paar jaar geleden al mee begonnen!bimmerfrits schreef: Alles moet kloppen. De proporties, de lijnvoering, de stijlelementen en het voorzichtige gebruik van chroomdelen.