BMW Group kiest voor NedCar voor productie MINI

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
bimmerfrits

BMW Group kiest voor NedCar voor productie MINI

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

De kogel is door de kerk: BMW Group gaat in Born (Limburg) MINI’s produceren. Een productie van 60.000 tot 90.000 auto’s per jaar moet goed mogelijk zijn in de NedCar autofabriek van VDL.

Afbeelding

In de Engelse pers was al onrust ontstaan over de gevolgen van MINI productie buiten Engeland. BMW heeft er echter voor gekozen om de bestaande Mini-fabrieken in Engeland (Oxford, Swindon en Hams Hall) ook verder uit te breiden. In totaal investeert BMW sinds vorig jaar 750 miljoen pond in deze fabrieken.

Afbeelding

Dat BMW de samenwerking aangaat met VDL (Eigenaar NedCar) ligt voor de hand. BMW was op zoek naar een moderne productiefaciliteit buiten het Verenigd Koninkrijk maar wat er wel in de buurt ligt. NedCar voldoet aan deze eis en ligt bovendien ook nog eens op een steenworp afstand van Duitsland. Lees verder op http://www.MINIblog.nl

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23182
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW Group kiest voor NedCar voor productie MINI

Ongelezen bericht door 760i »

Is dat dan het enige model dat ze daar gaan bouwen?
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

JaNo

Re: BMW Group kiest voor NedCar voor productie MINI

Ongelezen bericht door JaNo »

Dat is nou jammer, anders had ik wel even in de pen kunnen klimmen naar mijn grote baas ;;) voor een rondleiding als BMW daar de poorten opend. Wim van der Leegte is trouwens ook een trouwe 7 serie rijder.

Plaats reactie