BMW i7

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

BMW i7

Ongelezen bericht door Kees »

bmw_i7.jpg

Luxe toplimousines krijgen gezelschap van elektrisch aangedreven varianten.
Bij BMW is het de i7 die deze rol mag vervullen.
München gaat niet zomaar voor een elektrisch aangedreven 7-serie, maar voor een uiterst opvallend losstaand model.

BMW houdt er niet bepaald een eenduidig beleid op na als het gaat om het elektrificeren van zijn aanbod.
Het begon ooit met de i3 en i8, die als losstaande modellen op de markt kwamen, maar inmiddels is de aanpak veranderd.
Onder het motto ‘The Power of Choice’ wil BMW zoveel mogelijk keuze bieden.
Wie een auto met verbrandingsmotor, een plug-in hybride of een volledig elektrisch type wil, moet naar hetzelfde model kunnen kijken.
Dat bewijst de fabrikant bijvoorbeeld met de iX3, in wezen een X3 met een elektrische aandrijflijn.
Op wat onderscheidende elementen na zijn ze uiterlijk vrijwel identiek. Datzelfde geldt voor de i4 en de i3.
Dat worden respectievelijk de elektrische aangedreven 4-serie Gran Coupé en 3-serie.
Hoger in het gamma gaat het er echter anders aan toe.
De onlangs onthulde iX is immers een SUV van X5-formaat, maar komt puur en alleen met elektrische aandrijving op de markt.
In de topklasse, waar we nu de 7-serie en X7 treffen, kiest BMW dezelfde afwijkende benadering.

De BMW i7 wordt namelijk niet zomaar een elektrisch aangedreven 7-serie, maar echt een losstaand model.
Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat-ie zijn basis niet deelt met de volgende 7-serie. Het platform van de iX ligt meer voor de hand.
Met de iX liet BMW al zien dat het niet bang is om met een extravagant vormgegeven auto te komen en datzelfde geldt voor de i7.
Hoewel klassieke 7-serie-lijnen er nog wel in doorschemeren, wijkt vooral de voorzijde compleet af van het bekende.
De koplampen zitten opvallend laag in de behoorlijk schuin aflopende neus en de kenmerkende twee ‘nieren’
die normaal los van elkaar staan, vormen nagenoeg één grote grille.
Opvallend is het zeker, maar het oogt minder druk dan we momenteel gewend zijn van BMW.
Ook de achtersteven wordt waarschijnlijk een vrij minimalistisch getekend geheel.
Uiteraard zijn er ook diverse blauwe accenten die kenmerkend zijn voor de i-reeks.
Wie die liever achterwege laat, krijgt daartoe vast de mogelijkheid. Dat kan bij de iX immers ook.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door snoep »

Leverbaar vanaf 2022 dacht ik. Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door Kees »

Design zal wel weer even wennen zijn ;-)
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

s2sw
Intensieve gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 10 mar 2010, 21:56
Ik bezit: een F01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door s2sw »

De neus kan lager omdat je bij een elektrisch aangedreven wagen omdat je geen geen ~15cm ruimte onder de motorkap en het motorblok moet houden in verband met de voetgangersveiligheid.

"Wie een auto met verbrandingsmotor, een plug-in hybride of een volledig elektrisch type wil, moet naar hetzelfde model kunnen kijken."
Is een opmerkelijke filosofie, de opbouw van een EV is wel significant anders dan een voertuig met verbrandingsmotor. Een body ontwikkeld voor gebruik met een normale aandrijflijn kan eigenlijk nooit optimaal werken voor een EV.
Mercedes heeft dit ook gedaan met de EQC en GLC, met als gevolg dat de EQC (EV) circa 150kg meer weegt dan noodzakelijk omdat de body niet geoptimaliseerd is voor de EV aandrijflijn. In de ontwikkeling is het natuurlijk wel significant goedkoper om voor alle aandrijvingen dezelfde body te ontwerpen.
BMW 745i - Schwarz II - 12-1983
Maserati Quattroporte - Verde Emerald - 02-2009
Porsche Boxster S 3.2 - 08-2005
Porsche Taycan 4S - Dolomietzilver - 02-2021

Gebruikersavatar
kraftbayer
Professional
Berichten: 5505
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Turnhout (Belgie)

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door kraftbayer »

Blijkbaar heeft de ontwerper van Rolls Royce deze auto ontworpen want er zit veel vergelijk in.
Alleen hebben ze er een beetje een BMW grille in willen werken.
Het zal wennen worden voor wie ooit zo een auto wil of kan kopen want veel echte BMW kenmerken sitten er niet meer op.
Je ziet duidelijk dat ze op de Aziatische afzetmarkt werken want daar willen ze zulke rare auto's.
En dat is het belangrijkste om winst te maken.
In Europa gaan we ze volgens mij niet echt veel tegenkomen in de toekomst.
Je merkt het al met de huidige 7 serie.
Veel kom je er niet tegen.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

BartM3
Intensieve gebruiker
Berichten: 538
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 20:03
Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door BartM3 »

Een stuk mooier dan de huidige 7 als je het mij vraagt...

Gebruikersavatar
Sjonnie
Club Member Sponsor
Club Member Sponsor
Berichten: 5819
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:01
Ik bezit: een E38
Locatie: E61 525d Touring

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door Sjonnie »

Oh, ik vind het juist andersom!

x '95 E36 328i Cabrio
x '98 E38 728iA
x '97 E36 318i Touring
x '81 E23 735iA
x '00 E39 530dA Touring
x '98 E38 728iA
x '02 E46 330d Touring
x '04 E61 525iA Touring
x '04 E46 318i Touring
x '00 E38 735iA
v '08 E61 525dA Touring

Gebruikersavatar
AndréM
Bestuur Club
Bestuur Club
Berichten: 598
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:14
Ik bezit: een F02
Locatie: Westland

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door AndréM »

Het zal wennen zijn, maar ik heb nu toch sterke voorkeur voor de huidige 7-serie. Met de grote facelift grille (in zwart) en M-pakket.
BMW 760 Li Individual M (F02)
BMW 750 iL Highline M (E38)
BMW 540 I Executieve M (E34)

Henkjan
Club Member
Club Member
Berichten: 2644
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 16:12
Ik bezit: een E32
Locatie: Veluwezoom

Re: BMW i7

Ongelezen bericht door Henkjan »

Hij ziet er cool uit vind ik zo op het eerste gezicht. Die zou ik graag eens een maandje leasen :-B.

De hoofdontwerper van BMW is trouwens een Nederlander. Ik heb hier ergens een podcast interview geplaatst van BNR met hem: Adrian van Hooydonk.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Adrian_van_Hooydonk


Edit: scroll 12 berichten naar beneden voor het interview!
All cars are equal, but some cars are more equal than others 😀.

[F01] BMW 760i.
[E32] BMW 750iL 1988 (renovatie project)
[K] BMW 1200RS Tourmotor.
[F] BMW 650 Funduro.

Plaats reactie