Foto's BMW 8 Series

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door Kees »

Een vriend van me heeft in Londen in de nieuwe 8-serie gezeten,
en ook wat foto's gedeeld.
Compleet elektronisch dashboard,
Heel erg fraai!
Die wil ik jullie niet onthouden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door snoep »

Vooral de M8 zou ik wel eens willen proberen. Maar als die net zo rijdt als de nieuwe M5, is het niet mijn ding. Absurd snel maar 0,0 gevoel en emotie.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door nick wood »

Het enige wat een auto nodig heeft aan veiligheidsopties is in mijn ogen een (uitschakelbare!!) traction control en ABS. Dan heb ik het niet over kreukelzones en veiligheidsgordels, dat soort standaard spul is er gewoon.

Ik heb er echt een bloedhekel aan als een auto voor mij gaat beslissen! Automatisch remmen, automatisch inparkeren, automatisch een afspraak met de dealer maken dat het ding een beurt nodig heeft enzovoorts. Zelfs het adaptieve gedoe moet eruit, na een paar uur file denkt de bak dat ik als een bejaarde rij, nu ben ik wel zo goed als bejaard maar dat die bak mij daar op afrekent indien ik "even"een vrachtwagen combinatie voorbij wil schieten en het ding "denkt" dat ik een rustige rijder ben en het niet nodig vindt om terug te schakelen kan tot penibele situaties leiden.

Kijk, een auto begrens je niet, bouw dan geen dingen die dat nodig hebben. Van de andere kant gezien heb je als autobouwer een geweldige motor ontwikkeld die tezamen met de body en het onderstel een prachtig totaalplaatje is, en dan gooi je al die technologie weg door er een begrenzer van welke soort dan ook in te bouwen. 8-}

Voor mij, daar hoeft niemand het mee eens te zijn, maar voor mij heb ik de volgende perceptie van een auto:
  • Het moet achterwiel aandrijving zijn omdat je dan zowel met het stuur stuurt als met het gaspedaal. Vraagt wat ervaring maar over het algemeen heb je daarmee dus 2 opties om te sturen in plaats van 1. Laten we wel wezen, met voorwielaandrijving heb je ook 2 opties, onderstuur of verschrikkelijk veel onderstuur. Gas geven of remmen hebben daar bijna geen invloed op.
  • Weet je niet waar de grenzen van jouw auto liggen dan raad ik aan om die (op een veilige manier) op te zoeken. Die gigantische lege parkeerplaats van die enige winkel die nog op zondag gesloten is, is daar de aangewezen plek voor.
  • Een automaat gedraagt zich anders in gladde omstandigheden dan een handbak, in de sneeuw kan je de handbak terugschakelen (natuurlijk alleen bij achterwielaandrijving) en de koppeling rustig op laten komen om de auto in geval van een lichte slip aan de achterkant weer recht te trekken. Een automaat is niet zo ingesteld en die kan je alleen met een kickdown bewegen om terug te schakelen tenzij je een steptronic hebt. Uiteindelijk schakel je dan ook zelf. Met voorwielaandrijving (allen leuk voor lage snelheden, laten we zeggen tot 30km/h) in gladde omstandigheden heb je maar 1 keus om te voorkomen dat de achterkant van de auto aan de voorkant voorbij kan komen, GAS GEVEN! Dat komt niet altijd prettig uit, laten we zeggen meestal niet.
  • Geloof mij, op ijs doe je helemaal niets tenzij je er spijkerbanden onder hebt liggen. Dan helpt zonder spijkerbanden zelfs een 4-wiel aandrijving slechts minimaal.
  • ABS is onder gladde omstandigheden niet actief als je minder dan 30km/h rijdt, houdt daar rekening mee en de truc in dat soort omstandigheden is om de automaat in N te zetten. Dan heb je gewoon goede controle op het dode gewicht van de auto. ABS kan je met je eigen voet op het rempedaal simuleren door zogenaamd "pompend te remmen". Eigenlijk zoals ik al gezegd heb, met je voet de werking van de ABS nabootsen. Op het moment dat de zaak blokkeert even het rempedaal lossen zodat de wielen weer draaien, daarna opnieuw het rempedaal intrappen tot het wederom blokkeert, herhaal dit totdat je stil staat. Het houdt de auto bestuurbaar tijdens het remmen en eigenlijk hebben we daar geen ABS voor nodig, gewoon een bewustwoording van hetgeen ABS nu eigenlijk doet. Nou, precies het voorgaande dus!
Uiteindelijk gaat het erom hoe goed je de eigenschappen van jouw auto kent wat leidt tot een veilige rit onder welke omstandigheden dan ook.

Dát is de rede dat ik zeg dat de yup met zijn 2-ton lease-bak een gevaar op de weg is ondanks dat er 900 regel en meetsystemen in het ding zijn verwerkt. De yup denkt namelijk dat zijn auto alles kan vanwege die 900 hulpsystemen. En daar maken mensen in het algemeen een hele grote fout!

Ergo, ik vind dat al die artificiële veiligheids systemen moeten verdwijnen zodat de bestuurder weer de volledige controle oven zijn auto heeft. Ja, zelfs grootmoeder en je eigen vriend of vriendin/vrouw/man whatever. Degene waarvan je houdt! Niet te vergeten, indien je zelf niet in staat bent jouw auto, onder welke omstandigheden dan ook, onder controle te houden kan je ook heel veel schade aanrichten binnen gezinnen waarvan je nog nooit gehoord hebt.

Vage besturing, het gevoel hebben dat de auto met jou rijdt in plaats dat jij de chauffeur bent? Vergeet het! Loop er met een grote bocht omheen tenzij je van jezelf niet zeker bent of je eigenlijk wel in staat bent een auto te besturen. In mijn opinie ben je dan het rijbewijs niet waardig en moet je gaan fietsen ofzo

Zoals Emirto al de limiters heeft laten opheffen, dát is een man die weet wat hij wel en niet kan doen met zijn auto.

Ja ja, ik draaf weer door, ik meen het overigens wel oprecht! Veiligheid is een bestuurder die zijn auto door en door kent en daardoor weet hoe hij/zij bepaalde situaties kan oplossen zonder inmenging van welk regelsysteem dan ook. Voor mij is een regelsysteem wat limieten oplegd eerder een gevaar dan een voordeel.

Ik was niet van plan om een rijles voor gevorderden op het forum te zetten maar toen ik las dat de nieuwe BMW;s geen "gevoel" met de weg hebben kon ik niet anders dan dit opschrijven. Eigen ervaring in het contoleren van een auto.

Overigens wel een hele gave bak die nieuwe 8-serie!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door Kees »

Wat een fotootje al niet los kan maken ;)
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

Randy
Intensieve gebruiker
Berichten: 931
Lid geworden op: di 02 aug 2016, 20:09
Ik bezit: een F01
Locatie: Roermond

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door Randy »

Prachtige auto. Als me bitcoins en andere crypto weer meewerken haha dan komt ie er ooit haha
[*][/color] BMW E65 740i 2005
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019

captain_slow
Actieve gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:33
Ik bezit: een E32

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door captain_slow »

nick wood schreef: Ergo, ik vind dat al die artificiële veiligheids systemen moeten verdwijnen zodat de bestuurder weer de volledige controle oven zijn auto heeft.
Absoluut NIET mee eens. De 2 ongelukken die ik zelf veroorzaakt hebt, hadden voorkomen kunnen worden als de autos in het eerste geval ESP hat gehad en in het tweede geval een automatische noodrem assistent. Ik zie er zeker een voordeel van in. Ik zal ook nooit beweren dat ik een goede chauffeur ben - maar zelfs de beste rijders maken fouten, kijk maar naar de formule 1. Elke fout van de bestuurder die de auto kan verhinderen is toch mooi meegenomen.

captain_slow
Actieve gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:33
Ik bezit: een E32

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door captain_slow »

Randy schreef:Prachtige auto. Als me bitcoins en andere crypto weer meewerken haha dan komt ie er ooit haha
Je kan ook gewoon klassiek wachten tot ze goedkoper worden - een jaartje of 10, 15 wachten dan zijn ze heel betaalbaar hoor !

ivo
Bestuur Club
Bestuur Club
Berichten: 2093
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 09:51
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door ivo »

Dat groen op die M5 is echt geweldig!
De nieuwe 8 is een mooie wagen alleen die mega grill in zwart kan me niet bekoren, wellicht in een andere kleur dat het er beter uitziet? ALs je die al in een andere kleur kunt krijgen?

laurens-e39
Club Member
Club Member
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis

Re: Foto's BMW 8 Series

Ongelezen bericht door laurens-e39 »

Als ik naar de stuurwiel bediening kijk krijg ik het gevoel of ik naar een Kia stuurwiel zit te kijken.
Het design van de 8 is wel heel fraai maar vind de afwerking binnen zo op de foto niet echt een bmw gevoel geven
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012

Plaats reactie