Negatieve publiciteit voor BMW.

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door nick wood »

Ondanks het ten stelligste ontkennen omtrent het toepassen van manipulerende diesel software door BMW, welke de uitstoot waarden kan beïnvloeden, is er nu toch een onderzoek gestart.
BMW heeft tot op heden beweerd dat het niet in de voetsporen van Audi en het VAG-concern in het algemeen is getreden, toch geeft dit artikel aan dat "men" al een "fout" toegeeft wat ongeveer 11.000 auto's betreft.

Hier het artikel:

https://nos.nl/artikel/2223511-inval-bi ... tware.html

Bron: NOS.nl.

Zijn de regels te streng of is het gewoon technisch niet haalbaar om aan de (bureaucratische) normen te voldoen?

Diesel is natuurlijk niet (nooit) bedoeld voor privé gebruik maar voor tractoren en commercieel geëigende vervoersmiddelen zoals vrachauto's. Dat "het volk" (niets verkeerds bedoeld want daar hoor ik ook bij) bij voldoende afgelegde afstand per jaar een financieel voordeel kan halen door een auto met dieselmotor te rijden heeft te maken met wetgeving en belastingen. In mijn ogen heeft het geen enkele binding met een persoonlijke voorkeur voor een soort van brandstof. Zoals gezegd, eerder met een financieel aspect.

Tot zover het rationele plaatje, nu mijn mening:

Indien je niet wilt dat je jezelf aangesproken kunt gaan voelen moet je de volgende bewering van mijn kant niet lezen.

Diesel is voor boeren! Niets tegen dat vak want we hebben ze dagelijks nodig en dán kan ik mij voorstellen dat je een tractor niet door middel van 98 of zelfs 102 octaan benzine gaat laten opereren op het veld. Voor privé gebruik zou het gewoon verboden moeten worden.

Oké je hebt die laatste zin toch gelezen, bedenk daarbij dat het mijn persoonlijke mening is en dat ik niemand wil aanvallen. Indien dat zo zou zijn heb ik het heel erg slecht, ik woon namelijk in een land waar 68% van de privé voertuigen diesel verstookt.
Afbeelding

dashdot
Club Member
Club Member
Berichten: 3807
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
Ik bezit: een E38
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door dashdot »

Ik begrijp de reden voor je aversie eerlijk gezegd niet. Moderne dieselmotoren rijden prima. Dat gebruikt wordt gemaakt van fiscale voordelen lijkt me logisch daar zijn ze voor bedacht.
E38 740i 2001 Titansilber
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.

Magic Frankie
Club Member
Club Member
Berichten: 2818
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:17
Ik bezit: een E32
Contacteer:

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door Magic Frankie »

Mee eens, ik rijd sinds 4 jaar voor het eerst een diesel in mijn Alltagsauto en het bevalt me prima. Enorm veel koppel onderin en dat ie mooi zuinig is, is met circa 50k per jaar ook fijn, zeker omdat ik minimaal 900km op een tank rijd en dus niet zoveel bij de pomp hoef te staan.
0o=[ ][ ]=o0
ex E32 730i (aka de Zwitserse dame)
ex E38 735i
ex E23 728

Mercedes Benz CLS 500
Mercedes Benz CLA 250e Shooting Brake
E88 lci 118i cabriolet
Moto Morini X-cape 649 Goldwheel Edition

captain_slow
Actieve gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:33
Ik bezit: een E32

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door captain_slow »

Benzine, Diesel, LPG, hybride of elektrisch - uiteindelijk gaat het toch altijd om het geld. Ieder heeft zo zijn voorkeur, ik weet echter dat er wel degelijk Diesel fans zijn. Diesel autos worden al sind 1937 verkocht - ik heb er geen probleem mee. Dat er in Frankrijk zo veel rondrijden ligt aan het ontbreken van wegenbelasting, hier in Duitsland moet je wel minstens 20-25000 km per jaar rijden, om de extra belasting terug te verdienen.

Gebruikersavatar
Sjonnie
Club Member Sponsor
Club Member Sponsor
Berichten: 5819
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:01
Ik bezit: een E38
Locatie: E61 525d Touring

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door Sjonnie »

In mijn top 3 van fijnste auto's die ik in bezit gehad heb staat mijn E46 330d touring toch wel op plekje 2 of 3 denk ik...

Ben er ook wel fan van hoor! Vooral het enorme koppel van die dikke 6-cilinder diesel is erg verslavend.
Het vreet banden, maar wat loopt zo'n ding!

Nu rij ik in een Frans bestelbussie met een 100pk dieseltje, dat is andere koek...

x '95 E36 328i Cabrio
x '98 E38 728iA
x '97 E36 318i Touring
x '81 E23 735iA
x '00 E39 530dA Touring
x '98 E38 728iA
x '02 E46 330d Touring
x '04 E61 525iA Touring
x '04 E46 318i Touring
x '00 E38 735iA
v '08 E61 525dA Touring

Johan
Professional
Berichten: 6896
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 15:16
Ik bezit: een E32

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door Johan »

Diesel was op een bepaald punt toch ook fantastisch vanwege de lagere CO2 uitstoot? Dat er toen niet naar NOx en fijnstof gekeken werd...tja...oeps :-)

Maar BMW doet in ieder geval beter zijn best dan VW: http://www.7-forum.com/news/Diesel-Ruec ... -8404.html

Daytonawim

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door Daytonawim »

Het probleem met uitstoot cijfers is dat de meet methodes al jaren niet deugen, hierdoor lijken auto’s schoner dan zij daadwerkelijk zijn. Diesels stoten nog steeds veel roet uit, de trukendoos om door de APK te komen met je diesel, wordt regelmatig toegepast.

Maar alle gekheid op een stokje, de overheden vragen zelf om belazerd te worden. Zo ook een software truuk en je auto voldoet plotseling aan de gestelde uitstoot norm. Dat gaat er bij mij niet in, dat kan alleen als het ergens ten koste van gaat.

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door nick wood »

Helemaal mee eens!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door Kees »

Ik vind het soms een beetje gezeur, benzine of diesel, beter voor de omgeving?
Ze dragen allebei niet bij tot een beter milieu.
Waarom kijkt de overheid niet eens naar andere zaken,
bijvoorbeeld naar wat de industrie allemaal uitbraakt?
Wat dacht je van schonere vliegtuig motoren
of een APK op vliegtuigen?
Je (= kabinet) alleen steeds op auto’s richten vind ik zo’n nauwe blik,
waarmee je te makkelijk de aandacht van alle burgers trekt.
Afijn, vorig jaar rijd ik voor het eerst in mijn leven diesel,
en het bevalt prima.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

Frank87
Intensieve gebruiker
Berichten: 786
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 20:43
Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door Frank87 »

Kees dat spelletje zit simpel in elkaar. Echt beleid maken waarmee je stap voor stap in 15 - 20 jaar je economie duurzamer maakt, zal nooit geïmplementeerd worden. Dit durft een kabinet letterlijk niet. Het is heel goed mogelijk om één voor één vervuilende oorzaken te elimineren of te minimaliseren en te compenseren. Iedere laag van de bevolking en ieder bedrijf zal daar wat voor over moeten hebben.

In de praktijk echter, hebben we al jaren geen slagvaardige politiek en is het altijd maar half bakken beleid op allerlei beleidsterreinen. De automobilist is crimineel #1 dus die blijven ze pakken.

De vinger op de zere plek betekent:
- De staalindustrie en aanverwante bedrijven verplichten binnen x jaar 100% groene energie te gebruiken
- De IT sector te verplichten binnen x jaar 100% groene energie te gebruiken
- De kantoorsector, woningcorporaties en VvE's verplichten platte dakruimte te benutten voor zonnepanelen
- Nutteloze en ongebruikte gebieden aan gaan wijzen als natuurgebied, bossen planten en de natuur zijn gang laten gaan
- Inderdaad, een standpunt innemen over auto's en uitstoot, eerlijk is eerlijk.

Laten we kort op bovengenoemde punten ingaan:
- De staalindustrie en aanverwante bedrijven voelen hier niks voor en hebben hier geen zin in. Dit zijn allemaal grote ondernemingen met veel lobbymacht en ze blijven altijd buiten schot. Alleen de belastingen op onze kWh zijn al een mooi voorbeeld van voortrekkerij voor deze industrieën. Al zeg je ze dat ze hun vergroening moeten uitsmeren, niemand wil de rekening betalen ook al moeten we deze allemaal betalen.
- De IT sector verbruikt enorme hoeveelheden elektriciteit voor allerlei apparatuur. Hier hoor je niemand over. Als al deze energie groen is, scheelt dat al heel wat. Je hoort hier letterlijk NIEMAND over.
- Wat de kantoor- en woningcorporaties betreft, waarom worden eigenaren van kantoorpanden, corporaties en VvE's niet verplicht om alle platte daken te voorzien van zonnepanelen? Als dit in heel de maatschappij gaat gelden, ombouw binnen 5 jaar verplicht, zullen corporaties en pandeigenaren bepaalde afmetingen panelen massaal gaan bestellen en zo ook schaalvoordelen creëren. Hier profiteert iedereen (inclusief de fabrikant) dan van mee. We hebben HONDERD DUIZENDEN vierkante kilometers PLAT DAK in Nederland. Daar ligt nu....... bitumen :).... Zet er panelen overheen..
- We hebben in Nederland heel wat braakliggende grond waar we vroeger landbouw / veeteelt op hadden. Ook liggen er tussen steden en dorpen vaak lappen open grond waar we gewoon niks mee doen. Deze grond kan je heel eenvoudig terug aan de natuur geven, gratis CO2 opslag.

Ja en dan de auto's. Hier een heel simpel beleid:
- Diesels van voor 2000 of euronorm X niet de stad in. Uitgezonderd personenauto's, bussen, tractoren en recreatievoertuigen die voor recreatief / hobby / klassiek gebruik worden gebruikt. Extra toevoeging, een auto die volledig op PPO is omgebouwd, geldt niet als diesel.
- Benzine's zonder katalysatoren nergens de stad in. Uitgezonderd Benzinevoertuigen met een achteraf ingebouwde katalysator of als ze ouder zijn dan 01-01-1985.
- Bestelbussen diesel van voor 2000 niet de stad in. Dump ze maar in het oostblok.
Dan geldt als uitzondering, dat als iemand aan kan tonen zijn auto te hebben verschoond met modernere techniek (Euro 2 -> Euro 3) of zijn auto volledig op een alternatieve brandstof loopt, de auto ook volgens die nieuwe waardes wordt behandeld.
Als dit de kern van een autobeleid is, worden profiteurs die goedkoop een 1995 diesel willen rijden gepakt, terwijl liefhebbers alle mogelijkheid hebben om te laten zien dat het ze niet om het goedkope rijden gaat maar om de liefhebberij.

Maar welke politieke partij of gemeentepartij heeft zin in al dat werk om bovengenoemde zaken aan te pakken? Het is veel makkelijker om te zeggen: "Wij wille een schoone stat dus ouwe autos horen daar niet in tuis want die vervuilen meer."

Ik denk dat we simpelweg geen capabele bestuurders in de politiek / het kabinet hebben zitten waardoor bovengenoemde uitdaging het nooit zullen worden. Men zit er lekker op het pluche na loyaal voor een partij te hebben gewerkt en ze vinden het allemaal wel welletjes.

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Negatieve publiciteit voor BMW.

Ongelezen bericht door Kees »

Goeie samenvatting! ^:)^
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

Plaats reactie