Marktwaarde Tesla groter dan die van BMW

Hier komen alle media berichten over BMW
Plaats reactie
Wicherhenk
Club Member
Club Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Marktwaarde Tesla groter dan die van BMW

Ongelezen bericht door Wicherhenk »

Financieele Dagblad 9 juni 2017:


Autofabrikant Tesla is BMW gepasseerd op de ranglijst van meest waardevolle autoconcerns. Het aandeel Tesla staat vrijdag op de beurs in New York 1,4% hoger, waarmee de marktkapitalisatie is opgelopen tot $61,6 mrd. Daarmee is Tesla $280 mln meer waard dan het Duitse BMW, zo becijfert persbureau Bloomberg.
Pas 80.000 wagens verkocht
Tesla is nu achter Toyota, Daimler en Volkswagen de vierde automaker in de wereld, op basis van marktwaarde. In april haalde het bedrijf van Elon Musk al Ford en General Motors in. Laatstgenoemde gaf aan de stijging van Tesla 'onverklaarbaar' te vinden. Het Californische bedrijf heeft vorig jaar nog geen 80.000 wagens verkocht en in zijn korte bestaan pas twee kwartalen met winst afgesloten. GM verkocht meer dan tien miljoen voertuigen en verwacht dit jaar meer dan $9 mrd onder aan de streep over te houden.
Volgens Bloomberg is het significant dat Tesla met zijn elektrisch aangedreven wagens luxewagenmaker BMW is gepasseerd, omdat dat type bedrijven op de beurs tegen veel hogere koers-winstverhoudingen worden verhandeld dan massaproducenten als GM. De Model S Sedan en Model X van Tesla concurreren direct met de 7-series en X6 SUV van BMW.
Samenwerking met Toyota
Eerder deze week werd bekend dat Toyota alle aandelen die het bezat in Tesla heeft verkocht. Aan de samenwerking tussen de twee autofabrikanten is daarmee definitief een einde gekomen.
De Japanse autofabrikant had een aandeel van ongeveer 3% in Tesla; bij de aankoop in 2010 was dat goed voor $50 mln. Naar nu blijkt zijn de aandelen eind vorig jaar al verkocht na een evaluatie van de investeringen van het bedrijf. Die 3% zou nu overigens $1,8 mrd waard zijn.
Op de beurs staan de aandelen Tesla nu voor de vijfde achtereenvolgende dag op winst. Op $330 noteert een aandeel $93 hoger dan het gemiddelde koersdoel van door Bloomberg gepolste analisten.
E9 3.0 CSi
E24 M635CSi
E61 550i Touring
E46 330 Ci
E64 630i
E82 1M

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23174
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Marktwaarde Tesla groter dan die van BMW

Ongelezen bericht door 760i »

Raar verhaal. Een model S is misschien vergelijkbaar met een 5, maar zeker niet met een 7. En de vergelijking met een X6 vind ik ook erg enthousiast.
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Wicherhenk
Club Member
Club Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: Marktwaarde Tesla groter dan die van BMW

Ongelezen bericht door Wicherhenk »

Ik vind het ook een vreemd verhaal, maar de grote beleggers blijkbaar niet. Misschien heeft de familie Quandt inmiddels ook wel een aardig pakketje aandelen Tesla...........ik ben het met je eens dat de vergelijking van een Tesla met een 7 volledig mank gaat. Het verkoopt blijkbaar goed, maar de X6 heeft mij nooit aangesproken en vergelijkbare auto's evenmin. Maar om een X6 met Tesla te vergelijken, daar heb ik wel grote twijfel bij.
E9 3.0 CSi
E24 M635CSi
E61 550i Touring
E46 330 Ci
E64 630i
E82 1M

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Marktwaarde Tesla groter dan die van BMW

Ongelezen bericht door Kees »

Beetje zo'n WorldOnline Bubble.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

Jaap
Intensieve gebruiker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 24 jun 2010, 12:25
Ik bezit: een E38

Re: Marktwaarde Tesla groter dan die van BMW

Ongelezen bericht door Jaap »

Is inderdaad een bubble.
Dat klapt vanzelf (put opties kopen!).

Johan
Professional
Berichten: 6896
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 15:16
Ik bezit: een E32

Re: Marktwaarde Tesla groter dan die van BMW

Ongelezen bericht door Johan »

Kost zo een ding zonder subsidie dan net zoveel als een 7? Zou zomaar kunnen in de USA.

Plaats reactie