BMW doopt 760Li in M-sausje

Hier komen alle media berichten over BMW
bimmerfrits

BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door bimmerfrits »

We moeten de BMW 7 Forum lezers direct teleurstellen: dit is niet de vaak voorspelde BMW M7, maar ‘gewoon’ :D een 760Li die door BMW’s M-divisie van een bijzonder uiterlijk is voorzien.

De BMW 760Li V12 “M” wordt gepresenteerd op een beurs in –hoe kan het ook anders- het Midden-Oosten, waar ongetwijfeld genoeg redenen zijn om je lange Siebener nog iets te willen onderscheiden van alle anderen. Om te beginnen krijgt de auto een optisch pakket dat onder meer bestaat uit een voor- en achterbumper die ook op de ‘gewone’ optielijst te vinden zijn. Voor de gelegenheid worden die onderdelen echter ontdaan van hun aanzienlijke chroomstrips, om plaats te maken voor zwarte panelen.

Dezelfde ‘ontchroming’ komen we ook tegen op alle andere plekken waar het spiegelende metaal zich normaal gesproken bevindt op BMW’s topmodel. De raamlijsten, de strip op de achterklep en zelfs de grille zijn bij de sportieve 7 dus eveneens zwart. Om het geheel af te maken wordt de auto gespoten in opvallende tinten als ‘Imola Red’, ‘Silverstone II’ of ‘Monte Carlo Blue’.

Aan de binnenzijde vinden we eveneens veel zwarte panelen terug, alleen ging het hier ten koste van hout in plaats van chroom. Kleurrijk is het hier ook: het leer kan naar keuze worden uitgevoerd in oranje, blauw, rood of zwart, in alle gevallen afgewerkt met kleurrijk M-stiksel.

Wie zo’n opvallende slee wel ziet zitten moeten we teleurstellen: de auto blijft voorbehouden aan de Arabieren. Voor iets soortgelijks zul je je dus moeten wenden tot de optielijst, al zal je de M-badge er dan zelf op moeten plakken. Of je wacht tot de droom van M's topman Albert Biermann uitkomt, en er een echte M7 komt...

Hier een paar pica's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bron:Autoweek

Johan
Professional
Berichten: 6896
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 15:16
Ik bezit: een E32

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door Johan »

Toch heb ik nog steeds zoiets dat als je een M wil je gewoon een M3 of M5 moet nemen. Hoewel deze in het blauw toch wel dik is...

Bram
Spammer
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 18:24
Ik bezit: een E38

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door Bram »

Zo..... Doe mij maar die Estoril blauwe B-)
* 730i bj. 1994
* 728i Executive bj. 1999
* 740i Individual bj. 2000

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23173
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door 760i »

Als ik ooit een F01 mag bezitten, zal ik zeker de chromen delen aan de zijkant zwart maken. Ik vind dat echt véél mooier B-) Voor de rest is deze uitvoering gewoon dik natuurlijk. En een bezoekje aan Hamman of G-Power geeft je waarschijnlijk meer vermogenswinst dan dat de M afdeling je zal geven ;)
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

ivo
Bestuur Club
Bestuur Club
Berichten: 2093
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 09:51
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door ivo »

Vermogen went, je kunt in ieder geval nooit genoeg hebben. Maar om nu te zeggen dat ze slecht bedeeld zijn :D
Die blauwe ziet er wel errug gaaf uit.... B-)

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door nick wood »

Waarom vind niemand die tomatensoep-kleur mooi? =))
Afbeelding

Bram
Spammer
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 18:24
Ik bezit: een E38

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door Bram »

Heeft teveel weg van de kleur die op de nieuwe Dodge Challenger zit.
* 730i bj. 1994
* 728i Executive bj. 1999
* 740i Individual bj. 2000

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door nick wood »

En?? Is de Dodge Challenger geen vette auto dan? Tomatensoepkleur of niet....
Afbeelding

GJS
Intensieve gebruiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 23:45
Ik bezit: een E38
Locatie: Stww

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door GJS »

Supermooi!

Zo zou ik een 7 zo kunnen bestellen als ik de mogelijkheid had, dat sporttakken is zoiezo erg dik, zonder chrome is het net een slag sportiever. Kleur vind ik hier in blauw rustiger en beter bij een 7 passen dan dat schreeuwerige rood.

Als er over een jaar of 8 zo 1 te koop staat, zelfs in het rood, kriebelt het vast een beetje B-)
Best in Life is 7's Drive!!


Afbeelding

- EX 1990 E32 730iA
- EX 1995 E38 740iA
- EX 1999 E38 740iAL Highline

- 2006 E66 760Li Individual

Bram
Spammer
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 18:24
Ik bezit: een E38

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door Bram »

nick wood schreef:En?? Is de Dodge Challenger geen vette auto dan? Tomatensoepkleur of niet....
De oude Challengers zijn vet, maar die nieuwe vindt ik nou weer helemaal niks. En dan beginnen we nog niet over de materiaal keuze...

En dat is het eerste waar ik aan dacht toen ik die kleur zag, het lijkt precies op de Dodge Challenger kleur.
* 730i bj. 1994
* 728i Executive bj. 1999
* 740i Individual bj. 2000

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door nick wood »

Uhh, moeten we het echt gaan hebben over de materiaalkeuze in Amerikaanse auto's? Iedereen weet dat het plastic-fantastic is ... Waarom denk je dat die Amerikanen zo gek zijn op Europese auto's?

Waar ik nog wel steeds een aanhanger van ben is de leuze: "There is no substitude for cubic inches"!
Afbeelding

betonklinker

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door betonklinker »

Tja... niet raar dat de introductie in het verre oosten is... De meeste exclusieve auto's worden verkocht in het verre oosten en bij de arabieren. Van de week nog op de radio.. Bentley heeft nog nooit zo goed gedraaid.. 10.000 auto's inmiddels per jaar van de band, bestellen kan maar wachttijd van 4 jaar!!!! En 70 procent is verkocht in die hoek (oosten/arabieren)... tja centjes =))

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door nick wood »

Toen we met de club in Munchen waren en de fabrieken waar de 6 en 7 gebouwd worden bezochten zaten er op de auto's die op de "band" stonden opvallend veel stickers met de bestemming China, Korea en de Arabische staten. Daarna kwam Amerika en 1 op de 8 auto's was voor de Europese markt.
Afbeelding

bas

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door bas »

Johan schreef:Toch heb ik nog steeds zoiets dat als je een M wil je gewoon een M3 of M5 moet nemen. Hoewel deze in het blauw toch wel dik is...

ttu3500
Actieve gebruiker
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 17 okt 2012, 16:40
Ik bezit: een F01
Locatie: Phoenix, Arizona

Re: BMW doopt 760Li in M-sausje

Ongelezen bericht door ttu3500 »

Hier in de VS zijn de M modellen enorm gewild, er staan hier bij de dealer alle M modellen op voorraad. Het mooiste is nog de populariteit van de Alpina B7, van de E65 zie je er best veel en de dealer hier heeft 2 F01 B7's op voorraad. Best bizar. Zal een foto plaatsen van een bedrijf naast de BMW dat diverse merken heeft als dealer waaronder Bentley, Rolls Royce, Lambo, Maserati, Audi, Ferrari etc. geen half werk verzeker ik je!!!!
Afbeelding


Afbeelding

Plaats reactie