M8 GC competition package

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: M8 GC competition package

Ongelezen bericht door Kees »

Op de ALV ben ik gekozen als voorzitter.
Dat betekent dat ik eindverantwoordelijk ben voor de club en ook aansprakelijk voor de club.
Ik ben er voor de club en vooral voor de leden, en voor alle leden.
Iedereen mag mij benaderen, iedereen mag met mij overleggen, en met iedereen wil ik van gedachte wisselen.
Sommige doen dit per mail, anderen per telefoon, en veel leden vinden het helemaal niet nodig.

De BMW7Club een club voor leden door leden, en we doen zoveel mogelijk dingen samen.
Voorbeelden:
- We hebben een secretaris die de ledenadministratie bij houdt, en alle informatie die nodig is voor de kamer van koophandel.
- We hebben een penningmeester en accountant, die de financiën beheert,
verslag uitbrengt, en zorgt dat ieder jaarverslag wordt goedgekeurd.
- We hebben hulp bij het maken van kalenders, en iedereen mag foto’s aanleveren,
- we hebben hulp van leden die een tourtocht uitzetten,
- we hebben donateurs,
- we hebben moderators,
en zo draagt ieder een steentje bij.
En bedenk wel, het is allemaal vrijwilligers werk waar leden een hoop vrije tijd in steken.
Dat is denk ook de kracht van deze club.
Alles is transparant, alles wordt gedeeld op de ALV, en alle leden mogen onderwerpen of ideeën aandragen.

We hebben ook een forum om ervaringen en kennis te delen.
Ook hier hebben we een aantal vrijwilligers die zorgen dat het forum op orde blijft.
Afgelopen half jaar is bij mij de Corona hard ingeslagen.
Ik heb veel familie verloren, en heb in korte tijd meer dan 10 begrafenissen gehad. Dat hakt er best in kan ik je zeggen.
Omdat ik niet elke dag op het forum aanwezig kan zijn heb ik de moderators gevraagd om wat meer op te letten.
En daar ben ik ze dankbaar voor.

Wat ik wel heel belangrijk vind is respect, en daar til ik zwaar aan.
Als je de topics “van de voorzitter” volgt, dan weet je dat inmiddels wel.
Het forum biedt een heleboel vrijheid, maar niet onbeperkt.
Op deze club scheld je elkaar niet uit, je beledigt elkaar niet, je kraakt elkaar niet af, en nagelt elkaar niet aan de schandpaal.
Daar heb ik persoonlijk ook een enorme hekel aan. Respect voor elkaar vind ik belangrijk.
Daarom hebben we een aantal forum regels opgesteld.
Wordt iemand persoonlijk aangevallen, of wordt er schuttingtaal gebruikt, dan kunnen er berichten worden verwijderd.
Dat is niet persoonlijk op iemand gericht maar ter bescherming van de leden, ter bescherming van de club en van het forum.
We kunnen ook contact opnemen met de schrijver, en kijken of het ook anders geformuleerd kan worden.
We kunnen helpen met het goed opstellen van een bericht of topic.
Dreigt een topic uit te draaien op een grote ruzie, en leidt het verder tot niets, dan kunnen we een topic ook sluiten.
Je ziet hier inderdaad niet altijd wat er achter de schermen gebeurt,
omdat we met leden persoonlijk contact hebben, en privé blijft ook altijd privé.

De boodschap is eigenlijk heel simpel:
Het is een hobby club, en het moet leuk blijven.
Ik voel me ook echt verantwoordelijk voor de club, en steek er ook een geweldige hoeveelheid vrije tijd in
om het ieder naar de zin te maken en leuke dingen te doen.
Energie steken in negativiteit, in zaken die nergens toe bij dragen, probeer ik te vermijden.
Ik steek liever mijn energie in leuke dingen, en doe dat dan ook met veel passie.
Dus dat kun je van mij verwachten.
Dankjewel.
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: M8 GC competition package

Ongelezen bericht door Kees »

Weet je wat ik nu zo mooi vind van deze club?
We helpen elkaar, en steunen elkaar, ook in moeilijke tijden of bij begrafenissen.
We hebben een brochure ontwikkeld voor alle clubs,
die zo goed is gevallen bij BMW dat ze deze willen bekostigen.
We hebben mensen en sponsors geholpen tijdens de Corona crisis.
We hebben belangeloos een crowd funding actie opgezet.
Dat doen we geruisloos, maar is toch opgemerkt door een heleboel mensen.
Ik heb veel reacties mogen ontvangen in de trend van “wat bijzonder dat jullie dat doen als club”,
en wat een gave club hebben jullie.
We hebben een goede naam binnen BMW, bij BMW AG, en bij bedrijven om ons heen.
Dat vind ik gaaf, en ik ben er bijzonder trots op dat we dat als kleine club toch maar samen hebben bereikt,
en vooral samen hebben bereikt!
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

Wicherhenk
Club Member
Club Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 10:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Arnhem

Re: M8 GC competition package

Ongelezen bericht door Wicherhenk »

@Kees: als 'gewoon' lid van onze club wil ik even zeggen, dat je jou rol als voorzitter heel goed vervult en dat is eigenlijk al een understatement. Af en toe treedt er een kleine polemiek op het forum op, waarbij, bijvoorbeeld, de standpunten hoe je een auto in perfecte conditie zou moeten houden zacht gezegd wat uiteenlopen. Dat is helemaal niet erg, maar inderdaad, zoals jezelf terecht opmerkt, wel met respect naar elkaar. De ene heeft een BMW voor weinig gekocht en probeert deze met beperkte middelen te perfectioneren, terwijl een ander een exemplaar in nieuwstaat heeft en alleen OEM onderdelen goed genoeg zijn. Voor beiden is wat te zeggen, maar we blijven ieders benadering van 'Freude am Fahren' wel respecteren.

Als eerder gezegd: ik heb de BMW-avonturen van Randy altijd met heel veel plezier gelezen. Voor mij is/was hij een gerespecteerd lid, mede met het oog op zijn verleden.
E9 3.0 CSi
E24 M635CSi
E61 550i Touring
E46 330 Ci
E64 630i
E82 1M

Plaats reactie