Extreme BMW

Plaats reactie
snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Extreme BMW

Ongelezen bericht door snoep »


Gebruikersavatar
kraftbayer
Professional
Berichten: 5505
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Turnhout (Belgie)

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door kraftbayer »

Leuk speelgoed.
Al ben ik niet zo een fan van de allerlaatste bouwjaren met de motor van de E46 M3 in.
Veel dure problemen op gehad.
Eigenlijk BMW onwaardig.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

Jaap
Intensieve gebruiker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 24 jun 2010, 12:25
Ik bezit: een E38

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door Jaap »

Echt waar? Ik dacht dat die S54's wel betrouwbaar waren (alleen vaak kleppen stellen)?
Wat voor problemen waren dat?

Johan
Professional
Berichten: 6896
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 15:16
Ik bezit: een E32

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door Johan »

Top issues van de S54 zijn volgens mij drijfstanglagers en de vanos.

Gebruikersavatar
kraftbayer
Professional
Berichten: 5505
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Turnhout (Belgie)

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door kraftbayer »

Bij de laatste ZM3 en motoren vliegt de cilinderkoppakking er regelmatig door.
Net zoals bij de E46 M3.
Zo heb ik er al verschillende moet herstellen vroeger
Je hoort dan een raar motorgeluid dat je eigenlijk niet kan thuiswijzen.
De auto blijft wel zijn vermogen houden en geeft soms hele rare storingen als je die dan uitleest.
Eigenlijk moet je dan een ganse interventie doen met speciale cilinderkopbouten wel je de zaak echt in orde hebben.
Oliepompen zijn ook een delicaat iets.
Normaal moet je die elke 100.000 Km vervangen.
Samen met de drijfstanglagers.
Dingen die eigenlijk bij de E36 M3 3.2 gewoon geen problemen gaven.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

Jaap
Intensieve gebruiker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 24 jun 2010, 12:25
Ik bezit: een E38

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door Jaap »

Ah ja drijfstanglagers en vanos zijn idd bekend.
De cilinderkoppakking wist ik niet.

Gebruikersavatar
Kees
Bestuur, Voorzitter
Bestuur, Voorzitter
Berichten: 3175
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 08:44
Ik bezit: een G11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door Kees »

Wacht even,
voordat we wat minpuntjes gaan opsommen
is deze coupé beslist niet BMW onwaardig.
Ik vind het een van de mooiste coupé die er rond rijden, wat een droomwagen.
Prachtig design en cockpit, en opvallend fraaie midden console.
Als je hier in rond rijdt zit je volgens mij met een smile van oor tot oor,
ik wel in ieder geval!
Voorzitter BMW 7-Series Club Nederland

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door snoep »

kraftbayer schreef:
di 29 okt 2019, 20:05
Bij de laatste ZM3 en motoren vliegt de cilinderkoppakking er regelmatig door.
Net zoals bij de E46 M3.
Dan heb je het over de S54 en niet over de S50 motor neem ik aan. De laatste is immers behoorlijk hufterproof en zie ik ook nog regelmatig op circuits.

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door snoep »

Joost heeft meegereden in de oranje E36 M3. De S50 motor van deze auto wordt heel vaak zeer zwaar belast. En het enige wat de eigenaar na een mishandeling doet, is het olie en waterpeil checken.


youtu.be/vr8fVuZtwYg

Gebruikersavatar
kraftbayer
Professional
Berichten: 5505
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
Ik bezit: een E38
Locatie: Turnhout (Belgie)

Re: Extreme BMW

Ongelezen bericht door kraftbayer »

snoep schreef:
wo 30 okt 2019, 22:00
kraftbayer schreef:
di 29 okt 2019, 20:05
Bij de laatste ZM3 en motoren vliegt de cilinderkoppakking er regelmatig door.
Net zoals bij de E46 M3.
Dan heb je het over de S54 en niet over de S50 motor neem ik aan. De laatste is immers behoorlijk hufterproof en zie ik ook nog regelmatig op circuits.
Het gaat hem inderdaad over de S54 motoren.
We hebben deze vroeger ook niet gebruikt in onze circuitauto's omdat ze veel te fragiel waren zonder veel aanpassingen.
Als je in de running bent voor zo een Z3 M coupe zorg dan dat je een S50 versie koopt.
Of houd een hoop centen opzij om de S54 in orde te zetten zodat die zo sterk is als een S50 ;)
Dan blijf je blij.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

Plaats reactie