M6 gran coupe competition package

Plaats reactie
Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23174
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: M6 gran coupe competition package

Ongelezen bericht door 760i »

Een 7 heeft een totaal andere karakteristiek. Ik zou wel zeker adviseren proef te gaan rijden.
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

minuteman
Club Member
Club Member
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 13 nov 2020, 23:31
Ik bezit: géén 7 serie, ik ben zoekende

Re: M6 gran coupe competition package

Ongelezen bericht door minuteman »

Dat heb ik wel al gedaan hoor, een 760 met luchtvering en adaptive drive van 2005 en dat reed al erg strak maar echt gas gegeven heb ik er nog niet mee.
BMW 760i
BMW X5d
BMW 316Ti Compact
BMW R1150r Rockster

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23174
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: M6 gran coupe competition package

Ongelezen bericht door 760i »

Voor een bolide van dik twee ton blijft het voor mij erg indrukwekkend hoe ‘smooth’ het allemaal gaat als je kickdown geeft. Ik heb ook in een M5 (E39, E60, F10 en F90) gereden en dat gaat natuurlijk als een kogel, maar dan veel rauwer.
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Randy
Intensieve gebruiker
Berichten: 931
Lid geworden op: di 02 aug 2016, 20:09
Ik bezit: een F01
Locatie: Roermond

Re: M6 gran coupe competition package

Ongelezen bericht door Randy »

Ik had voor de M6 een F01 760 met 560 pk. Die was ook lekker snel van de plek alleen vergeleken met een M6 kan ik nu zeggen dat het bij de M6 inderdaad wat agressiever is ipv een 7.
[*][/color] BMW E65 740i 2005
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: M6 gran coupe competition package

Ongelezen bericht door snoep »

Het verschil tussen een 7 en een M is ook goed merkbaar als je stevig bochten pakt (en bij aan het aanremmen voor de bocht). Dan merk je dat een 7 vooral gemaakt is om comfortabel rechtdoor te gaan.

Enige tijd geleden had ik een dag een training bij het BMW M Testcentre aan de Nurburgring. Daar werd toen de (nog gecamoufleerde) F90 M5 getest door testrijders van BMW (heb ik nog ergens fotos's van). De auto's zaten vol met met meetapparatuur. De feedback die de testrijders en meetinstrumenten gaven, werden direct geanalyseerd om onderstel, stuurgedrag, schakelmomenten etc. etc. mee te optimaliseren voor gebruik in omstandigheden als de Nurburgring.

Een 7 met een M vergelijken is als appels met peren.

Plaats reactie