De recente viercilinders van BMW

Kassenbarg

Re: De recente viercilinders van BMW

Ongelezen bericht door Kassenbarg »

Een ander verhaal wat er aan zit te komen is natuurlijk de omschakeling naar electrisch rijden. Dat gedoe met drie-cilinders of zelfs tweecilinder-motoren is niet gekomen omdat dat een technisch gezien ideale oplossing is. Het is ingegeven door de milieu-eisen van deze tijd.

Maar hoe is rijden in de toekomst nog leuk als je in een iPad-op-wielen zit zoals een Tesla? Is het rijden in een auto met een brandstofcel nog gewoon leuk en kijk je nog naar een auto om zoals ik vroeger had (jaren tachtig-negentig) als je een bijzondere motor hoorde? Is het praat van mij nu ik ouder word? Is het ‘onbekend maakt onbemind’? Of dreigen we echt iets kwijt te raken? Overpeinzingen waar ik de laatste tijd wel mee rondloop.

laurens-e39
Club Member
Club Member
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis

Re: De recente viercilinders van BMW

Ongelezen bericht door laurens-e39 »

Nu is het ook wel de tijd waarin we leven natuurlijk.
Elk merk veranderd mee met de tijd, werk zelf bij Audi en daar is het inlaatspruitstuk ook van plastic.
Niet alles hoeft per definitie slecht te zijn.
De auto is meer een weggooi product geworden.
Met goed onderhoud verslijt je een e38/39 niet nu zijn veel auto,s echt minder na 8/10 jaar gebruik.
En we willen zelf ook vernieuwing de meeste rijden 4 jaar en willen weer een verse
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012

Gebruikersavatar
760i
Club Member
Club Member
Berichten: 23174
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:32
Ik bezit: een E65
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De recente viercilinders van BMW

Ongelezen bericht door 760i »

Mede door de grote invloed van de leasemaatschappijen is de vernieuwingsfrequentie best hoog. Maar ook door de regelgeving uit Den Haag kijken mensen bewuster naar de nieuw aan te kopen bolide.
En mede daardoor is de exportmarkt voor tweedehands auto’s erg groot. En dat is ook precies wat mij tegen de borst stuit. Iemand die ieder jaar een nieuwe Prius koopt, is van mening dat hij milieutechnisch erg goed bezig is. Maar het besef van de milieubelasting voor het maken van de nieuwe auto en het recyclen van de oude wordt niet meegenomen, om dat er simpelweg niet bij nagedacht wordt. Wat is de definitie van duurzaam?
Los van het feit dat ook BMW zijn gemiddelde uitstoot steeds verder moet verlagen en dus steeds kleinere motoren gebruikt, met steeds meer turbo’s, denk ik dat BMW zijn nieuwe producten niet meer zonder schaamte naast hun eigen producten van een jaar of tien geleden kan zetten, om nog maar te zwijgen over de producten van daarvoor.
Mercedes heeft dit ook gehad, maar is met een serieuze inhaalslag bezig en als ik kijk naar een Audi A6, dan zijn de naden van het plaatwerk niet alleen veel smaller, maar ook veel strakker en dat is in het interieur idem dito.

Desalniettemin kijk ik enorm uit naar de LCI van de G11/12.
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

Kassenbarg

Re: De recente viercilinders van BMW

Ongelezen bericht door Kassenbarg »

Ja, inderdaad, dat is het voorbeeld dat ik ook heb: Mercedes Benz. Eind jaren negentig moest het daar ook allemaal goedkoper onder de leiding van de heer Jürgen Schrempp. Dat heeft een hoop slechts betekent voor Mercedes Benz.

Onder Dieter Zetsche is er een hoop ten goede gekeerd maar ook Mercedes Benz haalt nu viercilinder dieseltjes van Renault om ze te verkopen in haar kleinere modellen als Mercedes Benz diesels. Renault zal best goede motoren maken maar van Mercedes verwacht ik meer.

Plaats reactie