Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

mrdento
Club Member Sponsor
Club Member Sponsor
Berichten: 961
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 11:20
Ik bezit: een E38
Locatie: Soestdijk

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door mrdento »

Het begint mij duidelijk te worden! Diesel met 5000 per jaar is niet rendabel voor mij. Een grote zes cilinder automaat, wellicht een goeie 8 cilinder, maar dan toch een 5 in plaats van een 7 voor dagelijks gebruik, zonder garage. De E38 helemaal opknappen, en die voor er bij en met mooi weer etc etc :D .
Dat wordt voorlopig mijn uitgangspunt.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht, en kom nog graag voor advies langs.
E34 BMW 530 I aut.
E34 BMW 535 I aut.
E34 BMW 540 I Touring EXE aut.
Audi A8
E38 BMW 740 I EXE aut, helaas gesloopt door APK 'keurmeester'..
E39 BMW 525 I EXE aut, daily driver

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door snoep »

Maar welke 5 gaat het worden? E39? E61?

EvdP
Spammer
Berichten: 1364
Lid geworden op: zo 18 mar 2012, 10:10
Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door EvdP »

laurens-e39 schreef: Zo moet je bijvoorbeeld weer geen e60 facelift 520d hebben met de n47 en zo is het altijd wel wat met auto,s
Heb ik dus toch de verkeerde auto gekocht!

En om even serieus te reageren. Ik heb de N47D20C. Die schijnen beter te zijn dan de N47D20A. Maar je vind heel veel spookverhalen over de N47 en de ketting. Als je alles moet geloven dan haalt geen enkel blok de 150k km. Dan heb ik dus al een andere ketting.Maar zo was er hetzelfde verhaal over de N52. Toen ik mijn 130i kocht hoorde ik alleen maar mensen dingen roepen over tikkende kleppen (of zoiets). En toen ik mijn E23 745i kocht kon mijn turbo elk moment ploffen, want hij had 2 ton op de teller. En na de handbak ombouw zou de auto zeker kapot gaan.

Of ik heb alle geluk van de wereld of veel verhalen zijn schromelijk overdreven. Eén ding kun je eigenlijk wel donder op zeggen, de kabelboom in de achterklep is wel een heel zwak punt van de E61 en de luchtbalgen zijn ook een aandachtspunt.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”

― Mark Twain

laurens-e39
Club Member
Club Member
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door laurens-e39 »

Is ook zo je moet toch geluk hebben.
Het blijft techniek
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012

nick wood
Club Member
Club Member
Berichten: 16140
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
Ik bezit: verschillende 7's
Locatie: Civray (Frankrijk)
Contacteer:

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door nick wood »

Feit is gewoon dat je alles hoort wat verkeerd gaat, als het goed blijft hoor je niets. Dat betekent voor mij dat er in verhouding een handje vol van die modellen echt problemen geven en de rest (90% ofzo) gewoon vrij goed is.

Daarbij heeft inderdaad elke auto zijn zwakke punten, als het bij deze de balgen en de kabelboom zijn dan valt dat alles mee.
Afbeelding

mrdento
Club Member Sponsor
Club Member Sponsor
Berichten: 961
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 11:20
Ik bezit: een E38
Locatie: Soestdijk

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door mrdento »

nick wood schreef:Feit is gewoon dat je alles hoort wat verkeerd gaat, als het goed blijft hoor je niets. Dat betekent voor mij dat er in verhouding een handje vol van die modellen echt problemen geven en de rest (90% ofzo) gewoon vrij goed is.

Daarbij heeft inderdaad elke auto zijn zwakke punten, als het bij deze de balgen en de kabelboom zijn dan valt dat alles mee.
Inderdaad, het is een kwestie van geluk hebben en je verstand gebruiken.
Mijn nieuwe E34 535I had na circa 200 km een nieuwe versnellingsbak nodig. Tandwielen vielen wel binnen de toleratie qua formaat, maar twee net te kleine tegenover elkaar, om het zo maar even te zeggen. Als de bak in zijn vrij stond, met draaiende motor, leek het alsof de lagers eruit liepen. Kortom, dat was een spiksplinter nieuwe. Mijn 540I Touring, ook een E34, ook nieuw uit doos weer geheel andere, maar wel problemen. En mijn 'tweedehands' 740 relatief weinig, anders dan normale slijtage.
Als ik wat gevonden heb, wat mij wel lijkt, meld ik mij graag voor nog wat commentaar van jullie deskundige zijde.

Goede Pasen alvast!
E34 BMW 530 I aut.
E34 BMW 535 I aut.
E34 BMW 540 I Touring EXE aut.
Audi A8
E38 BMW 740 I EXE aut, helaas gesloopt door APK 'keurmeester'..
E39 BMW 525 I EXE aut, daily driver

Elian

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door Elian »

ik wil je niets aansmeren, maar heb je overwogen een F10/F11 te nemen?
De prijs van een tweedehands exemplaar begint steeds sneller te zakken met de komst van de G-serie,
en de F10/11 528i met N20 is echt een hele degelijke benzine motor met genoeg kracht voor een aanhanger.

Nog een voordeel, Becks gaat meer ruimte achterin hebben dan in de E61.
Mijn persoonlijke mening de F10/11 met de N20 is een ZEER betrouwbare en geweldige rijders-auto, gaat je niet teleurstellen voornamelijk alsie paar leuke opties heeft zoals comfort stoelen/HUD/adaptive cruise control en de must-have navi pro.

ttu3500
Actieve gebruiker
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 17 okt 2012, 16:40
Ik bezit: een F01
Locatie: Phoenix, Arizona

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door ttu3500 »

Gewoon een hele dikke liefhebbers auto kopen, e39 M5, Alpina B12/B7 etc. een van mijn favorieten e61 M5 met die heerlijke V10 en hier in de VS met handbak te krijgen alleen geen Touring...Ik zou met die kilometer/jr gewoon iets echt unieks proberen te rijden en dat kan van een gemiddelde E60/61 of E65/66 (nog) niet gezegd worden.

snoep
Club Member
Club Member
Berichten: 1498
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 18:50
Ik bezit: een E38
Locatie: Rotterdam

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door snoep »

ttu3500 schreef:Gewoon een hele dikke liefhebbers auto kopen
:dance:

dashdot
Club Member
Club Member
Berichten: 3807
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 18:00
Ik bezit: een E38
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door dashdot »

Goed advies!
E38 740i 2001 Titansilber
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.

mrdento
Club Member Sponsor
Club Member Sponsor
Berichten: 961
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 11:20
Ik bezit: een E38
Locatie: Soestdijk

Re: Advies gevraagd: een 5 Touring of een andere 7-serie?

Ongelezen bericht door mrdento »

Heren, dank voor jullie inbreng... Gisteren een M5 Touring gezien, tenminste dat stond erop... Bijna nieuw uit doos, dus zal prijstechnisch ook niet zijn wat ik zoek, wel een erg fraaie kleur, lichtgroen.. Iets anders dan zwart en blauw.
Wordt vervolgd!
E34 BMW 530 I aut.
E34 BMW 535 I aut.
E34 BMW 540 I Touring EXE aut.
Audi A8
E38 BMW 740 I EXE aut, helaas gesloopt door APK 'keurmeester'..
E39 BMW 525 I EXE aut, daily driver

Plaats reactie