Newbe
- kraftbayer
- Club Member
- Berichten: 4813
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Newbe
Sommige landversies hebben een katalysator in de uitlaat zitten maar dat zie je dadelijk als je onder de auto kijkt.
Of het probleem in het uitlaatsysteem zit is heel vlot te testen.
De uitlaat is op 5 minuten los van de uitlaatcollector.
Is de turbodruksensor getest of al eens omgewisseld?
En zit. die onderdrukleiding er zeker aan.
Normaal zitten er op een TDS geen beperkingen in toerental of het moet zijn dat de motor warm loopt.
Dan begrens de pomp het toerental.
Opvoerpomp in de tank is die nog niet gewisseld?.
Dat had ik al geadviseerd dacht ik om ze te vervangen.
Ze gaan toch allemaal stuk na een tijd of ze beginnen te weinig druk te geven.
Wat vroeger ook wel eens een probleem gaf was het verwarmingselement waar de brandstoffilter op vastgeschroefd is.
Als dat inwendig nat geweest is of oi afgestoomd is geweest dan kan dat ook voor hele rare problemen zorgen.
Grtn,
Walter
Of het probleem in het uitlaatsysteem zit is heel vlot te testen.
De uitlaat is op 5 minuten los van de uitlaatcollector.
Is de turbodruksensor getest of al eens omgewisseld?
En zit. die onderdrukleiding er zeker aan.
Normaal zitten er op een TDS geen beperkingen in toerental of het moet zijn dat de motor warm loopt.
Dan begrens de pomp het toerental.
Opvoerpomp in de tank is die nog niet gewisseld?.
Dat had ik al geadviseerd dacht ik om ze te vervangen.
Ze gaan toch allemaal stuk na een tijd of ze beginnen te weinig druk te geven.
Wat vroeger ook wel eens een probleem gaf was het verwarmingselement waar de brandstoffilter op vastgeschroefd is.
Als dat inwendig nat geweest is of oi afgestoomd is geweest dan kan dat ook voor hele rare problemen zorgen.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Het is zo dat ie wel trekt en toeren maakt vanaf stilstand maar als ik op de snelweg 120 rijd gaat ie niet harder als ik het gas intrap! Ook niet bij terugschakelen.
Dit doet de auto sinds dat ik de nieuwe LMM heb geinstalleerd. Ik ga eerst eens rijden zonder de LMM aangesloten te hebben. Misschien zit hier het probleem.
Temperaruur is goed, staat mooi in het midden
Dit doet de auto sinds dat ik de nieuwe LMM heb geinstalleerd. Ik ga eerst eens rijden zonder de LMM aangesloten te hebben. Misschien zit hier het probleem.
Temperaruur is goed, staat mooi in het midden
-
- Club Member
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: za 06 mar 2010, 12:40
- Ik bezit: verschillende 7's
- Locatie: Civray (Frankrijk)
- Contacteer:
Re: Newbe
Je kunt in de boordcomputer een limiet instellen, misschien staat die wel op 120km/h.
Met de BC-knop aan de linker hendel van het stuur, door in te drukken door het menu heen lopen en kijken of er iets bij Limit ingevuld is.
Met de BC-knop aan de linker hendel van het stuur, door in te drukken door het menu heen lopen en kijken of er iets bij Limit ingevuld is.

-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Thnx, maar dat is het niet. Heb alleen de reichweite en verbruik ingesteld.
- kraftbayer
- Club Member
- Berichten: 4813
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Newbe
Volgens mij zit er een verkeerde LMM op de auto of anders hapert die er nu op zit.
Veel fout kan je er niet mee doen.
Is de tuning uit de DDE gehaald want het kan zijn dat met de andere LMM de DDE als de tuning er nog op zit gewoon niet werkt.
Je kan eventueel met een andere LMM proberen maar dan wel met een volledige.
Ze zijn allemaal hetzelfde.
Of je er nu eentje van een 525TDS of TD of 325TDS of TD probeert ze zijn gelijk aan die van een 725 TDS.
Grtn,
Walter
Veel fout kan je er niet mee doen.
Is de tuning uit de DDE gehaald want het kan zijn dat met de andere LMM de DDE als de tuning er nog op zit gewoon niet werkt.
Je kan eventueel met een andere LMM proberen maar dan wel met een volledige.
Ze zijn allemaal hetzelfde.
Of je er nu eentje van een 525TDS of TD of 325TDS of TD probeert ze zijn gelijk aan die van een 725 TDS.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
-
- Club Member
- Berichten: 1208
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
- Locatie: Nieuwerbrug aan de rijn
Re: Newbe
Ik heb dit ook gehad met mijn e39 525tds.
Bij mag lag het slangetje los onder aan het inlaatspruitstuk naar de druk sensor.
Kijk is onder de inlaat aan de bestuurders kant
Bij mag lag het slangetje los onder aan het inlaatspruitstuk naar de druk sensor.
Kijk is onder de inlaat aan de bestuurders kant
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Ik zal het eens gaan nakijken Laurens, dankjewel.
Walter, ik ga binnenkort maar eens eerst de auto laten uitlezen bij een BMW specialist. Dan heb ik meer info. De LMM is nieuw en op onderdeelnummer gekocht evenals de brandstofpomp. Ik heb totaal geen info van de vorige eigenaren hoe de auto getuned is, misschien ook slim om eens naar een dieseltuner te gaan zodat hun kunnen kijken.
Kan het ook zijn dat nu de LMM aangesloten is en de brandstofpomp nieuw is, dat de computer door de tuning niet meer weet hoe of wat die moet doen?
De oude brandstofpomp was aan geknoeid zij de leverancier, die stond verder open als fabrieks specs.
Walter, ik ga binnenkort maar eens eerst de auto laten uitlezen bij een BMW specialist. Dan heb ik meer info. De LMM is nieuw en op onderdeelnummer gekocht evenals de brandstofpomp. Ik heb totaal geen info van de vorige eigenaren hoe de auto getuned is, misschien ook slim om eens naar een dieseltuner te gaan zodat hun kunnen kijken.
Kan het ook zijn dat nu de LMM aangesloten is en de brandstofpomp nieuw is, dat de computer door de tuning niet meer weet hoe of wat die moet doen?
De oude brandstofpomp was aan geknoeid zij de leverancier, die stond verder open als fabrieks specs.
-
- Club Member
- Berichten: 1208
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
- Locatie: Nieuwerbrug aan de rijn
Re: Newbe
Zo uit me hoofd zat hij ter hoogte van de peilstok aan de onderzijde van de inlaat.
Het slangetje lag eraf en voelde onder de inlaat het tuutje waar het slangetje opgezeten had
Het slangetje lag eraf en voelde onder de inlaat het tuutje waar het slangetje opgezeten had
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
- kraftbayer
- Club Member
- Berichten: 4813
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Newbe
Dat is het slangetje naar de turbodruksensor dat ik aangehaald heb.laurens-e39 schreef: ↑za 14 mar 2020, 22:52Zo uit me hoofd zat hij ter hoogte van de peilstok aan de onderzijde van de inlaat.
Het slangetje lag eraf en voelde onder de inlaat het tuutje waar het slangetje opgezeten had
Er zijn er veel die dat gewoon vergeten aan te sluiten als de inlaat er af is geweest.
Of het breekt af zonder dat je het merkt.
Grtn,
walter
BMW...Kraftbayers
-
- Club Member
- Berichten: 1208
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 00:07
- Ik bezit: géén 7 serie, wel technische kennis
- Locatie: Nieuwerbrug aan de rijn
Re: Newbe
Klopt de turbodruk sensor.
Bij mij was het slangetje poreus en afgebroken
Bij mij was het slangetje poreus en afgebroken
Bmw 7 liefhebber in hart en nieren
F01 730d 2012
F01 730d 2012
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Heb even gekeken, er loopt een gevlochten slang vanuit de veerpoot in de buurt naar het inlaatspruitstuk. Deze zit vast in ieder geval. Morgen even de motor en de bak maar eens uitlezen...zucht, begin er een beetje klaar mee te zijn eerlijk gezegd. Maar goed diesel van 1710kg is niet echt in trek op het moment.
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Klopt maar daar word aan gewerkt. Zul je zelf ook wel last van hebben met de e65