Newbe
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Heb bepaechtalde revisie bedrijven gebeld, weten allemaal niets. Ging ook van jouw antwoord uit, dat het dicht moest zijn. Heb een tapje gemaakt en een m4tje erin vastgedraaid, nu gelukkig dicht en geen dampen meer. Misschien is dat gat ervoor om je carterventilatie te ondersteunen of iets? Maar goed, geen warme lucht meer in de cockpit en nieuwe pakking geplaatst. Luchtfilter was ook niet echt geel meer, nieuwe word besteld.
Mvg, Dennis
Mvg, Dennis
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Hallo,
Weet iemand waar de O ring voor is in het plaatje?
https://media.ekris.nl/public/images/etk/images/946.jpg
Thnx, Dennis
Weet iemand waar de O ring voor is in het plaatje?
https://media.ekris.nl/public/images/etk/images/946.jpg
Thnx, Dennis
- kraftbayer
- Club Member
- Berichten: 4813
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Newbe
Normaal voor sommige bouwjaren zit er een carterontluchting in de luchtfilter via het kleppendeksel.Diesel7Dennis schreef:Hallo,
Weet iemand waar de O ring voor is in het plaatje?
https://media.ekris.nl/public/images/etk/images/946.jpg
Thnx, Dennis
Dit is de O ring om te voorkomen dat er olienevel tussenuit komt.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Oke thnx, heb nu de olie en filter ververst. Remvloeistof, lucht -en interieurfilters (dure krengen btw) vervangen en ook de brandstoffilter die eruit zag alsof het de eerste was. Motor loopt meteen wat soepeler.
Airco afgevuld, reservoir is echt huge. Hier moet veel in zeg! Gelijk de aandrijfriem maar vervangen aangezien hier een diepe scheur in zat.
Nu wil ik echt de PDC laten maken, zet hem in zijn achteruit en een lange piep klinkt en het lampje op het knopje begint te knipperen. Mijn zoontje gevraagd om de voet op de rem te houden en ik even de sensoren nagelopen. Deze trillen allemaal niet...dus of allemaal stuk, wat me sterk lijkt of ergens een kink in de kabel..nog even uitzoeken dus..
Nog een vraag over de verzekering. De auto is van 1996 met een nieuwwaarde van anderhalve ton in guldens
Nu wilt de verzekeraar WA aanschrijven, wat ik nu ook heb maar heb liever WA extra ivm weerschades ed. Dit is echter dubbel zo duur, heeft iemand een goede verzekerings maatschappij voor mij? Zit nu bij Allianz.
Mvg, Dennis
Airco afgevuld, reservoir is echt huge. Hier moet veel in zeg! Gelijk de aandrijfriem maar vervangen aangezien hier een diepe scheur in zat.

Nu wil ik echt de PDC laten maken, zet hem in zijn achteruit en een lange piep klinkt en het lampje op het knopje begint te knipperen. Mijn zoontje gevraagd om de voet op de rem te houden en ik even de sensoren nagelopen. Deze trillen allemaal niet...dus of allemaal stuk, wat me sterk lijkt of ergens een kink in de kabel..nog even uitzoeken dus..
Nog een vraag over de verzekering. De auto is van 1996 met een nieuwwaarde van anderhalve ton in guldens

Mvg, Dennis
Re: Newbe
Bij deze sensoren moet je luisteren. PDC inschakelen en je oor erop leggen. Hoor je ze tikken dan zijn ze goed, zo niet dan zijn ze kapot.
Kijk eens naar een youngtimer verzekering. Die kunnen goedkoper zijn.
Kijk eens naar een youngtimer verzekering. Die kunnen goedkoper zijn.
* 730i bj. 1994
* 728i Executive bj. 1999
* 740i Individual bj. 2000
* 728i Executive bj. 1999
* 740i Individual bj. 2000
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Oke, ga ik dat eens proberen bedankt
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Hey, inmiddels al weer wat km gedraaid. Ondanks de fijnstof tax bovenop de wegenbelasting, houd ik de auto toch maar in bezit.
Onlangs de injectoren laten reviseren ivm diesellucht in de auto, een lek en een plaatje doorgebrand. Dit is verholpen.
Vervolgens fout op de brandstofpomp, hele dure grap..
maar via diesel revisie bedrijf een zgan ruilpomp bemachtigd en de oude ingeleverd. Auto reageert beter op het gas, zonder bokken onderin de toeren.
Nu nog de luchtmassameter vervangen, wederom niet goedkoop. Zie wel meters van Pierburg staan, zijn veel goedkoper dan OEM maar, zijn deze oke?
Mijn LMM is afgekoppeld want anders trekt de auto voor geen meter. Moet de auto na het vervangen van de LMM opnieuw naar de tuner? Om de waardes opnieuw af te stellen? Na het vervangen van de dieselpomp bokt de auto niet meer maar vind hem wel trager geworden.
Hoop dat iemand inzicht heeft op deze info.
Mvg,
Dennis
Onlangs de injectoren laten reviseren ivm diesellucht in de auto, een lek en een plaatje doorgebrand. Dit is verholpen.
Vervolgens fout op de brandstofpomp, hele dure grap..

Nu nog de luchtmassameter vervangen, wederom niet goedkoop. Zie wel meters van Pierburg staan, zijn veel goedkoper dan OEM maar, zijn deze oke?
Mijn LMM is afgekoppeld want anders trekt de auto voor geen meter. Moet de auto na het vervangen van de LMM opnieuw naar de tuner? Om de waardes opnieuw af te stellen? Na het vervangen van de dieselpomp bokt de auto niet meer maar vind hem wel trager geworden.
Hoop dat iemand inzicht heeft op deze info.
Mvg,
Dennis
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Hey Johan, thnx!
Scheelt al gauw een paar honderd met OEM. Zal eerst eens de LMM vervangen en dan laten uitlezen wat er precies aan de hand is. Het verbruik is ook veel te hoog dus die meter is echt op volgens mij.
Misschien was de oude dieselpomp al softwarematig opgevoerd, vandaar dat ie nu wat trager is.
Ben zo blij met de auto ondanks de kosten. Veel duimpjes op de snelweg en aanspraak bij de pomp (waar ik toch veel kom, ondanks diesel) haha
Scheelt al gauw een paar honderd met OEM. Zal eerst eens de LMM vervangen en dan laten uitlezen wat er precies aan de hand is. Het verbruik is ook veel te hoog dus die meter is echt op volgens mij.
Misschien was de oude dieselpomp al softwarematig opgevoerd, vandaar dat ie nu wat trager is.
Ben zo blij met de auto ondanks de kosten. Veel duimpjes op de snelweg en aanspraak bij de pomp (waar ik toch veel kom, ondanks diesel) haha
- kraftbayer
- Club Member
- Berichten: 4813
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Newbe
Normaal moet je eerst al weten dat al de injectoren perfect in orde zijn en dat de "nieuwe" Dieselpomp 100% juist staat want het minste dat die fout staat mis je een pak vermogen.
Moest er eventueel een K&N luchtfilter in zitten gooi die dan zo ver weg als je kan en steek er een standaard luchtfilter in.
De K&N geeft problemen op de LMM na een tijdje.
De LMM vervang je best ook.
Sluit de EGR door de rubber slang op de klep af te dichten af zodat daar geen probleem meer op komt want die blijven open hangen.
Stuur de Turbo aan met de tester zodat je ziet dat die voldoende open gaat als er onderdruk op komt.
Die dunne rubber leiding vervang je ook best.
Softwarematige tuning kan voor een hoop problemen zorgen op een 725TDS.
Ik heb het nooit willen doen omdat je de auto dan eigenlijk niet eens deftig meer kan uitlezen
Zelf gebruikte ik altijd gewoon een Powerbox zodat als er een probleem ergens was je gewoon die box er tussenuit kon halen en zodoende op een standaard motor alles kon testen en uitlezen.
Een 725TDS heeft anders weinig dingen die voor vermogen verlies kunnen zorgen.
Belangrijk item is ook de brandstofpomp die in de tank zit.
Als je niet weet hoelang het geleden is dat ze vervangen is dan steek je daar bestook een nieuwe in.
Want na een 200.000 KM beginnen ze al minder druk te geven;
Grtn,
Walter
Moest er eventueel een K&N luchtfilter in zitten gooi die dan zo ver weg als je kan en steek er een standaard luchtfilter in.
De K&N geeft problemen op de LMM na een tijdje.
De LMM vervang je best ook.
Sluit de EGR door de rubber slang op de klep af te dichten af zodat daar geen probleem meer op komt want die blijven open hangen.
Stuur de Turbo aan met de tester zodat je ziet dat die voldoende open gaat als er onderdruk op komt.
Die dunne rubber leiding vervang je ook best.
Softwarematige tuning kan voor een hoop problemen zorgen op een 725TDS.
Ik heb het nooit willen doen omdat je de auto dan eigenlijk niet eens deftig meer kan uitlezen
Zelf gebruikte ik altijd gewoon een Powerbox zodat als er een probleem ergens was je gewoon die box er tussenuit kon halen en zodoende op een standaard motor alles kon testen en uitlezen.
Een 725TDS heeft anders weinig dingen die voor vermogen verlies kunnen zorgen.
Belangrijk item is ook de brandstofpomp die in de tank zit.
Als je niet weet hoelang het geleden is dat ze vervangen is dan steek je daar bestook een nieuwe in.
Want na een 200.000 KM beginnen ze al minder druk te geven;
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Hoi Walter,
De pomp staat 100% goed, deze is getest op cylinder 1 volgens voorschrift. De slang op de turbo is ook vervangen en de EGR is afgesloten. Tevens zit er een origineel Mann luchtfilter in.
De opvoerpomp in de tank geeft geen fouten bij het uitlezen, weet ook niet of die al ooit vervangen is geweest. Probeer eerst de falende LMM te vervangen voor een nieuwe, kijken of het probleem dan weg is en het verbruik ook weer in orde is.
Bedankt,
Dennis
De pomp staat 100% goed, deze is getest op cylinder 1 volgens voorschrift. De slang op de turbo is ook vervangen en de EGR is afgesloten. Tevens zit er een origineel Mann luchtfilter in.
De opvoerpomp in de tank geeft geen fouten bij het uitlezen, weet ook niet of die al ooit vervangen is geweest. Probeer eerst de falende LMM te vervangen voor een nieuwe, kijken of het probleem dan weg is en het verbruik ook weer in orde is.
Bedankt,
Dennis
- kraftbayer
- Club Member
- Berichten: 4813
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: Newbe
Opvoertank in de pomp geeft nooit een fout aan als je de auto uitleest.
De pomp moet je eens uitlezen met draaiende motor.
Je kan die statisch juist zetten maar als je speling op de distributie hebt dan kan die al wat fout staan.
En dat gebeurd vrij veel bij de TDS motoren.
De rubber leiding die naar de turbodruksensor gaat ook nazien of eventueel vervangen want ik heb al gehad dat die dicht zat of zelfs vergeten te monteren was nadat de inlaatcollecter er af geweest was.
Als de LMM vervangen is dan kan je nog eens kijken of het vermogen beter is.
Moest er chiptuning op zitten laat die dan er terug uit halen moest het gaan zodat je van standaard gegevens kan verder gaan.
Anders weet je nog niet of alles normaal werkt.
Grtn,
Walter
De pomp moet je eens uitlezen met draaiende motor.
Je kan die statisch juist zetten maar als je speling op de distributie hebt dan kan die al wat fout staan.
En dat gebeurd vrij veel bij de TDS motoren.
De rubber leiding die naar de turbodruksensor gaat ook nazien of eventueel vervangen want ik heb al gehad dat die dicht zat of zelfs vergeten te monteren was nadat de inlaatcollecter er af geweest was.
Als de LMM vervangen is dan kan je nog eens kijken of het vermogen beter is.
Moest er chiptuning op zitten laat die dan er terug uit halen moest het gaan zodat je van standaard gegevens kan verder gaan.
Anders weet je nog niet of alles normaal werkt.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
-
- Nieuwe Gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 17:22
- Ik bezit: een E38
Re: Newbe
Hoi Walter,
Snap er niks van, LMM van Pierburg gemonteerd. Foutmelding is nu weg maar, het lijkt of de auto na 100km per uur niet meer vooruit te branden is?! Kickdown werkt wel als ik van overdrive naar de 4 ga maar de snelheidsmeter gaat heel langzaam omhoog, dit kan niet normaal zijn.
Brondstofpomp is goed, turbo goed, injectie goed en LMM ook goed.
Is de 7 beschermt op een of andere manier? Krijg wel een foutje op de boardcomputer van het mistlicht achter..hiervan komt ie toch niet in noodloop? Zou ik toch de opvoerpomp vanuit de tank moeten vervangen?
Mvg,
Dennis
Snap er niks van, LMM van Pierburg gemonteerd. Foutmelding is nu weg maar, het lijkt of de auto na 100km per uur niet meer vooruit te branden is?! Kickdown werkt wel als ik van overdrive naar de 4 ga maar de snelheidsmeter gaat heel langzaam omhoog, dit kan niet normaal zijn.
Brondstofpomp is goed, turbo goed, injectie goed en LMM ook goed.
Is de 7 beschermt op een of andere manier? Krijg wel een foutje op de boardcomputer van het mistlicht achter..hiervan komt ie toch niet in noodloop? Zou ik toch de opvoerpomp vanuit de tank moeten vervangen?
Mvg,
Dennis