BMW E32 rapportage
-
- Intensieve gebruiker
- Berichten: 931
- Lid geworden op: di 02 aug 2016, 20:09
- Ik bezit: een F01
- Locatie: Roermond
Re: BMW E32 rapportage
Ekris is geen namaak. Is origineel bmw. En 10% volgens mij. Ekris is betrouwbaar
[*][/color] BMW E65 740i 2005
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019
- kraftbayer
- Professional
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: vr 05 mar 2010, 21:06
- Ik bezit: een E38
- Locatie: Turnhout (Belgie)
Re: BMW E32 rapportage
Hoeveel de clubkorting bij Ekris is weet ik niet.
Het kan zelfs zijn dat het verschilt per onderdeelgroep omdat ze niet op elk onderdeel evenveel winstmarge hebben.
Op accessoires bijvoorbeeld hebben ze veel minder winst dan op bijvoorbeeld de technische dingen.
Hoe je weet dat het geen namaak is dat is eigenlijk vrij simpel.
Je koopt de onderdelen bij een zaak of op het net die een goede reputatie hebben en je kijkt dat ze het betreffende aftermarkt onderdeel leveren dat OEM bij BMW gebruikt word.
Als die het onderdeel dan nog leveren in een verpakking met de naam van de fabrikant op of als je op het onderdeel zelf de fabrikant kan lezen dan heb je het juiste onderdeel te pakken.
Het gaat soms zover dat het BMW logo uit het aftermarkt onderdeel weggefreesd is.
Hier op het Forum weten we ongeveer wel welke fabrikant aftermarkt OEM onderdelen maakt en levert.
Of we zoeken het uit.
Zelf probeer ik daar ook een lijst van bij te houden.
Het prijsverschil zit hem meestal in het hele gebeuren rond dat onderdeel.
BMW verpakking,magazijnkosten,personeel,winst op het onderdeel enz...
Uiteindelijk word er BMW alleen maar rijker van en de klant armer
En we moeten allemaal werken voor onze centen dus we proberen die dan ook goed te besteden.
Grtn,
Walter
Het kan zelfs zijn dat het verschilt per onderdeelgroep omdat ze niet op elk onderdeel evenveel winstmarge hebben.
Op accessoires bijvoorbeeld hebben ze veel minder winst dan op bijvoorbeeld de technische dingen.
Hoe je weet dat het geen namaak is dat is eigenlijk vrij simpel.
Je koopt de onderdelen bij een zaak of op het net die een goede reputatie hebben en je kijkt dat ze het betreffende aftermarkt onderdeel leveren dat OEM bij BMW gebruikt word.
Als die het onderdeel dan nog leveren in een verpakking met de naam van de fabrikant op of als je op het onderdeel zelf de fabrikant kan lezen dan heb je het juiste onderdeel te pakken.
Het gaat soms zover dat het BMW logo uit het aftermarkt onderdeel weggefreesd is.
Hier op het Forum weten we ongeveer wel welke fabrikant aftermarkt OEM onderdelen maakt en levert.
Of we zoeken het uit.
Zelf probeer ik daar ook een lijst van bij te houden.
Het prijsverschil zit hem meestal in het hele gebeuren rond dat onderdeel.
BMW verpakking,magazijnkosten,personeel,winst op het onderdeel enz...
Uiteindelijk word er BMW alleen maar rijker van en de klant armer
En we moeten allemaal werken voor onze centen dus we proberen die dan ook goed te besteden.
Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers
Re: BMW E32 rapportage
Zoals Walter het dus zegt.
Verpakking, magazijn, transport, winst etc.
Bij de draagarmen van Lemförder freest de fabrikant het BMW logo eruit. Maar het uiltje in een driehoek (het logo van Lemförder) staat gewoon op de draagarmen.
Op onderdelen verpakkingen die via de automaterialenzaak gaan zit ook vaak een echtheids zegel op.
Verpakking, magazijn, transport, winst etc.
Bij de draagarmen van Lemförder freest de fabrikant het BMW logo eruit. Maar het uiltje in een driehoek (het logo van Lemförder) staat gewoon op de draagarmen.
Op onderdelen verpakkingen die via de automaterialenzaak gaan zit ook vaak een echtheids zegel op.
-
- Intensieve gebruiker
- Berichten: 931
- Lid geworden op: di 02 aug 2016, 20:09
- Ik bezit: een F01
- Locatie: Roermond
Re: BMW E32 rapportage
Is het niet alleen dat wat jullie zeggen. Miss bij de draagarmen wel. Maar er zit natuurlijk een verschil bijv bij een remschijf van 20 euro of een die OEM is. Bosch en brembo prima maar je bent ook merken waarvan ik denk als je die onder je auto gooit dan hou je blijkbaar van duurkoop
[*][/color] BMW E65 740i 2005
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019
[*][/color] BMW F01 760i 2009
BMW M8 Gran Coupe competition package 2019
-
- Actieve gebruiker
- Berichten: 379
- Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:33
- Ik bezit: een E32
Re: BMW E32 rapportage
Dat hangt er vast van af wat je laat doen (en door wie en met welke onderdelen). 12k uitgeven is hier natuurlijk onzin dan kun je net zo goed een andere auto kopen. Gebruikte V12 motoren kosten trouwens niet veel omdat er nauwelijks vraag naar is, dus als je er eentje van een betrouwbare verkoper kunt kopen ist dat financieel zinvoller dan een revisie.Kassenbarg schreef:Kost een revisie van een V12 echt zo’n twaalf mille?